d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Dansk > B Indkomst?
Prev123Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 1,696.00
Sep 20 2011 12:21am
Quote (Guunba @ 20 Sep 2011 07:12)
Blizzard laver INGEN love.

Du har heller ikke skrevet under.

Eula er ikke bindende i danmark da den ikke er en aftale, ej heller lovligt givet til brugeren..

Der er igen INTET ULOVLIGT i at sælge wow guld.

Du skal nok lige færdiggøre din skole inden du laver sådan nogle udtalelser min ven.

Det er faktisk ret nemt.

Hvis slutbrugeren IKKE er informeret om SAMTLIGE aftaler der er ved brug af et produkt INDEN han betaler (eller ved distance køb inden han bryder emballace) så er det ikke en lovlig aftale.

LOV er noget der KUN laves af stater og regeringer. INGEN andre kan udstede love.

At bryde en eula er ikke ulovligt. Det er om muligt og allerværst et kontraktbrud.
Men ved salg af wow guld kan Blizz faktisk ikke gøre noget. For guld er stort set bare "løn". Og hvem brugeren sælger SIN arbejdskraft til, står ikke op til blizzard at sætte regler om.
Det er derfor heller ikke bannings grundlag at du ingame handler dig frem til ting. Eller at du køber items af EN GULDSÆLGER med ingame guld. Ikke engang en deklareret guldsælger.

Hvad man til gengæld IKKE må ifølge eula, er at sælge ITEMS udenfor wow spillet.
Dette kan nemlig ses på samme niveau som hvis et universitet laver research og finder et resultat. Resultatet beholder universitet ejerskabet over. Men arbejderne bestemmer stadig over den løn de har fået.
Længere rækker blizzards eula altså ikke.
De kan sprutte og klage og true og gøre ved, men det er bare faktum.

Det er også årsagen til at diablo3 bliver MEGET anderledes, og at der faktisk bliver implimenteret direkte auktioner der kan BETALES med rigtige penge, og UDBETALES med rigtige penge.
For ellers må og kan blizzard faktisk gøre nada.

This post was edited by Guunba on Sep 20 2011 12:22am
Member
Gold: 33,314.00
Sep 20 2011 08:35pm
Quote (Guunba @ 20 Sep 2011 07:21)
Det er faktisk ret nemt.

Hvis slutbrugeren IKKE er informeret om SAMTLIGE aftaler der er ved brug af et produkt INDEN han betaler (eller ved distance køb inden han bryder emballace) så er det ikke en lovlig aftale.

LOV er noget der KUN laves af stater og regeringer. INGEN andre kan udstede love.

At bryde en eula er ikke ulovligt. Det er om muligt og allerværst et kontraktbrud.
Men ved salg af wow guld kan Blizz faktisk ikke gøre noget. For guld er stort set bare "løn". Og hvem brugeren sælger SIN arbejdskraft til, står ikke op til blizzard at sætte regler om.
Det er derfor heller ikke bannings grundlag at du ingame handler dig frem til ting. Eller at du køber items af EN GULDSÆLGER med ingame guld. Ikke engang en deklareret guldsælger.

Hvad man til gengæld IKKE må ifølge eula, er at sælge ITEMS udenfor wow spillet.
Dette kan nemlig ses på samme niveau som hvis et universitet laver research og finder et resultat. Resultatet beholder universitet ejerskabet over. Men arbejderne bestemmer stadig over den løn de har fået.
Længere rækker blizzards eula altså ikke.
De kan sprutte og klage og true og gøre ved, men det er bare faktum.

Det er også årsagen til at diablo3 bliver MEGET anderledes, og at der faktisk bliver implimenteret direkte auktioner der kan BETALES med rigtige penge, og UDBETALES med rigtige penge.
For ellers må og kan blizzard faktisk gøre nada.

Det er altså ulovligt om du tror det eller ej, guldet er på deres server, alt der er på deres server tilhøre dem, du ejer kun din papkasse og din cd, du har ingen ejer rettigheder over din account, dine chars, guld eller items dette tilhøre alt blizzard, du kan ikke sælge andre folks sager - det er som du siger meget nemt.

Hvis du som slutbruger ikke er informeret om dette er dit din egen fejl ikke at ha bedt forhandleren om disse oplysninger som det er hans plight at fortælle dig hvis du spørger herom.

og hvorfor fanden blanderdu d3´s penge system ind i det her, blizzard har jo bare inset at folk super gerne vil bruge deres visa på items i spil, så hvorfor skal de ikke ha en del af kagen, det er jo bare klogt fra deres side.

