d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Dansk > Danske Ratsystem
Prev12345Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 105,406
Joined: Nov 12 2007
Gold: 2,382,304.50
Feb 16 2012 06:13am
fuck ratsystemet!
Member
Posts: 3,763
Joined: Jan 18 2012
Gold: 9,023.50
Feb 16 2012 06:35am
haha nej nu skal du høre, jeg har en sag kørende mod en på 14 årige som sketet i 2011 (hvor lavalderen var 14) og de har behandlet min sag og er faktisk færdige og kan tage den op, men fordi den nye regering har på tale om at sætte lavalder op til 15 igen og alle 14årige der er blevet straffes eller ved at blive det, skal gå frie og have fjernet det fra deres straffeaftest. Så betyder det at min sagen bliver lukket, selvom at dette skete før loven blev lavet om til 15 igen, og før vi fik den nye regering og at det overhovedet kom på tale.
Member
Posts: 10,475
Joined: Aug 25 2006
Gold: 100.00
Feb 16 2012 06:40am
Quote (Baskerwild @ 16 Feb 2012 13:35)
haha nej nu skal du høre, jeg har en sag kørende mod en på 14 årige som sketet i 2011 (hvor lavalderen var 14) og de har behandlet min sag og er faktisk færdige og kan tage den op, men fordi den nye regering har på tale om at sætte lavalder op til 15 igen og alle 14årige der er blevet straffes eller ved at blive det, skal gå frie og have fjernet det fra deres straffeaftest. Så betyder det at min sagen bliver lukket, selvom at dette skete før loven blev lavet om til 15 igen, og før vi fik den nye regering og at det overhovedet kom på tale.


Hvad handler sagen om?

Fuck the system B)
Member
Posts: 5,015
Joined: Oct 19 2007
Gold: 1,428.00
Feb 16 2012 07:14am
Quote (Baskerwild @ 16 Feb 2012 14:35)
haha nej nu skal du høre, jeg har en sag kørende mod en på 14 årige som sketet i 2011 (hvor lavalderen var 14) og de har behandlet min sag og er faktisk færdige og kan tage den op, men fordi den nye regering har på tale om at sætte lavalder op til 15 igen og alle 14årige der er blevet straffes eller ved at blive det, skal gå frie og have fjernet det fra deres straffeaftest. Så betyder det at min sagen bliver lukket, selvom at dette skete før loven blev lavet om til 15 igen, og før vi fik den nye regering og at det overhovedet kom på tale.


tror jeg har fattet hvad du siger ^^ Håber jeg xD!
altså som jeg læser det så vil du køre en sag mod en 14 årig der lavet noget lort tilbage i 2011?
men i følge dine kilder så har den nye regeringen vedtaget at alle personer under 15 år ( som bliver den nye alders grænse) får ders sag/ straffe atest slettet?
og at den politi-mand/dame du har snakket med har lukket din sag imod den 14 årige?


Altså.. i følge dansk lovgivning så har en hvilken som helst person Ret til at søge erstatning Hvis der er en holdbar sag (kort sagt)
måske du ikke kan få personen (den 14 årige) dømt ved Rat. Men du kan Sagsøge Personen for hver en øre han ejer / kommer til at eje.
sagsøg tossen for samme fordrydelse imod dig?
btw. er det herværk eller hva er det?
men lad være med at skrive hvad sagen handler om hvis den stadig er igang da dette kan gøre din sag ugyldig pga offentlig indblandning. ( no shit xD )
ellers find en der læser jura / advokat?
Member
Posts: 10,475
Joined: Aug 25 2006
Gold: 100.00
Feb 16 2012 07:17am
Quote (alexaccount @ 16 Feb 2012 14:14)
tror jeg har fattet hvad du siger ^^ Håber jeg xD!
altså som jeg læser det så vil du køre en sag mod en 14 årig der lavet noget lort tilbage i 2011?
men i følge dine kilder så har den nye regeringen vedtaget at alle personer under 15 år ( som bliver den nye alders grænse) får ders sag/ straffe atest slettet?
og at den politi-mand/dame du har snakket med har lukket din sag imod den 14 årige?


Altså.. i følge dansk lovgivning så har en hvilken som helst person Ret til at søge erstatning Hvis der er en holdbar sag (kort sagt)
måske du ikke kan få personen (den 14 årige) dømt ved Rat. Men du kan Sagsøge Personen for hver en øre han ejer / kommer til at eje.
sagsøg tossen for samme fordrydelse imod dig?
btw. er det herværk eller hva er det?
men lad være med at skrive hvad sagen handler om hvis den stadig er igang da dette kan gøre din sag ugyldig pga offentlig indblandning. ( no shit xD )
ellers find en der læser jura / advokat?


Bare et resume fx herværk eller tyveri osv..
Member
Posts: 5,015
Joined: Oct 19 2007
Gold: 1,428.00
Feb 16 2012 07:23am
Quote (IAcid @ 16 Feb 2012 15:17)
Bare et resume fx herværk eller tyveri osv..


hva menner du?
Member
Posts: 3,763
Joined: Jan 18 2012
Gold: 9,023.50
Feb 16 2012 08:37am
Det er en 14 årige dreng som har hacket sig ind på min pc, og taget nogle ting fra mig på en chat, som jeg startede med at melde for sjovt men senere vidste sig at det kunne blive noget godt ud af det, de har sagt de sidste 3 måneder at de ville køre sagen og alt det, og at de faktisk er færdig med sagen, men bare ikke kan bruge den da den nye regering er igang med at lave nye regler.
Member
Posts: 4,980
Joined: Jan 16 2010
Gold: 0.00
Warn: 20%
Feb 16 2012 08:45am
Sæt dog nogle punktummer for fanden.
Member
Posts: 6,879
Joined: Mar 17 2009
Gold: 4,200.00
Feb 16 2012 08:46am
lyder som en dårlig undskyldning for 'ikke bevis nok'

bare fordi regeringen taler om at ændre noget, gør det ikke til ændret.
Member
Posts: 5,015
Joined: Oct 19 2007
Gold: 1,428.00
Feb 16 2012 09:10am
Quote (Baskerwild @ 16 Feb 2012 16:37)
Det er en 14 årige dreng som har hacket sig ind på min pc, og taget nogle ting fra mig på en chat, som jeg startede med at melde for sjovt men senere vidste sig at det kunne blive noget godt ud af det, de har sagt de sidste 3 måneder at de ville køre sagen og alt det, og at de faktisk er færdig med sagen, men bare ikke kan bruge den da den nye regering er igang med at lave nye regler.


doh -.-' lyder som om at endten har de ikke beviser nok eller også syntes de at sagen er for plat..
ville jeg selv syntes som panser xD!
du kan dog stadig sagsøge personen for personlig krænkelse...
men lad det dog ligge.. spild af tid og spild af penge..
drenge streger...

This post was edited by alexaccount on Feb 16 2012 09:11am
Go Back To Dansk Topic List
Prev12345Next
Add Reply New Topic New Poll