d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Dansk > Computer Spørgsmål - Alt Omkring Computere > Stil Jeres Spørgsmål Her.
Prev123Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 7,525.26
Sep 5 2010 08:55am
Nogen der kender en god side til at forklare om hash-algoritmer?
Kender computerforensics.
Member
Gold: 8,730.00
Sep 6 2010 04:49am
Quote (Znuggle @ 5 Sep 2010 15:55)
Nogen der kender en god side til at forklare om hash-algoritmer?
Kender computerforensics.

http://www.octeamdenmark.com mon ikke der skulle være en der som har sat sig 100% ind i det?

men det er vel noget med at noget sætte en talrække for fx en anden talrække for at kontrolere den er korrekt

This post was edited by gisvisitor on Sep 6 2010 04:54am
Member
Sep 6 2010 04:59am
Quote (Serria @ 3 Sep 2010 13:12)
Overvejer at købe en ny computer siden jeg er startet på universitet. Min nuværende bærbar kan maksimalt holde 1 time i brug.

Jeg leder efter en bærbar computer, som kan holde i lang tid under brug. Helst Windows styret, måske også Mac, men deres bærbar computere koster kassen :D

Du kunne jo starte med og skrive hvor meget du ønsker og bruge på en sådan... Måske lidt mere om hvad du præcis skal bruge den til udover og skrive text docs på:D Kunne være det bare var alfaomega for dig at den kunne holde strøm i 8 timer på batteriet eller at den skulle kunne trække mw5 når det kommer eller hvad ved jeg, men hvis du skriver dine formål og hvad du vil betale skal jeg nok hjælpe dig så lange imod målet som du kan komme for dine penge.
Member
Gold: 578.20
Sep 6 2010 09:34am
jeg overvejer at købe en computer snart, lidt tid inden diablo III og guild wars 2 udkommer.

hvis nogle har nogle gode idéer er i velkommende til at skrive hvad der er godt, da jeg er lidt blank :P

havde tænkt på:

8 GB DDR3 RAM, et eller andet godt mærke
i7 cpu har hørt den skulle være god, men noget som er bedre ?
et bundkort med USB 3.0, og som passer til CPU osv. mærke ASUS eller gigabyte måske?
et nVidia kort, GFX 260 og op måske?
en god strømforsyning
blueray drev måske? ved ikk om spil osv vil blive blueray på et tidspunkt
et fedt kabinet
en Samsung HDD?

tja, det lige hva jeg havde tænkt på, vil gerne have noget som er god kvalitet, gode mærker som er pålidlige, et godt kabinet, ikke plastik osv.

skal også have nyt tilbehør, havde tænkt at køre x2 samsung skærme, lav ms osv
et g19 eller razer keyboard
ny mus, ved ikk helt hvilken

hvis nogen har nogle gode idéer så kom endelig med dem :D
Member
Sep 6 2010 03:22pm
Quote (mmn91 @ 6 Sep 2010 16:34)
jeg overvejer at købe en computer snart, lidt tid inden diablo III og guild wars 2 udkommer.

hvis nogle har nogle gode idéer er i velkommende til at skrive hvad der er godt, da jeg er lidt blank :P

havde tænkt på:

et bundkort med USB 3.0, og som passer til CPU osv. mærke ASUS eller gigabyte måske?
en god strømforsyning
et fedt kabinet
en Samsung HDD?

tja, det lige hva jeg havde tænkt på, vil gerne have noget som er god kvalitet, gode mærker som er pålidlige, et godt kabinet, ikke plastik osv.

Det ville være bedst og kikke på det i samme uge som du skal bestille det da marked hele tiden bevæger sig frem af jeg kan sagten sammensætte noget til dig men skal have et formål og en max pris også.
Og når du så efterlyser gode dele så ville det være en fordel at du kan samle det hele selv eller måske kender en der kan for køber du ved Top/crapdata så får du bare billig billig lort.
Member
Gold: 2,300.00
Sep 7 2010 01:35am
Quote (mmn91 @ Sep 6 2010 04:34pm)

havde tænkt på:

en god strømforsyning
et fedt kabinet
en Samsung HDD?

