d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Dansk > Hash Bivirkninger
Prev12345Next
Closed New Topic New Poll
Member
Gold: 655.43
Nov 27 2010 01:35am
Code
2. Ingen diskussioner af ulovlige stoffer eller narkotika.

Utroligt, at dette topic ikke er blevet lukket.. Men at der i stedet for er en TT, som skriver her og bryder reglen :)
Vi andre får advarsler om, at vi ikke engang må hentyde til hash..
Member
Gold: 7,454.00
Nov 27 2010 03:43am
Smoke that shit.
Det med at man kan udvikle psykiske-lidelser er et 1 ud af 10000 fænomen - og så skal der altså suges igennem, dagligt, hvis man skal være i farezonen!
At ryge hash er LANGT sundere end at ryge smøger, da man jo rister tobakken for at få alt nikotinen, tjæren og alt det andet skidt, ud af dem.

Quote (DocPhil @ Nov 26 2010 08:14pm)
40% større chance for at udvikle farlige hjernesygdomme.
Langsommere indlæringsevne, det forbliver i dit system i langtid og din indlæringsevne er nedsat i op til tre dage efter indtagelse.
Skadeligt for dine lunger.

Jeg er sikker på der er mange flere

.. wut!?

Quote (madswm3 @ Nov 26 2010 09:27pm)
afhængighed selvfølgelig... dvs. kæmpe udgifter

derudover paranoia og storhedsvanvid

kender også flere der har fået blackouts af det (altså besvimet og ikke været til at vække af andre)

lad være med at gøre det. nogle kan sagtens ryge flere gange uden problemer men der er også mange der bliver "skadet" bare af en gang.

kender også en der har røget i mange år (20+ år) hver dag. han har svært ved at tage vare på sig selv, har problemer med at passe arbejde, og har desuden meget lille hukommelse... han har også svært ved at finde rundt i det område hvor han bor, hvis det ikke lige er en af de 2-3 veje han går hver dag.

- og du tror ikk' at det ku' være en lidelse han har, som hashen ikke er skyld i? Come on, det der passer jo ikk'.
Member
Gold: 0.00
Nov 27 2010 04:33am
Quote (xz-master @ 27 Nov 2010 10:43)
Smoke that shit.
Det med at man kan udvikle psykiske-lidelser er et 1 ud af 10000 fænomen - og så skal der altså suges igennem, dagligt, hvis man skal være i farezonen!
At ryge hash er LANGT sundere end at ryge smøger, da man jo rister tobakken for at få alt nikotinen, tjæren og alt det andet skidt, ud af dem.

.. wut!?

- og du tror ikk' at det ku' være en lidelse han har, som hashen ikke er skyld i? Come on, det der passer jo ikk'.

Jeg kan kun give dig ret min ven, jeg har røget dagligt i 8 år, der er intet sket med mig, min mor har røget hver dag i 25 år, der er intet sket med hende, selv min Mormor har røget i 40 år, der er intet sket, vi kan alle betale vores husleje, handle ind, rydde op og sådan, vi kan finde rundt hvor end det nu skulle være og kan sagtens passe vores jobs..
Det lyder som om han har en anden sindslidelse, som ikke er kommet af Cannabis.. En hash-psykose er jo det pureste løgn, det er noget folk har fundet på for at få medlidenhed..
Hvis du virkelig har fået en hash-psykose så er den ude af dit system igen efter en måneds tid, og det er jo ikke engang en psykose, det er bare en svimmel fornemmelse..

Jeg magter ikke at tage hele den her diskussion op, hvis knægten har lyst til at ryge hash, så lad ham.
Jeg kan sige af ren erfaring, får du røget for meget brækker du dig og går med garanti kold, det er den typiske reaktion hos folk der ryger for meget (99,99999999% af alle mennesker reagere sådan, på for meget THC i blodet).
Hvis du derimod går i panik og søger læge giver han dig et drop med saltvand og beder dig drikke rigeligt med sukkervand hvis du dog ikke har Diabetes, Jeg var ude for dette tilfælde sidste jul..

