Quote (Stonemeisteren @ Feb 22 2012 06:42pm)
Jeg er uddannet detail slagter. Og der er absolut intet fremtid i faget. Jeg og mange andre læser videre. PGA alle jobs er taget af polakkere.. eller folk som kender folk som kender folk! Jeg fik forresten sølv medalje til svendeprøven. Og bestod med ROS!
men ja fucking spændende fag :=)
men kan jo være tiden skifter om nogle år...
Hvordan kan du få sølv medalje, men bestå med ros ? Så vidt jeg ved hedder det "guld", "sølv", "bronze", "ros", "ingen udmærkelse dog bestået" også "ikke bestået"..
Man skal på skole i alle fag, da du skal lære de tekniske ting i faget.. Skole forløbene er dog ikke så lange, da resten er erhvervs erfaring..
Er selv igang med at blive bager, der er skole forløbene 20 uger grund forløb, 4x 4 ugers hovedforløb også 2 uger til svendeforløb..
Skolen er dog ikke lut og lagkage, da der er rigtig meget teori, som skal læres, f.eks alt om sukker, gær, mel, salt, proteiner, fedt, enzymer og kulhydrater, det er bare lidt af hvad man skal lære..
Som tømrer skal du have meget med matematik og ligninger.. Så erhversuddanelser er ikke bare sådan lige til..