Quote (Baskerwild @ 16 Feb 2012 14:35)
haha nej nu skal du høre, jeg har en sag kørende mod en på 14 årige som sketet i 2011 (hvor lavalderen var 14) og de har behandlet min sag og er faktisk færdige og kan tage den op, men fordi den nye regering har på tale om at sætte lavalder op til 15 igen og alle 14årige der er blevet straffes eller ved at blive det, skal gå frie og have fjernet det fra deres straffeaftest. Så betyder det at min sagen bliver lukket, selvom at dette skete før loven blev lavet om til 15 igen, og før vi fik den nye regering og at det overhovedet kom på tale.
tror jeg har fattet hvad du siger ^^ Håber jeg xD!
altså som jeg læser det så vil du køre en sag mod en 14 årig der lavet noget lort tilbage i 2011?
men i følge dine kilder så har den nye regeringen vedtaget at alle personer under 15 år ( som bliver den nye alders grænse) får ders sag/ straffe atest slettet?
og at den politi-mand/dame du har snakket med har lukket din sag imod den 14 årige?
Altså.. i følge dansk lovgivning så har en hvilken som helst person Ret til at søge erstatning Hvis der er en holdbar sag (kort sagt)
måske du ikke kan få personen (den 14 årige) dømt ved Rat. Men du kan Sagsøge Personen for hver en øre han ejer / kommer til at eje.
sagsøg tossen for samme fordrydelse imod dig?
btw. er det herværk eller hva er det?
men lad være med at skrive hvad sagen handler om hvis den stadig er igang da dette kan gøre din sag ugyldig pga offentlig indblandning. ( no shit xD )
ellers find en der læser jura / advokat?