Jeg ved godt de ikke kan gøre andet end at banne dig i deres spil. men om du vil det eller ej er det ikke okay, og ingen kan eller vil hjælpe dig hvis siden snyder dig

This post was edited by Slave on Sep 20 2011 08:47pm
Member
Gold: 4,234.00
Sep 21 2011 02:34am
De må banne dig lige så meget de har lyst til

De må sådan set sige at de synes du er en idiot, og derfor har valgt og banne dig og du kan ikke gøre en skid ved det.

Se bare Athenes video.
Member
Sep 21 2011 08:30am
Quote (Slave @ 21 Sep 2011 03:35)
Det er altså ulovligt om du tror det eller ej, guldet er på deres server, alt der er på deres server tilhøre dem, du ejer kun din papkasse og din cd, du har ingen ejer rettigheder over din account, dine chars, guld eller items dette tilhøre alt blizzard, du kan ikke sælge andre folks sager - det er som du siger meget nemt.

Hvis du som slutbruger ikke er informeret om dette er dit din egen fejl ikke at ha bedt forhandleren om disse oplysninger som det er hans plight at fortælle dig hvis du spørger herom.

og hvorfor fanden blanderdu d3´s penge system ind i det her, blizzard har jo bare inset at folk super gerne vil bruge deres visa på items i spil, så hvorfor skal de ikke ha en del af kagen, det er jo bare klogt fra deres side.

Jeg ved godt de ikke kan gøre andet end at banne dig i deres spil. men om du vil det eller ej er det ikke okay, og ingen kan eller vil hjælpe dig hvis siden snyder dig

Det gør det STADIG ikke ulovligt PÅ NOGEN SOM HELST måder.

Guldet er på deres server ja. Men din tid brugt i spillet og hvad der derved afsted kommer af ting, er faktisk lovligt at trade.
De må heller ikke slette din account, guld eller items. De tilhører stadig dig. MEN.. ja de må banne din character... men den kan faktisk diskuteres om den er lovlig, da baggrunden for banningen er lavet på en ULOVLIG handelsaftale.

ALLE handelsaftaler SKAL være synlige FRA SÆLGERS side eller FABRIKATS side. Du skal ikke spørge om gemte aftaler. Derfor er det du fortæller om at du selv skal spørge om forbehold altså ret ligegyldigt.

Jeg blander D3 ind i det FORDI blizz ikke kan hverken stoppe item salg eller i de fleste lande gøre noget ved det lovligt. Hvis du spiller fra danmark gælder danske regler. BASTA. Ikke dem i USA. Så derfor har de nu indset at de tidligere regler de har brugt overfor slutbrugeren er forkerte, og derfor opdateret sig selv på den kloge måde.
Derved er der dog også sat spørgsmålstegn ved, om den tidligere aftale så har nogen værdi, da de nu selv bryde de kontrakter de holder andre ansvarlige for, fordi de nu finder et indtægts entry.

At de kan banne dig, gør STADIG ikke det at sælge items eller guld ulovligt. DER ER INGEN LOVE DER BLIVER BRUDT på NOGEN som helst måder.
Member
Sep 21 2011 08:35am
Quote (Lot2 @ 21 Sep 2011 09:34)
De må banne dig lige så meget de har lyst til

De må sådan set sige at de synes du er en idiot, og derfor har valgt og banne dig og du kan ikke gøre en skid ved det.

Se bare Athenes video.

Næh faktisk ikke.
De må kun banne hvis du overtræder en aftale imellem jer. Og da aftalen stort set ikke er acceptabel i ret mange lande fordi eulaer ikke er gældende handelskontrakter, tja... så er det lidt spiffy, Bortset fra hvis du rent faktisk snyder eller ødelægger oplevelsen for andre spillere. DERFOR du meget sjældent ser bans for guld salg og/eller køb.
Men tons af bans af botbrug og bug abuse.

Hvis nogen kalder dig idiot, har du lige så mange rettigheder som ved når alle andre siger det til dig. Du KAN køre en injuriesag.
Det er ret ligegyldigt om de siger det inde i spillet, uden for spillet eller via mail.
Den rettighed har du altid... den er dog ret dum at bruge pga skænderi om så lidt.

Bliver du bannet, har du faktisk mange muligheder for at gøre indsigelse.
Der er forbruger styrelsen. Du kan gå til advokat. Du kan indgå samtale med dem, der er ret mange muligheder.
Det handler kun om vilje.