Køb en microsoft intelli 3.0, det er den bedste gamer mus der findes. Og hvis du så også mangler musemåtte så snup en SteelSeries QcK
Member
Gold: 578.20
Sep 7 2010 09:07am
Quote (JVL @ 7 Sep 2010 08:35)
Køb en microsoft intelli 3.0, det er den bedste gamer mus der findes. Og hvis du så også mangler musemåtte så snup en SteelSeries QcK

har en razer steelpad, den er jeg meget glad for :)

Quote (gisvisitor @ 6 Sep 2010 22:22)
Det ville være bedst og kikke på det i samme uge som du skal bestille det da marked hele tiden bevæger sig frem af jeg kan sagten sammensætte noget til dig men skal have et formål og en max pris også.
Og når du så efterlyser gode dele så ville det være en fordel at du kan samle det hele selv eller måske kender en der kan for køber du ved Top/crapdata så får du bare billig billig lort.

og ja, du har ret, nok lidt dumt at kigge på dele lige pt, men det egenligt bare så jeg har en idé om det, pris er omkring de 8k for computer dele, ikk tæl skærm og andet tilbehør med :)
Member
Gold: 0.00
Warn: 40%
Oct 11 2010 07:25am
Quote (Sunline @ 26 Aug 2010 17:58)
Puh, kommer jo meget an på hvad du skal bruge den til ;) Og hvilket budget du er på, etc.

Og ja du kan sagtens skifte strømforsyning, men er nok noget af det mere besværlige at skifte eftersom du skal have stik ud og ind og ALT i computeren ;)

Hvis du overvejer det, burde du overveje at bygge din egen. Det kan godt betale sig, du får bedre produkter fra bedre producenter, bedre garantier og i det hele taget bedre forståelse for hvordan din computer fungerer ;)
Prøv at kigge den her guide igennem: http://forums.d2jsp.org/topic.php?t=33861612&f=189
- Det er virkelig super nemt! Selvom det måske tager nogle timer første gang ;)

Byggede selv min computer for et par måneder siden, meget lig denne her, men gav kun ca 8k :) Havde Phenom II 965 istedet, HD 5870 og kun 4 GB RAM, men det er også rigeligt :)

Tak, jeg har prøvet at kigge lidt rundt på det, og han får det jo til at virke nemt, men er bange for jeg kommer til at ødelægge nogle af delene.
- Det fører til det næste spørgsmål, har du en god hjemmeside hvor man kan købe delene billigt?, altså hvorfra købte du dine computerdele? :)

Regards. :)
Member
Gold: 6,532.69
Trader: Trusted
Oct 11 2010 08:59am
Quote (Sometimes @ Oct 11 2010 03:25pm)
Tak, jeg har prøvet at kigge lidt rundt på det, og han får det jo til at virke nemt, men er bange for jeg kommer til at ødelægge nogle af delene.
- Det fører til det næste spørgsmål, har du en god hjemmeside hvor man kan købe delene billigt?, altså hvorfra købte du dine computerdele? :)

Regards. :)

Jeg fandt alle mine dele via edbpriser, tror jeg endte med at købe fra 3 forskellige sider :)
Ved ikke om pricerunner også kan bruges til pc dele?
Member
Gold: 0.00
Warn: 40%
Oct 11 2010 10:24am
Quote (Sunline @ 11 Oct 2010 16:59)
Jeg fandt alle mine dele via edbpriser, tror jeg endte med at købe fra 3 forskellige sider :)
Ved ikke om pricerunner også kan bruges til pc dele?

Tak, vil prøve at tjekke det (':
- ved ikke angående pricerunner :)
Go Back To Dansk Topic List
Prev123Next
Add Reply New Topic New Poll