Quote (exiter_dk @ 27 Jul 2010 12:27)
Grundlaget for irak krigen var jo de kemiske våben, men eftersom man ikke fandt nogle begrundede USA sin krig mod irak ved afskaffelsen af saddam. Derfor mener jeg ikke at man har startet krigen på et lovligt grundlag. Det er en ulovlig krig, men the world police (USA) kan gøre lige hvad de vil, så derfor blev det en lovlig krig da man ændrede det til afsættelsen af saddam.
afghanistan krigen var på grund af 9/11, men USA efter min mening kan ikke begrunde deres krig der nede. De retfærdiggøre krigen ved at opfinde et nyt ord ´´slyngel stat``og derefter kalde afghanistan en slyngel stat. Bush snakkede om at angribe dem før de angriber os igen, og han snakkede om præventativ beskyttelse af dem selv. Bush regeringen har ført en meget aggresiv politik, som gik ud på at ´´udslætte`` USA's fjener (meget groft sagt), men verden og USA har indset at det har været en forkert måde at fører politik på, så derfor er Obama regerningen prøvet på at indfører den nye politik der hedder vind befolknings hjerte og genopbygning af landet.
Derfor mener jeg ikke at nogen af krigene er bygget op omkring et ordenligt grundlag og dermed er det ulovlige krige.
Og personligt mener jeg ikke at krige nogensinde fører noget godt med sig.
Kan heller ikke nogle steder se at jeg skrev at begrundelsen til Irak krigen var at de skulle afskaffe Saddam til at starte med?, skrev '' Han afprøvede jo trodsalt kemiske våben'', og derfor synes jeg det var godt han blev fjernet, og at jeg synes det egentlig er grund nok til at gå derned, at de så måske tog fejl første gang er så ikke så smart.
- Det viste sig jo også at en af de irakiske forskere, der stod frem og fortalte at de forskede i kemiske våben, at det hele var opspind fra hans egen side.
Angående Afghanistan krigen synes jeg nu den er fin nok, dog er der mange måder at føre krig på, de er dernede for at forhindre Taliban i at udføre terror handlinger, samtidig får de ram på mange af deres leder, hvilket svækker dem endnu mere. Men hey, vi kunne også lade dem være og lade dem fører deres middelalder agtige ''politik '', og undertrykkelse af alle der tænker anderledes end dem og deres primitive brutale måde at afstraffe og afskaffe deres ''fjender''. En af mine venners farbror blev likvideret i Afghanistan (han er afghaner) fordi han mente noget andet.
Alt dette kunne man jo bare lade ske og sige '' Vi da egentlig ligeglade med at folk bliver undertykt i andre dele af verden, og u-landene der sulter, næh hvad fanden er det for noget pis, de kan bare spise jord!, de får sgu ingenting, for så der bare mere af verden til os selv! ''.
Danmark bliver også nødt til at deltage i krige, vi kan ikke bare trække vores soldater ud, og lade de andre blive, ja vi mister soldater, men soldaterne ved godt selv hvad de melder sig til, det er deres job, hvad hvis vi en dag for brug for hjælp, men ingen venner har fordi vi har meldt os ud af alt der hedder krig?
This post was edited by Sometimes on Jul 27 2010 07:10am