Dog burde du da vide at selv om din konto bliver bannet, betyder det faktisk ikke at du ikke kan spille... Ikke engang tæt på.
Betyder kun at du ikke kan spille på blizz servers.
Member
Sep 21 2011 08:56am
For at sige det mildt og nemt:

Jeg har spillet wow på topplan faktisk siden launch dagen.

Jeg har ALDRIG mødt en der blev bannet for salg/køb af guld... og toppen er inficeret af folk der gør netop dette... på kryds og tværs og til og fra infamøse guldsælgere.
Men jeg har set tons af spambots, farmbots, exploiters og pvp bot brugere blive bannet.

En lang overgang styrede jeg hele min servers gem priser på både horde og alliance side, fordi jeg havde direkte kontakt til to Guldsælgere der botfarmede hårdt.
Jeg kunne købe alt deres farm for stort set ingenting med ren ingame guld. Jeg købte til spotpris, fordi de skulle fylde en quota, og solgte så over dagene til gigantisk profit, der så blev reinvesteret i guldsælgerens farming.
Det holdt over et år.

Og jeg er stadig ikke bannet.
Guldsælgeren har endda været INDE PÅ MIN KONTO for selv at overføre farm for guld. Mange gange endda.
Min konto har OGSÅ været hacket af en anden guldsælger, der i min pause havde stoppet min account. Han puttede så en trial på, og bottede så med mine chars.
Og jeg er STADIG ikke bannet, selvom det nu er 1år siden. Og selv efter samtaler med blizz har de stadig ingen intentioner om at sætte restriktioner på min konto.

Hvorfor er det så at min konto er uberørt, og selv efter samtaler med blizz ikke vil blive rørt.
Fordi jeg ikke har ødelagt/provokeret/stjålet eller bottet.
De kunne jo fortælle mig at der havde været bottet på min konto via en indisk ip, på 4 af mine 7 chars.

Hvorfor havde jeg en samtale med blizz?
Fordi da jeg reaktiverede min konto, var min konto sat med nogle underlige restriktioner, såsom at jeg ikke kunne slå messenger funktionen til.
Så jeg kontaktede dem for at høre hvad der var galt. Vi fik en lang samtale, og jeg spøgte endda med at alt min traden med en guldsælger havde fået mig til at tænke at de havde sat restriktioner på min konto, indtil en videre undersøgelse var lavet.
Han grinte faktisk af mig og sagde... nah, så ville vi sgu ikke have nogen spillere tilbage.......

Vi snakkede så løst om bans og lign og havde det hyggeligt med det i næsten 1½ time.
Faktum var bare, at guldkøbere bannede de kun sjældent i forhold til mængden for at statuere et eksempel.
Guldsælger handler gad de slet ikke rode rundt i (måden hvorpå det meste guld til guldsælgerne tjenes hjem)
De havde travlt nok med guldsælger spam og bots.
Og det er dem der står for nok 95% af alle deres bans.

Hvad har blizz så faktisk af muligheder at gøre overfor en der sælger sit guld til en guldsælger? Ban, og hvis de får info via retten når og HVIS de tager en guldsælger i retten, så "kan" de videregive den info til skattefar og få dig implimenteret den vej.
Gør de det? Nope.
De prøvede engang at gå efter guldsælgerne... uden nogen effekt.
Nu planbanner de bare bots og spams.
Og stort set ikke andet, fordi spillet ikke længere er topprio.
Member
Sep 24 2011 04:34pm
Quote (Guunba @ Sep 21 2011 02:35pm)
Næh faktisk ikke.
De må kun banne hvis du overtræder en aftale imellem jer. Og da aftalen stort set ikke er acceptabel i ret mange lande fordi eulaer ikke er gældende handelskontrakter, tja... så er det lidt spiffy, Bortset fra hvis du rent faktisk snyder eller ødelægger oplevelsen for andre spillere. DERFOR du meget sjældent ser bans for guld salg og/eller køb.
Men tons af bans af botbrug og bug abuse.

Hvis nogen kalder dig idiot, har du lige så mange rettigheder som ved når alle andre siger det til dig. Du KAN køre en injuriesag.
Det er ret ligegyldigt om de siger det inde i spillet, uden for spillet eller via mail.
Den rettighed har du altid... den er dog ret dum at bruge pga skænderi om så lidt.

Bliver du bannet, har du faktisk mange muligheder for at gøre indsigelse.
Der er forbruger styrelsen. Du kan gå til advokat. Du kan indgå samtale med dem, der er ret mange muligheder.
Det handler kun om vilje.

Dog burde du da vide at selv om din konto bliver bannet, betyder det faktisk ikke at du ikke kan spille... Ikke engang tæt på.
Betyder kun at du ikke kan spille på blizz servers.

