d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Dansk > Nogle Med Sund Livsstil? > Skal Bruge Nogle Råd.
Prev1234Next
Add Reply New Topic New Poll
Banned
Gold: 0.00
Warn: 90%
Sep 14 2010 05:03am
spiser havregryn hver morgen, med sukker. har tænkt mig at spise med rosiner og solsikkekerner i stedet. og jeg elsker frugt og grøntsager :) dog ikke broccoli.
Member
Gold: 10.75
Sep 14 2010 07:16am
Quote (berens @ Sep 14 2010 11:12am)
køb dig nogle choco chips :D <-- de smager fucking frodern ^^

Fucking epic win
Member
Gold: 75,807.31
Sep 14 2010 08:57am
Quote (Znuggle @ Sep 14 2010 11:51am)
Du ved sør'me meget om en sund livsstil.

tager ikke på anyways ^^
Member
Gold: 4,234.00
Sep 14 2010 12:18pm
Quote (iBass @ Sep 11 2010 02:49pm)
hvad man evt. kan spise til morgenmad. billigt, simpelt og smager godt :)

og nogle specielle styrketrænings råd kunne også bruges, - er kun 15 år B)

Spiser havregryn hver morgen, stort set uden sukker.
Tro mig, du vænner dig til det. Bare lad være med at f.eks. spise usundt i weekenden osv. Det fucker det hele op.
Men mener du sund livstil til f.eks. løb eller er det til træning?
Hvis det er løb så har jeg nogle råd som jeg selv har kunne haft brug for:
HUSK: At varme op, ellers bliver dine muskler kneppede hvis du løber over 3 gange om ugen
Stræk ud
Løb med fodboldstrømper, selv om det er varmt uden for.
varmecreme på skindebenene
Få speciallavede løbe sko
Dette er vigtigt så du ikke får skader / skindebensbetændelse - DET ER EN PINE!

Hvis du skal pumpe:
HUSK: at varme op, det spare dine muskler meget
Ikke træne for ofte, maks hver anden dag imo
Ikke tag for meget vægt, selvom du godt kan
stræk ud
Spis /Drik protein efter hver træning, det giver godt. - Kunne være mælk eller ideelt æg.
Banned
Sep 16 2010 06:27am
Quote (Lot2 @ Sep 14 2010 08:18pm)
Spiser havregryn hver morgen, stort set uden sukker.
Tro mig, du vænner dig til det. Bare lad være med at f.eks. spise usundt i weekenden osv. Det fucker det hele op.
Men mener du sund livstil til f.eks. løb eller er det til træning?
Hvis det er løb så har jeg nogle råd som jeg selv har kunne haft brug for:
HUSK: At varme op, ellers bliver dine muskler kneppede hvis du løber over 3 gange om ugen
Stræk ud
Løb med fodboldstrømper, selv om det er varmt uden for.
varmecreme på skindebenene
Få speciallavede løbe sko
Dette er vigtigt så du ikke får skader / skindebensbetændelse - DET ER EN PINE!

Hvis du skal pumpe:
stræk ud
Spis /Drik protein efter hver træning, det giver godt. - Kunne være mælk eller ideelt æg.

løber aldrig udenfor. vil kun løbe til træning, som så bliver på et løbebånd. har heller ikke tænkt mig at løfte noget jeg liiige nøjagtig kan løfte. hvis jeg spiser ca. 80% sundt, er der altid plads til 20% slik og godter :D [har jeg set i Godmorgen Danmark]
jeg nægter at spise havregryn uden sukker. Havregryn med sukker, eller havregryn med eks. solsikkekerner og rosiner, som min mor plejede.
og jeg vil nok træne 2-3 gange om ugen :) skal også snakke med en træner, coach eller hvad man kalder dem, for at høre hvad han/hun siger :)

This post was edited by iBass on Sep 16 2010 06:28am
Member
Gold: 1,428.00
Sep 16 2010 07:22am
jeg starter med et lille frugt fad, eller en omgang røreæg, det redder enhver dag :) lille løbe tur ( når jeg orker det :P ) også en omgang rugbrød helst med katofler fra igår eller bananer :P
træning. lad nu være med at falde for det der protinpulver. hjælper kun vis du virklig pumper jern ( body building ).
Member
Gold: 3,135.00
Sep 16 2010 08:25pm
Hvis du skal pumpe:
stræk ud

