Quote (Whyred @ Jan 30 2012 04:39pm)
Jeg kan godt se din pointe, men omvendt så synes jeg at det virker fornuftigt set ud fra et overordnet sundhedsmæssigt perspektiv. Jeg har spillet håndbold i mange år og derfor kommet rundt omkring i landet til stævner, osv. Der er utroligt langt imellem de cafeterier der har bare én sund ret på menukortet, og jeg synes det er lidt slapt at man ikke engang kan få et sundt måltid mad efter at have motioneret det meste af dagen, så er det træls at skulle tvinges til at æde noget junk...
Jeg kan godt se hvor du vil hen med at der nok også er en del komplikationer forbundet med implementeringen af loven, og der er sikkert også mange steder hvor det ikke bringer godt med sig. Men større beværtninger/restauranter burde ikke blive økonomisk belastede af at indføre et sundt måltid, og måske kunne det også tiltrække en bredere målgruppe end før.
Du tvinges ikke til noget som helst. Smør en madpakke og lad være at klynke :).
Quote (alexaccount @ Jan 31 2012 04:10pm)
og hvor tit bestiller folk det? selv på gurmet resturanter er det meget sjældent. men råvarene skal jo være friske. hvilket jo vil give en utrolig kedelig øko ret på fx. en gurmet resturant.
tænker meget på fx. noma / søllerød kro / bistro etc.
Ret tit.