d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Dansk > En Underlig Dag.
Prev12345Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 20,016.00
Oct 4 2010 10:34am
Jeg var oppe og slåes med min stedfar, så min mor kørte mig ned på kompetence center. så har jeg ellers boet sammen med min kæreste i et år.

men så flyttede min kæreste hjem igen sidste månede. siden har jeg boet under lorte forhold hos min mor.

har meldt mig fra Kontanthjælp er det ikke pisse ulovligt mens jeg er på SU ?

Angående Kontanthjælp og SU, så er det ulovligt at modtage begge steder fra på samme tid, men da dette nemt kan opstå er det ikke værre end at du bare skal betale det beløb du har modtaget "for meget" tilbage til økonomi styrelsen og så er den sag lukket.

Tja der er desværre blevet brugt en ekstra nøgle til at komme ind. så har de bare åbnet vinduerne inden fra så det ligner.
vi har en bekendt i tankerne der kunne muligvis ha gjort det.

Okay, det lyder sgu, som en lorte ven, hvis dette skulle være tilfældet.
- Ville stadigvæk melde det stjålet og høre forsikringen, hvordan og hvor ledes og evt. selv opsøge den "mistænkte"
Member
Gold: 2,382,304.50
Oct 4 2010 10:37am
Quote (Provo2100 @ 4 Oct 2010 18:34)
Angående Kontanthjælp og SU, så er det ulovligt at modtage begge steder fra på samme tid, men da dette nemt kan opstå er det ikke værre end at du bare skal betale det beløb du har modtaget "for meget" tilbage til økonomi styrelsen og så er den sag lukket.

Okay, det lyder sgu, som en lorte ven, hvis dette skulle være tilfældet.
- Ville stadigvæk melde det stjålet og høre forsikringen, hvordan og hvor ledes og evt. selv opsøge den "mistænkte"

Altså det er 3-4 måneder sidst jeg var på kompetence center, så har ikke modtaget andet SU end 0 Kr.
Så da jeg skulle melde mig til da jeg startede på HG gad den ikke pga jeg modtog "ekstra ydelse" derfor gik jeg ned og meldte mig helt fra det.
og et par dage efter ansøgte jeg så igen og det virkede, så virker det bare underligt jeg får:
3000 Kr i Kontanthjælp
5100 Kr i SU (når 2.677 er max som hjemmeboende)

Tja de ringede også til politet, så kørte min ven mig hjem.

This post was edited by ZwiX on Oct 4 2010 10:38am
Member
Oct 4 2010 10:42am
Quote (ZwiX @ Oct 4 2010 05:37pm)
Altså det er 3-4 måneder sidst jeg var på kompetence center, så har ikke modtaget andet SU end 0 Kr.
Så da jeg skulle melde mig til da jeg startede på HG gad den ikke pga jeg modtog "ekstra ydelse" derfor gik jeg ned og meldte mig helt fra det.
og et par dage efter ansøgte jeg så igen og det virkede, så virker det bare underligt jeg får:
3000 Kr i Kontanthjælp
5100 Kr i SU (når 2.677 er max som hjemmeboende)

Ja det lyder sgu mærkeligt, men allerede ved at få både Kontanthjælp og SU er du i en forkert bås, da det jo ikke er den ret vi har, som borger.
- Så er det jo så der du kan vælge mellem, om du vil afdrage det ekstra du har fået, ved at de sender en rykker hver måned på måske 250-300 kr.(vil jeg skyde på) indtil du har betalt det af, som du har fået for meget eller om du vil betale hele summen tilbage med det samme.
- Da du står, som hjemmeboende PT. er det den indkomst du skal have for og det vil sige normal hjemmeboende SU, medmindre andet aftalt.
- Så du har tydeligvis modtaget for meget på din konto via Kontanthjælp og SU, du kunne evt. ringe ind og høre hva der skulle være gået galt.
- Du har stået, som hjemmeboende hos din mor i over 3 måneder på papirerne right? og du har gået på HG hvor længe? Siden sommerferien sluttede?
Member
Oct 4 2010 10:44am
Quote (Provo2100 @ 4 Oct 2010 18:42)
Ja det lyder sgu mærkeligt, men allerede ved at få både Kontanthjælp og SU er du i en forkert bås, da det jo ikke er den ret vi har, som borger.
- Så er det jo så der du kan vælge mellem, om du vil afdrage det ekstra du har fået, ved at de sender en rykker hver måned på måske 250-300 kr.(vil jeg skyde på) indtil du har betalt det af, som du har fået for meget eller om du vil betale hele summen tilbage med det samme.
- Da du står, som hjemmeboende PT. er det den indkomst du skal have for og det vil sige normal hjemmeboende SU, medmindre andet aftalt.
- Så du har tydeligvis modtaget for meget på din konto via Kontanthjælp og SU, du kunne evt. ringe ind og høre hva der skulle være gået galt.
- Du har stået, som hjemmeboende hos din mor i over 3 måneder på papirerne right? og du har gået på HG hvor længe? Siden sommerferien sluttede?