Nu læste jeg din mur af lort og fortryder det lidt.

Jo, Athene blev banned for at gøre noget der var 100% lovligt, men de syntes ikke om det, så de bannede ham - og han kan intet gøre.

Lavede lidt research:

Blizz can ban anyone they want, whenever they want, that's (part of) what you agree to every time there's a big patch.
Member
Gold: 3,135.00
Sep 25 2011 06:44am
Om ikke andet - du må tjene op til 50.000 om året før det er skattepligtigt :p
Member
Sep 25 2011 03:23pm
Quote (Lot2 @ 24 Sep 2011 23:34)
Nu læste jeg din mur af lort og fortryder det lidt.

Jo, Athene blev banned for at gøre noget der var 100% lovligt, men de syntes ikke om det, så de bannede ham - og han kan intet gøre.

Lavede lidt research:

Blizz can ban anyone they want, whenever they want, that's (part of) what you agree to every time there's a big patch.

At athene bare bliver bannet er nok lige lidt at overdrive.
Han har nok pisset admins af... og så er han selv ude om det, for så udviser han dårlig spiller opførsel, og er derfor banbar.

Din research betyder stadig intet lovmæssigt.
Blizz og alle andre der bruger TOS/Eula EFTER man har betalt er lovmæssigt ikke særligt heldigt stillet.
Og det hjælper slet ikke med legaliteten når samtlige advokater tilkendergiver at INGEN læser dem. Netop fordi de er relativt ligegyldige.
Derfor står du faktisk ok lovmæssigt hvis du på nogensomhelst måde bliver bannet, det kan bare ikke betale sig at gøre noget ved. Det kan tage år, og koste meget at redde ud.

Tilgengæld er du rigtigt godt beskyttet med tilfældigheds bans.
De er nemlig klart ulovlige. De må ikke fratage dig retten eller ligge restriktioner på dit produkt ved bans og lign hvis deres servere er de eneste spillet henviser til.
For så kræver det god tec viden og rodden rundt med indstillinger at spille spillet.
Og de må på ingen måder gøre dit spil uspilbart, ved bare at banne dig fordi de ikke kan li dig personligt.

I spil som netop wow, hvor spillet KUN henviser til deres servere og KUN kan spilles online, SKAL blizzard have en god grund til at fratage dig retten til det du har betalt for. REGARDLESS af hvad de selv skriver du har skrevet under på.

This post was edited by Guunba on Sep 25 2011 03:28pm
Member
Sep 25 2011 04:01pm
Quote (Guunba @ Sep 25 2011 09:23pm)
At athene bare bliver bannet er nok lige lidt at overdrive.
Han har nok pisset admins af... og så er han selv ude om det, for så udviser han dårlig spiller opførsel, og er derfor banbar.

Din research betyder stadig intet lovmæssigt.
Blizz og alle andre der bruger TOS/Eula EFTER man har betalt er lovmæssigt ikke særligt heldigt stillet.
Og det hjælper slet ikke med legaliteten når samtlige advokater tilkendergiver at INGEN læser dem. Netop fordi de er relativt ligegyldige.
Derfor står du faktisk ok lovmæssigt hvis du på nogensomhelst måde bliver bannet, det kan bare ikke betale sig at gøre noget ved. Det kan tage år, og koste meget at redde ud.

Tilgengæld er du rigtigt godt beskyttet med tilfældigheds bans.
De er nemlig klart ulovlige. De må ikke fratage dig retten eller ligge restriktioner på dit produkt ved bans og lign hvis deres servere er de eneste spillet henviser til.
For så kræver det god tec viden og rodden rundt med indstillinger at spille spillet.
Og de må på ingen måder gøre dit spil uspilbart, ved bare at banne dig fordi de ikke kan li dig personligt.

I spil som netop wow, hvor spillet KUN henviser til deres servere og KUN kan spilles online, SKAL blizzard have en god grund til at fratage dig retten til det du har betalt for. REGARDLESS af hvad de selv skriver du har skrevet under på.

Mener du at det er et juridisk argument at "ingen læser Terms of Service"?

Athene blev banned for at gøre noget som var fuldt lovligt, han havde endda spurgt en admin om han måtte gøre det på forhånd.

http://www.youtube.com/watch?v=ibSWooWOiO0

Han siger det faktisk ~min 16 selv

This post was edited by Lot2 on Sep 25 2011 04:05pm
Go Back To Dansk Topic List
Prev123Next
Add Reply New Topic New Poll