d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Dansk > Matematik Hjælp > Hjælp Vil Blive Værtsat.
Prev12
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 0.00
Warn: 20%
Apr 11 2011 11:55am
Quote (Monze @ 11 Apr 2011 17:38)
Lav det selv eller spørg din lærer. Kunne aldrig drømme om at hjælpe dig og håber heller ikke andre kunne!

Indeed. Det der med at love en belønning i fg, når man alligevel ikke holder det, er blot endnu lavere.

Gav engang den her gut en komplet walkthrough - punkt til punkt - og fik ikke engang et tak, much less nogen form for belønning. Nu kan jeg så se han har erhvervet sig et scammer-tag i mellemtiden, så held og lykke herfra!
Member
Gold: 253,169.00
Apr 11 2011 01:37pm
Quote (Grandebedte @ 11 Apr 2011 18:55)
Indeed. Det der med at love en belønning i fg, når man alligevel ikke holder det, er blot endnu lavere.

Gav engang den her gut en komplet walkthrough - punkt til punkt - og fik ikke engang et tak, much less nogen form for belønning. Nu kan jeg så se han har erhvervet sig et scammer-tag i mellemtiden, så held og lykke herfra!

Og så er han endda stolt af at scamme og welche :/

Tænk at han virkelig tror man gider hjælpe ham :wallbash:
Member
Gold: 2,555.00
Apr 11 2011 01:47pm
Jeg kan godt hjælpe hvis det er...
Member
Gold: 7,418.65
Apr 11 2011 01:50pm
lign1: y(t)= -½ ∙ g∙ t^2 + v0∙ sin(a)∙ t
lign2: x(t)= v0∙ cos(a)∙ t

1) Betragt nu et skråt kast med en metalkugle. Bolden kastes afsted i en vinkel på a=80o med en hastighed v0=18m/s. Udregn hvor højt bolden når op (h), til hvilken tid den er højest oppe (ttop), og hvornår den igen rammer jorden (tjord). Vis også grafen for y(t) og kommenter om resultaterne passer med det, der kan aflæses af grafen.
Udregn også kastevidden.

Start med at bestemme tiden bolden er højest.

Dette gøres ved at differentiere y(t) ligningen, når den er differentieret sættes den li 0, og tiden kan bestemmes.

Når tiden er bestemt indsættes t i lign 1, og deraf kan højden læses y(t).

Da det skråkast følger en parabel vil bolden ramme jorden igen til tiden 2*t.

Plot y(t) og tjek dine resultater.

2) Udled en generel ligning for hvor højt en genstand med starthastigheden v0 og vinklen  når op og til hvilken tid den er højest oppe. Test om ligningerne passer med dine resultater i 1).

Du kan udlede en generel ligning ved at substituere de 2 ligninger med hinanden, alt afhængigt af hvad du godt vil finde.

Dette er en 2mins løsning som ikke koster dig FG.

Held og lykke ^^

This post was edited by Mimba on Apr 11 2011 01:51pm
Member
Gold: 2,555.00
Apr 11 2011 01:54pm
Quote (Mimba @ 11 Apr 2011 20:50)
lign1: y(t)= -½ ∙ g∙ t^2 + v0∙ sin(a)∙ t
lign2: x(t)= v0∙ cos(a)∙ t

1) Betragt nu et skråt kast med en metalkugle. Bolden kastes afsted i en vinkel på a=80o med en hastighed v0=18m/s. Udregn hvor højt bolden når op (h), til hvilken tid den er højest oppe (ttop), og hvornår den igen rammer jorden (tjord). Vis også grafen for y(t) og kommenter om resultaterne passer med det, der kan aflæses af grafen.
Udregn også kastevidden.

Start med at bestemme tiden bolden er højest.

Dette gøres ved at differentiere y(t) ligningen, når den er differentieret sættes den li 0, og tiden kan bestemmes.

Når tiden er bestemt indsættes t i lign 1, og deraf kan højden læses y(t).

Da det skråkast følger en parabel vil bolden ramme jorden igen til tiden 2*t.

Plot y(t) og tjek dine resultater.

2) Udled en generel ligning for hvor højt en genstand med starthastigheden v0 og vinklen  når op og til hvilken tid den er højest oppe. Test om ligningerne passer med dine resultater i 1).

Du kan udlede en generel ligning ved at substituere de 2 ligninger med hinanden, alt afhængigt af hvad du godt vil finde.

Dette er en 2mins løsning som ikke koster dig FG.

Held og lykke ^^

tror ikke helt det er det der menes med spørgsmålet, men ellers ser resten rigtigt nok ud :)
Member
Apr 11 2011 02:17pm
Jeg har svarene på alle dine spørgsmål.

Hvad giver du?
Member
Gold: 655.43
Apr 12 2011 03:23am
Uden at have læst hele din post, alt for lang til jeg gad, så ligner det at du har to ligninger med 2 ubekendte..
Hvis du har lært hvordan sådan en udregnes burde det ikke være et problem.. Men hvis du ikke har, så skal din fysik og matematik lærer snakke sammen..
Hvis du har brug for hjælp, så få en til at sende mig en pm, så kan jeg forklare det bedre..
Member
Apr 12 2011 10:00am
Quote (JelleDK @ 12 Apr 2011 11:23)
Uden at have læst hele din post, alt for lang til jeg gad, så ligner det at du har to ligninger med 2 ubekendte..
Hvis du har lært hvordan sådan en udregnes burde det ikke være et problem.. Men hvis du ikke har, så skal din fysik og matematik lærer snakke sammen..
Hvis du har brug for hjælp, så få en til at sende mig en pm, så kan jeg forklare det bedre..

..............................................................................................................
...
...........
..
......

that's what I have to say about that!
Go Back To Dansk Topic List
Prev12
Add Reply New Topic New Poll