Det har altid stået i papirene jeg har boet hjemme. Jeg startede på HG for 5 uger siden.

Hvis det var muligt ville jeg da meget meget gerne beholde alle 8000 -.-

Men tror de 5000 måske er for 2 måneder, da jeg bestilte før den 20. sidste månede.
Member
Oct 4 2010 10:46am
Ser ud til jeg bare har fået 2x max su har fået 5354 - max er 2.677.
Member
Oct 4 2010 10:52am
Quote (ZwiX @ Oct 4 2010 05:44pm)
Det har altid stået i papirene jeg har boet hjemme. Jeg startede på HG for 5 uger siden.

Hvis det var muligt ville jeg da meget meget gerne beholde alle 8000 -.-

Men tror de 5000 måske er for 2 måneder, da jeg bestilte før den 20. sidste månede.

Hvis du har søgt og startet op inden d.20 når det kommer til SU, får du for to måneder når du modtager.
- Det er muligt og beholde det, men så bliver der sendt en rykker til dig med et girokort, hvor de beder dig, om og betale dig lidt af det tilbage.
- Har selv prøvet og modtage for meget og står selv og afdrager det pt. :)
Member
Gold: 0.00
Oct 4 2010 10:53am
Quote (ZwiX @ 4 Oct 2010 18:29)
Jeg var oppe og slåes med min stedfar, så min mor kørte mig ned på kompetence center. så har jeg ellers boet sammen med min kæreste i et år.

men så flyttede min kæreste hjem igen sidste månede. siden har jeg boet under lorte forhold hos min mor.

Tja der er desværre blevet brugt en ekstra nøgle til at komme ind. så har de bare åbnet vinduerne inden fra så det ligner.

Hvad er dit problem?, jeg kan tage et billede af min kvittering fra banken.

tjek det her: https://www.borger.dk/Emner/arbejde-dagpenge-orlov/dagpenge-og-kontanthjaelp/Sider/kontanthjaelp.aspx?KommuneId=710#RichHtmlField2Bookmark0
Men der kommer jo til at stå i dine papir at du har været på kontanthjælp
du skal være ledig på arbejdsmarkedet, hvilket du jo ikke er når du studere

This post was edited by Huffie on Oct 4 2010 11:05am
Member
Oct 4 2010 10:53am
Quote (Provo2100 @ 4 Oct 2010 18:52)
Hvis du har søgt og startet op inden d.20 når det kommer til SU, får du for to måneder når du modtager.
- Det er muligt og beholde det, men så bliver der sendt en rykker til dig med et girokort, hvor de beder dig, om og betale dig lidt af det tilbage.
- Har selv prøvet og modtage for meget og står selv og afdrager det pt. :)

Det er fandme klamt har ikke været på det lorte center i over 3 måneder, får ikke 1 krone, og så melder jeg mig fra og så driller de ved at sende 3k ?!
Member
Gold: 24,718.50
Warn: 10%
Oct 4 2010 10:54am
Quote (ZwiX @ 4 Oct 2010 18:29)

Hvad er dit problem?, jeg kan tage et billede af min kvittering fra banken.

vil du noget bums
Member
Oct 4 2010 10:56am
Quote (Hore_to_the_t @ 4 Oct 2010 18:54)
vil du noget bums

Du er godt nok en idiot, jeg har ikke valgt at min stedfar skulle være et svin og slå mig og smide mig ud hjemmefra.

søgte jobs 20-30 steder i løbet af 2 måneder. så var ikke flere valg muligheder.
Go Back To Dansk Topic List
Prev12345Next
Add Reply New Topic New Poll