This post was edited by MrLennon on Nov 27 2010 04:34am
Member
Gold: 8.00
Nov 27 2010 04:35am
Quote (MrLennon @ Nov 27 2010 11:33am)
Jeg kan kun give dig ret min ven, jeg har røget dagligt i 8 år, der er intet sket med mig, min mor har røget hver dag i 25 år, der er intet sket med hende, selv min Mormor har røget i 40 år, der er intet sket, vi kan alle betale vores husleje, handle ind, rydde op og sådan, vi kan finde rundt hvor end det nu skulle være og kan sagtens passe vores jobs..
Det lyder som om han har en anden sindslidelse, som ikke er kommet af Cannabis.. En hash-psykose er jo det pureste løgn, det er noget folk har fundet på for at få medlidenhed..
Hvis du virkelig har fået en hash-psykose så er den ude af dit system igen efter en måneds tid, og det er jo ikke engang en psykose, det er bare en svimmel fornemmelse..

Jeg magter ikke at tage hele den her diskussion op, hvis knægten har lyst til at ryge hash, så lad ham.
Jeg kan sige af ren erfaring, får du røget for meget brækker du dig og går med garanti kold, det er den typiske reaktion hos folk der ryger for meget.
Hvis du derimod går i panik og søger læge giver han dig et drop med saltvand og beder dig drikke rigeligt med sukkervand hvis du dog ikke har Diabetes, Jeg var ude for dette tilfælde sidste jul..

Har hørt hvis man ikke kan tåle stoffet kan man blive blind og lorte ting som det -.-
Member
Nov 27 2010 04:40am
Quote (Mo4NL @ 27 Nov 2010 11:35)
Har hørt hvis man ikke kan tåle stoffet kan man blive blind og lorte ting som det -.-

Lol, den var ny for mig, THC er det aktive stof i krystallerne som er i Hash, Pot og Skunk, det er dem du brænder så de bliver til røg som du inhalere og de går i blodet på dig, når blodet stiger dig til hjernen falder dit blodsukker, og THC'en træder ind, du føler dig "Skæv" og glad..
Hvis du derimod får for meget THC, så falder dit blodsukker også enormt, og det gør at du bliver dårlig, svimmel og måske kan føle det sortner lidt for øjnene, det kan alt sammen klares med salt og sukker.. køb godt med fråder..
Hvis du bor omkring Vestsjælland, kan jeg godt ryge en joint på dig og sørge for at du får en god og ikke mindst sjov oplevelse..
Member
Gold: 655.43
Nov 27 2010 04:55am
Quote (Mo4NL @ Nov 27 2010 12:35pm)

Nogle læger bruger hash, pot osv, som medicin imod grøn/grå stær..
Så tror ikke du skal regne med at man bliver blind af det..
Member
Nov 27 2010 05:17am
Quote (JelleDK @ 27 Nov 2010 11:55)
Nogle læger bruger hash, pot osv, som medicin imod grøn/grå stær..
Så tror ikke du skal regne med at man bliver blind af det..

This, og Lægevidenskaben arbejder jo på højtryk med Cannabis..
Hash er jo bl.a beroligende, og kan lindre muskelsmerter, derfor mange Skleroseramte ryger hash for at få styr på deres kramper..
Udover det, så er Hanplanten af Hamp sorten ekstraordinær god til at lave stof ud af da den jo ikke indeholder THC, f.eks i Irland bruger de den til tøj og tasker i stor grad..
Member
Nov 27 2010 05:59am
Denne diskussion er vist færdig :)
Member
Gold: 617.15
Nov 27 2010 06:00am
Quote (xz-master @ Nov 27 2010 11:59am)
Denne diskussion er vist færdig :)

godt topic faktisk :)

jeg kan godt tro at der er nogle der kan få bivikninger og ting og sagder som ikke er godt men.. hash i sig selv.. og måske ikke hverdag skulle ikke have nogle problemer.

ser det som alkohol virkelig..
Member
Nov 27 2010 06:03am
Quote (haloneya @ Nov 27 2010 12:00pm)
godt topic faktisk :)

jeg kan godt tro at der er nogle der kan få bivikninger og ting og sagder som ikke er godt men.. hash i sig selv.. og måske ikke hverdag skulle ikke have nogle problemer.

ser det som alkohol virkelig..

Same.
Den eneste forskel er at alkohol er værere end cannabis. Man kan dø af alkohol, modsat cannabis.
Go Back To Dansk Topic List
Prev12345Next
Closed New Topic New Poll