d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Dansk > Fixie
Prev123Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 10,475
Joined: Aug 25 2006
Gold: 100.00
Jan 15 2012 03:44pm
Quote (Grandebedte @ 15 Jan 2012 22:42)
Se det i konteksten - en fixie er meget anderledes fra en almindelig cykel - hvis du selv har bygget en mtb kender du nok godt din vej omkring en cykel. Når jeg så spørger dig, hvorfor du vil have en fixie, kan du da vel sige dig selv, at farverne ikke er noget reelt svar.

Men okay, hvis farverne rent faktisk er dit svar, så tror jeg ikke just du er manden at have diskussionen med. Nyd din cykel, og husk at få bremser på. :)


hvad skal jeg ellers sige?

syntes godt om SS cykler efter som de er lette og holde og ville aldrig sætte bremser på en fixie

syntes det er fedt de skiller sig ud

This post was edited by IAcid on Jan 15 2012 03:45pm
Member
Posts: 26,569
Joined: Dec 17 2007
Gold: 0.00
Jan 15 2012 03:45pm
Fixieking.dk
Mener i hvert fald, at det er navnet ;) Den er kun beregnet for fixie cykler.
Member
Posts: 4,922
Joined: Mar 6 2008
Gold: 702.00
Jan 15 2012 03:46pm
Quote (IAcid @ 15 Jan 2012 23:44)
hvad skal jeg ellers sige?

syntes godt om SS cykler efter som de er lette og holde og ville aldrig sætte bremser på en fixie


Du skulle sige noget som havde relation til fastnav og ikke bare cyklens farver.
Hvorvidt du synes godt om at køre SS er da ligemeget. Der er en stor forskel på SS og fastnav.
Member
Posts: 4,980
Joined: Jan 16 2010
Gold: 0.00
Warn: 20%
Jan 15 2012 03:48pm
Quote (IAcid @ 15 Jan 2012 22:44)
hvad skal jeg ellers sige?

syntes godt om SS cykler efter som de er lette og holde og ville aldrig sætte bremser på en fixie

syntes det er fedt de skiller sig ud


Du skal selvfølgelig kommentere på den fuldstændige og unægtelige forskel der er på en fixie og en mtb? Men du er ude i noget hipster-"uh så unik"-fis, og det er fint.

Og bremser er lovpligtigt, både for og bag. Det er selvfølgelig din egen sag, men ja, lovpligtigt. Hvorfor vil du egentlig ikke have bremser på? Hvis du siger "fordi fixien bremser anderledes end en mtb", så er du officielt en idiot i min bog.
Member
Posts: 10,475
Joined: Aug 25 2006
Gold: 100.00
Jan 15 2012 03:51pm
Quote (LOLouis @ 15 Jan 2012 22:46)
Du skulle sige noget som havde relation til fastnav og ikke bare cyklens farver.
Hvorvidt du synes godt om at køre SS er da ligemeget. Der er en stor forskel på SS og fastnav.


jeg blev spurgt om hvad jeg syntes var så fascinerende ved en fixie
de er unikke, fede farver og efter at have bygget min mtb op er jeg blevet træt af at slås med gear det er et helved at få til at spille

ss og fastnav er det samme..
Member
Posts: 26,569
Joined: Dec 17 2007
Gold: 0.00
Jan 15 2012 03:54pm
Quote (IAcid @ Jan 15 2012 10:51pm)
jeg blev spurgt om hvad jeg syntes var så fascinerende ved en fixie
de er unikke, fede farver og efter at have bygget min mtb op er jeg blevet træt af at slås med gear det er et helved at få til at spille

ss og fastnav er det samme..


Nej.. Du kan godt køre på en SS-cykel hvor den ikke har fastnav.. På en SS-cykel behøver pedalerne ikke at køre med rundt..

Quote (IAcid @ Jan 15 2012 10:44pm)
hvad skal jeg ellers sige?

syntes godt om SS cykler efter som de er lette og holde og ville aldrig sætte bremser på en fixie

syntes det er fedt de skiller sig ud


Installer for helvede en forbremse.. Ellers held og lykke.. For glæder mig til første gang du skal bremse hårdt op..
Især hvis du kommer fra en MTB til en Fixie..
Member
Posts: 4,922
Joined: Mar 6 2008
Gold: 702.00
Jan 15 2012 03:54pm
Quote (IAcid @ 15 Jan 2012 23:51)
jeg blev spurgt om hvad jeg syntes var så fascinerende ved en fixie
de er unikke, fede farver og efter at have bygget min mtb op er jeg blevet træt af at slås med gear det er et helved at få til at spille

ss og fastnav er det samme..


SS = singlespeed. Tradition bycykel med 1 gear og fodbremse
Fxie = Fastnav.

Men ja, gear er et helvede at arbejde med, så der er SS og fastnav er fordel.
Member
Posts: 4,980
Joined: Jan 16 2010
Gold: 0.00
Warn: 20%
Jan 15 2012 03:55pm
Quote (IAcid @ 15 Jan 2012 22:51)
jeg blev spurgt om hvad jeg syntes var så fascinerende ved en fixie
de er unikke, fede farver og efter at have bygget min mtb op er jeg blevet træt af at slås med gear det er et helved at få til at spille

Og det er fair at du vil prøve noget nyt, men jeg ledte efter grunden til at det lige skulle være en fixie. Din grund var, at den var "flot og unik" og lad os bare lade den ligge der.

Quote (IAcid @ 15 Jan 2012 22:51)
ss og fastnav er det samme..

Nej. Fastnav betyder præcis, at hjul og pedaler hænger sammen. Single speed betyder, at der kun er ét gear.
Member
Posts: 10,475
Joined: Aug 25 2006
Gold: 100.00
Jan 15 2012 03:56pm
Quote (Grandebedte @ 15 Jan 2012 22:48)
Du skal selvfølgelig kommentere på den fuldstændige og unægtelige forskel der er på en fixie og en mtb? Men du er ude i noget hipster-"uh så unik"-fis, og det er fint.

Og bremser er lovpligtigt, både for og bag. Det er selvfølgelig din egen sag, men ja, lovpligtigt. Hvorfor vil du egentlig ikke have bremser på? Hvis du siger "fordi fixien bremser anderledes end en mtb", så er du officielt en idiot i min bog.


hvis du kendte mig ville du vide jeg så langt væk fra hele det der hipster fis, og ville godt have en fixie fordi jeg syntes de er fede og er ikke typen der præler løs ''se lige min fixie''

og til det med bremserne har jeg kun at sige: "fordi fixien bremser anderledes end en mtb"
Member
Posts: 10,475
Joined: Aug 25 2006
Gold: 100.00
Jan 15 2012 03:58pm
Quote (Grandebedte @ 15 Jan 2012 22:55)
Og det er fair at du vil prøve noget nyt, men jeg ledte efter grunden til at det lige skulle være en fixie. Din grund var, at den var "flot og unik" og lad os bare lade den ligge der.


Nej. Fastnav betyder præcis, at hjul og pedaler hænger sammen. Single speed betyder, at der kun er ét gear.


men begge dele er SS
Go Back To Dansk Topic List
Prev123Next
Add Reply New Topic New Poll