d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Dansk > Uddannelses Hjælp > Plz Ikke Troll Jeg Orker Det Ikke.
Prev123Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 19
Joined: Feb 22 2012
Gold: 0.00
Feb 22 2012 03:10am
Quote (eLmasten @ Feb 21 2012 10:13pm)
hvis du hader skole..
så lav en Idra.

drop alt, flyt til korea og bliv pro gamer.


:thumbsup:
Member
Posts: 46,304
Joined: Jul 19 2007
Gold: 24,718.50
Warn: 10%
Feb 22 2012 05:42am
Jura
Member
Posts: 105,406
Joined: Nov 12 2007
Gold: 2,382,304.50
Feb 22 2012 07:32am
Quote (eLmasten @ 21 Feb 2012 22:13)
hvis du hader skole..
så lav en Idra.

drop alt, flyt til korea og bliv pro gamer.


Det lyder så fristende !
Member
Posts: 5,537
Joined: Jul 19 2009
Gold: 0.00
Feb 22 2012 08:42am
Quote (ZwiX @ 22 Feb 2012 14:32)
Det lyder så fristende !


true..
Member
Posts: 9,031
Joined: Jun 19 2006
Gold: 0.00
Feb 22 2012 09:36am
tømrer eller murer ^^

pisse nemt det eneste man skal bruge er lidt sin hjerne og kunne bruge maskiner og sine hænder
Member
Posts: 8,589
Joined: Jan 19 2007
Gold: 26.50
Feb 22 2012 11:42am
Jeg er uddannet detail slagter. Og der er absolut intet fremtid i faget. Jeg og mange andre læser videre. PGA alle jobs er taget af polakkere.. eller folk som kender folk som kender folk! Jeg fik forresten sølv medalje til svendeprøven. Og bestod med ROS!

men ja fucking spændende fag :=)

men kan jo være tiden skifter om nogle år...
Member
Posts: 5,363
Joined: Aug 24 2007
Gold: 655.43
Feb 22 2012 03:46pm
Quote (Stonemeisteren @ Feb 22 2012 06:42pm)
Jeg er uddannet detail slagter. Og der er absolut intet fremtid i faget. Jeg og mange andre læser videre. PGA alle jobs er taget af polakkere.. eller folk som kender folk som kender folk! Jeg fik forresten sølv medalje til svendeprøven. Og bestod med ROS!

men ja fucking spændende fag :=)

men kan jo være tiden skifter om nogle år...


Hvordan kan du få sølv medalje, men bestå med ros ? Så vidt jeg ved hedder det "guld", "sølv", "bronze", "ros", "ingen udmærkelse dog bestået" også "ikke bestået"..

Man skal på skole i alle fag, da du skal lære de tekniske ting i faget.. Skole forløbene er dog ikke så lange, da resten er erhvervs erfaring..
Er selv igang med at blive bager, der er skole forløbene 20 uger grund forløb, 4x 4 ugers hovedforløb også 2 uger til svendeforløb..
Skolen er dog ikke lut og lagkage, da der er rigtig meget teori, som skal læres, f.eks alt om sukker, gær, mel, salt, proteiner, fedt, enzymer og kulhydrater, det er bare lidt af hvad man skal lære..
Som tømrer skal du have meget med matematik og ligninger.. Så erhversuddanelser er ikke bare sådan lige til..
Member
Posts: 8,589
Joined: Jan 19 2007
Gold: 26.50
Feb 22 2012 04:08pm
Quote (JelleDK @ Feb 22 2012 09:46pm)
Hvordan kan du få sølv medalje, men bestå med ros ? Så vidt jeg ved hedder det "guld", "sølv", "bronze", "ros", "ingen udmærkelse dog bestået" også "ikke bestået"..

Man skal på skole i alle fag, da du skal lære de tekniske ting i faget.. Skole forløbene er dog ikke så lange, da resten er erhvervs erfaring..
Er selv igang med at blive bager, der er skole forløbene 20 uger grund forløb, 4x 4 ugers hovedforløb også 2 uger til svendeforløb..
Skolen er dog ikke lut og lagkage, da der er rigtig meget teori, som skal læres, f.eks alt om sukker, gær, mel, salt, proteiner, fedt, enzymer og kulhydrater, det er bare lidt af hvad man skal lære..
Som tømrer skal du have meget med matematik og ligninger.. Så erhversuddanelser er ikke bare sådan lige til..


du har ret. Men fik det at vide af alle skuemesterne :) dunno why. Så kunne ikke døje med at lade vær at prale :=)

du skal på 4 hoved forløb i alt btw! det er hvad du gør det til. Hvis du vil blive til noget, skal du tage dig sammen.

håber du finder din "drømme" uddannelse

This post was edited by Stonemeisteren on Feb 22 2012 04:08pm
Member
Posts: 12,735
Joined: Dec 4 2006
Gold: 3,440.83
Feb 22 2012 04:35pm
har haft samme problem siden jeg gik ud af skolen

har virkelig gerne ville have en udd men har kørt træt i det boglige hver gang, og spildt min tid

har lidt opgivet eller værtfald lagt det på is med en udd da jeg ik har motivation til det boglige... tilgengæld har jeg lavet 1700 på 15 timers arbejde idag, det en 1/3 af hva du ca ville få i s.u

hvis jeg var dig ville jeg finde et arbejde og tjene en masse penge istedet for at spilde tid på noget du måske ved du ik kommer til at gennemføre i sidste ende

alle udd er blevet latterlige boglige... som skraldemand skal du skubbe en container rundt, men udd tager flere år ?? det jo sygt

l




Member
Posts: 5,015
Joined: Oct 19 2007
Gold: 1,428.00
Feb 23 2012 02:09am
har det på præcis samme måde.. og elsker fest og farver og "nemme" hurtige penge..
Derfor blev jeg tjener og ½ anæringsassistent (opgav da jeg skulle i skole), overe vejrer at tage en kok også.
fx. med tjenern som jeg har den tager 3 år og 6 måneder ca. hvor man går i skole i 6 måneder på grundforløb også 2x 10 uger hovedeforløb.
som er forholdsvist nemt xD!
kok er det samme bortset fra at du ikke behøver tage grundforløbet igen hvis du har taget det en gang. men kokke skal i skole 3x 10 uger. ( de ikke så kloge som tjenere )
Go Back To Dansk Topic List
Prev123Next
Add Reply New Topic New Poll