Quote (ZwiX @ Oct 4 2010 05:37pm)
Altså det er 3-4 måneder sidst jeg var på kompetence center, så har ikke modtaget andet SU end 0 Kr.
Så da jeg skulle melde mig til da jeg startede på HG gad den ikke pga jeg modtog "ekstra ydelse" derfor gik jeg ned og meldte mig helt fra det.
og et par dage efter ansøgte jeg så igen og det virkede, så virker det bare underligt jeg får:
3000 Kr i Kontanthjælp
5100 Kr i SU (når 2.677 er max som hjemmeboende)
Ja det lyder sgu mærkeligt, men allerede ved at få både Kontanthjælp og SU er du i en forkert bås, da det jo ikke er den ret vi har, som borger.
- Så er det jo så der du kan vælge mellem, om du vil afdrage det ekstra du har fået, ved at de sender en rykker hver måned på måske 250-300 kr.(vil jeg skyde på) indtil du har betalt det af, som du har fået for meget eller om du vil betale hele summen tilbage med det samme.
- Da du står, som hjemmeboende PT. er det den indkomst du skal have for og det vil sige normal hjemmeboende SU, medmindre andet aftalt.
- Så du har tydeligvis modtaget for meget på din konto via Kontanthjælp og SU, du kunne evt. ringe ind og høre hva der skulle være gået galt.
- Du har stået, som hjemmeboende hos din mor i over 3 måneder på papirerne right? og du har gået på HG hvor længe? Siden sommerferien sluttede?