d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Dansk > Nøglehulsmærket. > Wtf? Seriøs Debat.
Prev12
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 9,482
Joined: May 4 2005
Gold: 7,525.26
Jan 30 2012 04:51pm
Quote (alexaccount @ 30 Jan 2012 22:49)
ny lov pr d. 1/2 2012. ( 1 febuar ) overevej lige at gå ind på mc.D og sige at man skal have en SUND burger klokken lort om natten? xD overevej det lige -.-'



De sælger salater allerede.
Member
Posts: 5,015
Joined: Oct 19 2007
Gold: 1,428.00
Jan 31 2012 09:10am
Quote (Whyred @ 31 Jan 2012 00:51)
De sælger salater allerede.


og hvor tit bestiller folk det? selv på gurmet resturanter er det meget sjældent. men råvarene skal jo være friske. hvilket jo vil give en utrolig kedelig øko ret på fx. en gurmet resturant.
tænker meget på fx. noma / søllerød kro / bistro etc.
Member
Posts: 3,721
Joined: Mar 9 2009
Gold: 18,282.74
Jan 31 2012 11:19am
Quote (Whyred @ Jan 30 2012 04:39pm)
Jeg kan godt se din pointe, men omvendt så synes jeg at det virker fornuftigt set ud fra et overordnet sundhedsmæssigt perspektiv. Jeg har spillet håndbold i mange år og derfor kommet rundt omkring i landet til stævner, osv. Der er utroligt langt imellem de cafeterier der har bare én sund ret på menukortet, og jeg synes det er lidt slapt at man ikke engang kan få et sundt måltid mad efter at have motioneret det meste af dagen, så er det træls at skulle tvinges til at æde noget junk...
Jeg kan godt se hvor du vil hen med at der nok også er en del komplikationer forbundet med implementeringen af loven, og der er sikkert også mange steder hvor det ikke bringer godt med sig. Men større beværtninger/restauranter burde ikke blive økonomisk belastede af at indføre et sundt måltid, og måske kunne det også tiltrække en bredere målgruppe end før.


Du tvinges ikke til noget som helst. Smør en madpakke og lad være at klynke :).

Quote (alexaccount @ Jan 31 2012 04:10pm)
og hvor tit bestiller folk det? selv på gurmet resturanter er det meget sjældent. men råvarene skal jo være friske. hvilket jo vil give en utrolig kedelig øko ret på fx. en gurmet resturant.
tænker meget på fx. noma / søllerød kro / bistro etc.


Ret tit.
Member
Posts: 9,482
Joined: May 4 2005
Gold: 7,525.26
Feb 1 2012 12:52am
Quote (Tigerss @ 31 Jan 2012 18:19)
Du tvinges ikke til noget som helst. Smør en madpakke og lad være at klynke :).



Nej du har ret, det var ikke særlig velformuleret, men jeg holder dog på at det ikke kan skade de større cafeterier/restauranter osv at have mindst en sund ret.

Member
Posts: 4,980
Joined: Jan 16 2010
Gold: 0.00
Warn: 20%
Feb 1 2012 07:27am
Quote (Whyred @ 1 Feb 2012 07:52)
Nej du har ret, det var ikke særlig velformuleret, men jeg holder dog på at det ikke kan skade de større cafeterier/restauranter osv at have mindst en sund ret.


Nej, det skader vel ikke cafeterier, hvor målgruppen alligevel vil færdes, men motorvejscafeterier får næppe nok salatkunder til, at det kan svare sig. Endvidere får de sikkert heller ikke varer så tit.
Jeg synes ikke man skal prøve på at tvinge spisesteder til at forsøge på at gøre folk sundere.
Go Back To Dansk Topic List
Prev12
Add Reply New Topic New Poll