d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Dansk > Konspirationen > Video - Den Sande Historie
Prev12
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 6,929
Joined: Jan 16 2004
Gold: 0.00
Jan 19 2012 02:30am
De har bare at holde deres planlagte forældelse fra mine computerdele!
Member
Posts: 10,935
Joined: Dec 27 2007
Gold: 20.00
Jan 19 2012 03:15am
fed video.. men kommer ikk bag på mig :)
alt i verden er stort set planlagt.
Member
Posts: 9,809
Joined: Aug 5 2003
Gold: 33,314.00
Jan 19 2012 06:28am
Det er jo fair nok, hvis ingen købte noget da intet gik i stykker af slid, så ville folk blive fyret i lange baner, der ville kun være brug for lidt service folk som Politi,Brandvæsen, læger og så nogle bønner til at lave mad til resten, det ville betyde ingen skat - ingen hjælp fra staten - ingen penge til storset hele befolkningen - og intet at bruge penge på for de få der ville kunne arbejde.

Member
Posts: 8,478
Joined: May 7 2007
Gold: 20.00
Jan 19 2012 07:43am
Quote (Grandebedte @ Jan 19 2012 03:32am)
Så fik jeg set den. Ret spændende pointer imo.


Den handler helt grundlæggende om firmaers prioritering af profit vs. sustainability: hvordan man er gået fra at lave ting efter princippet "built to last" til nu at lave dem efter "built to break." Kender du udtrykket "man laver dem ikke som i gamle dage" - brugt om nærmest hvad som helst - for dokumentaren her giver et bud på, hvad det kan skyldes, at man har går med den fornemmelse.

Men den bringer to pointer:
Der er den åbenlyse med, at firmaer bygger ting dårligere med vilje, så folk køber flere ting, rent kvantitativt, men der bliver også lige snuset lidt til det faktum, at vi som forbrugere er blevet meget mere materialistiske: vi vil gerne have den nye ene, den opgraderede andet, ..., selvom vi reelt set på ingen måde har brug for det. På samme tid bliver vores gamle lort dumpet i Afrika, hvor de fattige mennesker så på *mirakuløs* vis kan få liv i selv de mest ødelagte ting, eller kombinere og skabe noget nyt.

Ret spændende, men som med alle mulige andre dokumentarer i den genre skal de konkrete konspirationsteorielementer selvfølgelig lige tages med et gran salt. ;)


this 100% De fleste doku/konspirationer har gode pointer, men man skal altid passe på og falde i fællen. Som Grande siger tag dem med et gran salt, da de har en klar agenda, som ikke belyser sagen fra flere vinkler en deres egen indgangsvinkel.
Member
Posts: 9,031
Joined: Jun 19 2006
Gold: 0.00
Jan 19 2012 08:21am
Quote (Vinum @ 19 Jan 2012 00:36)
Den verden har været ødelagt længe :)


this,:P
Member
Posts: 10,475
Joined: Aug 25 2006
Gold: 100.00
Jan 20 2012 10:50am
Quote (Slave @ 19 Jan 2012 13:28)
Det er jo fair nok, hvis ingen købte noget da intet gik i stykker af slid, så ville folk blive fyret i lange baner, der ville kun være brug for lidt service folk som Politi,Brandvæsen, læger og så nogle bønner til at lave mad til resten, det ville betyde ingen skat - ingen hjælp fra staten - ingen penge til storset hele befolkningen - og intet at bruge penge på for de få der ville kunne arbejde.


words of wisdom
Member
Posts: 8,478
Joined: May 7 2007
Gold: 20.00
Jan 22 2012 12:19pm
Quote (Slave @ Jan 19 2012 02:28pm)
Det er jo fair nok, hvis ingen købte noget da intet gik i stykker af slid, så ville folk blive fyret i lange baner, der ville kun være brug for lidt service folk som Politi,Brandvæsen, læger og så nogle bønner til at lave mad til resten, det ville betyde ingen skat - ingen hjælp fra staten - ingen penge til storset hele befolkningen - og intet at bruge penge på for de få der ville kunne arbejde.


ehehe du siger sjove ting ;)
Go Back To Dansk Topic List
Prev12
Add Reply New Topic New Poll