Meget mærkeligt råd :)

Du kan sagtens træne hver dag, bare sørg for det er forskellige muskelgrupper - hold en til to hvile dage om ugen, helt uden træning (vil foreslå en).
Tag så meget vægt du kan - bare sørg for det er den rette teknik !, der findes rigtig mange online forums, som gennemgår de forskellige teknikker - også forums, hvor du kan få fat i folk i dit lokal område, som evt. kan hjælpe dig (spotte dig i starten for at se om du holder teknikken) - dette er det vigtigste.

Du vil nok opleve at du ikke løfter så meget som den anden donk ved din side, men tilgengæld ødelægger du ikke dig selv, og vil på sigt vokse fra ham i både kilo og fylde.
Spis og drik, protein efter hver træning - tja tjo, det er nu noget der skal tænkes ind i hele kosten, og den bedste (og nemmeste løsning) til at få den rette mængde protein, er altså ved protein pulver.
Så kan du drikke mælk og spise æg ind imellem, (ved siden af dine shakes) :P.

En idé kan være at gå ned og få lavet et program i det lokale centre, men de har en eller anden irriterende tendens til at smide et standart skema med maskin øvelser ud i hovedet på dig.
Så tjek det igennem, smid det evt op her inde.

Hvis de giver dig kost råd så smid det da også lige op.
Nogle gange skulle man ikke tro de havde læst efter på deres brevkurser :D
Banned
Sep 17 2010 02:44pm
ingen grund til at drikke protein drink ^_^
protein pulver er jeg ikke gammel nok til endnu ;)
Member
Gold: 3,135.00
Sep 17 2010 04:34pm
Quote (iBass @ Sep 17 2010 09:44pm)
ingen grund til at drikke protein drink ^_^

Hvorfor er du ikke det?:)
Det er blot mere koncenteret så du er sikker på at få den ønskede mængde (ud fra din kost), :)
Member
Gold: 15,927.00
Sep 18 2010 12:16am
Jeg vil sige at det alt sammen kommer an på hvad dine mål med at spise "sundt" og træne er.

Hvis du gerne vil tabe dig skal du meget simpelt sagt bare forbrændre flere kallorier end du indtager. Det bedste resultat får du ved både at motionere og ændre på din kost, men drop alt det der med at gå på kur, så hellere ændre dine kostvaner permanent, det andet holder sjældent.
Husk at det ikke kan lade sig gøre at tabe fedt samtidig med at opbygge muskelmasse, men ved at holde træningen ved lige kan du minimere dit tab af muskelmasse.

Hvis dit mål er at opbygge masse (få større muskler) skal du sørge for at indtage flere kalorier end du bruger og her er Raavigc's råd rigtig gode, han virker til at vide hvad han snakker om, /spoton

Protein shakes er ikke et must, men du skal have dine proteiner på den ene måde eller den anden måde og helst en del af det lige efter træning og her kan protein pulver klart anbefales, også på grund af den høje kvalitet.

Det er da noget sludder, men jeg forstår hvis du ikke har råd til det.

Det holder ikke, det kommer helt an på hvordan programmet ser ud.

Et udemærket råd til en nybegynder, det vigtigste i starten er at lave øvelserne 100% korrekt, hvad du smider på stangen er kun dit ego og det må ikke komme i vejen for dine resultater.

Efterhånden som du vender dig til øvelserne i dit program og begynder at smide kilo på skal du tilgengæld glemme alt om det her, dine resultater udebliver hvis du er bange for at løfte tungt. Du bliver nødt til at presse dig selv, men hold dig generelt fra forced reps (fx hvor din ven hjælper dig med at løfte det sidste), det gør mere skade end gavn og er i øvrigt ikke nødvendigt for fremskridt.

stræk ud

Det eneste der er bevist er at din krop bliver mere smidig, men der er aldrig nogen undersøgelser der har bevist at det hjælper på DOMS (Delayed onset muscle soreness)

Mht morgenmad er der allerede blevet givet mange glimrende råd :)
Go Back To Dansk Topic List
Prev1234Next
Add Reply New Topic New Poll