d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Dansk > En Eller Anden Flink Sjæl Som Kan Hælpe > Med Et Par Spørgsmål?
Prev12
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 0.00
Warn: 40%
Nov 20 2011 11:50am
Quote (HlpmePlz @ 20 Nov 2011 16:31)
well, det hele handler om min bank konto, har danske bank btw.

her den 16/11 er der blevet trukket ca 200 kr fra steampowered.com af, dvs steam, men problemet er jeg ikke engang har steam acc, eller spiller nogle spil der. alligevel er der trækket penge. -.-

også er der trukket 2 gange fra noget der hedder imvu inc, ca 72 kr 2 gange, så 144 kr. og jeg vidste ikk noget oom hvad det var før jeg lige googlede det.

har scannede min comp online, og med mit mcaffe security suite ting, der er ikk blevet fundet noget spyware, worms, virusses eller noget.

har jeg mulighed for og få pengene igen? jeg vil selfølgelig kontakte min bank imorgen, for og se om de kan give mig nogle svar, det er ikk så mange penge det drejer sig om, men hvis det ikk stopper så kan det hurtigt blive meget.

nogen som har prøvet det før?

tak på forhånd.

Hvis du kan bevise at du ikke har steam account, eller for den sags skyld ikke har købt noget, så skulle det være muligt for dig at få pengene igen. Det virker dog underligt at de kan trække penge fra din konto, hvis du ikke har oplyst dit kortnummer.
Det bedste, som du selv foreslår, ville være at kontakte din bank. :)
Member
Gold: 253,169.00
Nov 20 2011 12:41pm
Quote (Sometimes @ 20 Nov 2011 19:50)
Hvis du kan bevise at du ikke har steam account, eller for den sags skyld ikke har købt noget, så skulle det være muligt for dig at få pengene igen. Det virker dog underligt at de kan trække penge fra din konto, hvis du ikke har oplyst dit kortnummer.
Det bedste, som du selv foreslår, ville være at kontakte din bank. :)

Han skal ikke bevise at han ikke ejer en steam account, men han skal derimod lave en indsigelse mod posteringen på hans konto og komme med hans side at historien. Derefter er der en særlig afdeling i NETS der ser på den og så kan det være man får pengene igen.
Member
Gold: 7,525.26
Nov 20 2011 01:42pm
Quote (Monze @ 20 Nov 2011 19:41)
Han skal ikke bevise at han ikke ejer en steam account, men han skal derimod lave en indsigelse mod posteringen på hans konto og komme med hans side at historien. Derefter er der en særlig afdeling i NETS der ser på den og så kan det være man får pengene igen.

Så vidt jeg ved betaler de altid pengene igen medmindre der foreligger klare beviser for at de er brugt af vedkommende. Derudover skriver du under på at de til hver en tid kan 'undersøge' forholdende omkring dit indkøb, dvs hvis du får pengene tilbagefor en motorcykel du ikke har købt og de så kommer og ser den står i garagen, så er det ikke så smart.

Det var i hvert fald hvad jeg fik afvide da min konto blev lænset.
Member
Gold: 253,169.00
Nov 20 2011 03:08pm
Quote (Whyred @ 20 Nov 2011 21:42)
Så vidt jeg ved betaler de altid pengene igen medmindre der foreligger klare beviser for at de er brugt af vedkommende. Derudover skriver du under på at de til hver en tid kan 'undersøge' forholdende omkring dit indkøb, dvs hvis du får pengene tilbagefor en motorcykel du ikke har købt og de så kommer og ser den står i garagen, så er det ikke så smart.

Det var i hvert fald hvad jeg fik afvide da min konto blev lænset.

Jep det lyder meget rigtigt. Det er i hvert fald ikke smart at lyve om sådan noget :)
Member
Gold: 10.75
Nov 20 2011 03:10pm
Quote (Vinum @ Nov 20 2011 04:38pm)
Hm nej gad ikke til læse det

Men du gad godt at skrive?
Hmm. Tosse
Member
Gold: 3,433.00
Nov 20 2011 05:24pm
Keyloggerens bagmand vil ikke nødvendigvis tømme kortet, da det er meget mere risikabelt end bare lige at "nupse" lidt til det man lige manger.
Member
Gold: 0.00
Warn: 20%
Nov 20 2011 05:43pm
Quote (Legendsarmy @ 21 Nov 2011 00:24)
Keyloggerens bagmand vil ikke nødvendigvis tømme kortet, da det er meget mere risikabelt end bare lige at "nupse" lidt til det man lige manger.

Absolut ikke; hvis vi nu antager at han ikke er blevet keylogged af en 14-årig, ville alt være tømt asap. Desuden er han sikkert ikke blevet keylogged men derimod "bare" fået sine kortinformationer luret, af en som lige stod og manglede et spil på steam.

Få lukket kortet, tilsendt et nyt, lavet klagen over regningen og spurgt i vennekredsen. Det er sikkert dér, lorten ligger.
Member
Gold: 43,996.00
Nov 21 2011 03:20pm
Kort Nummer
Udløbs Dato
3 Cifre

bang du kan misbruge alle kort du vil skete for min søster hendes x kæreste kodede nummerne ind på telefonen og misbrugte kortet via itunes på iphone min søster fik refunderet alle pengene tilbage da der blev trukket penge fra steder hun ikk ville kendes ved

This post was edited by FlowiZ on Nov 21 2011 03:20pm
Go Back To Dansk Topic List
Prev12
Add Reply New Topic New Poll