d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Dansk > Lærlinge Løn..
Prev12347Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 655.43
Jul 24 2010 04:30am
Quote (Sunshines @ Jul 23 2010 06:18pm)
Dårlig, læs HHX eller STX istedet.

Ja, for SU giver også totalt meget mere om måneden.. Tsh..
Den tid du bruger på gymnasie er næsten lige så lang, som en erhvervsuddannelse..
Hvis du regner på det, så tjener man faktisk mere som lærling, end på su..
Hvis vi laver regnestykket udfra den timeløn xz-master har skrevet, så tjener en lærling 111701,52 det første år før skat.. Det er altså bedre end SU til enhver tid..
Member
Gold: 10.75
Jul 24 2010 04:42am
Quote (Znuggle @ Jul 24 2010 01:41am)
Hvad skal de danske håndværkere så leve af?

Dem skal vi ikke have nogen af..

Quote (JelleDK @ Jul 24 2010 11:30am)
Ja, for SU giver også totalt meget mere om måneden.. Tsh..
Den tid du bruger på gymnasie er næsten lige så lang, som en erhvervsuddannelse..
Hvis du regner på det, så tjener man faktisk mere som lærling, end på su..
Hvis vi laver regnestykket udfra den timeløn xz-master har skrevet, så tjener en lærling 111701,52 det første år før skat.. Det er altså bedre end SU til enhver tid..

Du nævner ikke noget om det lange løb, hvilket tit er det det handler om

Quote (Dixa @ Jul 24 2010 09:42am)
Der er da ikke polske arbejdes mænd over alt i danmark?...
Det er da en fremtid plan for ham, hvis han er bedre til at bruge hans hænder end hjernen!...

Hehe, det kan da godt være timelønnen er lav når man starter, men efterhånden så bliver den bedre og bedre ;)
Det kan man bare se på min far, han startede os med 45kr i timen og nu får han 175 ;)

Fin løn, men ikke i nærheden af hvad en DJØF'er fx får.

This post was edited by Sunshines on Jul 24 2010 04:43am
Member
Gold: 60.00
Jul 24 2010 04:50am
Quote (Sunshines @ 24 Jul 2010 12:42)
Fin løn, men ikke i nærheden af hvad en DJØF'er fx får.

Men han vil stadig ikke være lige så meget en ignorant idiot som dig. Luk nu bare sylten knægt. Du pumper dig op med du er bedre end alle andre fordi du har taget en uddannelse - luk nu røven.
Member
Gold: 100.38
Jul 24 2010 05:00am
[QUOTEQuote (Sunshines @ Jul ]Dårlig, læs HHX eller STX istedet.[/QUOTE]

Jeg vil hellere tjene lidt og være glad for mit arbejde end at tjene okay / meget også hade mit arbejde som en i helvede.

Jeg er os skole træt som en i helvede og orker næsten ikke gå på en skole i så mange år.

This post was edited by OxeV on Jul 24 2010 05:06am
Member
Gold: 7,454.00
Jul 24 2010 05:08am
Quote (Sunshines @ Jul 24 2010 10:42am)
Dem skal vi ikke have nogen af..

Hvorfor så ikke det ?

Quote (Sunshines @ Jul 23 2010 10:31pm)
Jeg giver manden et svar på, hvordan han ikke gør noget dumt.

Fed attitude at have til sådan noget..
Member
Jul 24 2010 05:41am
Quote (Qhotex @ Jul 24 2010 11:50am)
Men han vil stadig ikke være lige så meget en ignorant idiot som dig. Luk nu bare sylten knægt. Du pumper dig op med du er bedre end alle andre fordi du har taget en uddannelse - luk nu røven.

Hvad sker der for sproget, ramte jeg en nerve?
Knægt?
XD

Det er ikke ignorant at påpege at Danmark ikke skal bygges på erhverv som andre lande er mere konkurrencedygtige indenfor, derimod er det en rigtighed og nærmere en påmindelse om at Danmark rasler ned af ranglisten som ''førende økonomi''.
Men det lærer i sikkert ikke på STX hvor det hele vel handler om at bede en bøn inden man spiser og så ellers bare klæde sig så dyrisk ud som overhovedet muligt?

:lol:
Det er godt nok skræmmende så lidt folk ved om international økonomi, eller bare økonomi..
Jeg kan udemærket godt se, at han har et problem hvis han er skoletræt, men stadig vil jeg da gerne have at han læser videre.
Vi havde vel allesammen benzin og sprit i blodet da vi var i hans alder, men med tiden kom vi vel til fornuft, eller hvad siger du min hippieven??

Quote (xz-master @ Jul 24 2010 12:08pm)
Hvorfor så ikke det ?

Fed attitude at have til sådan noget..

Fordi vi ikke kan konkurrere med dem, derfor - simpelt.

This post was edited by Sunshines on Jul 24 2010 05:42am
Member
Gold: 0.00
Jul 24 2010 05:59am
Quote (Sunshines @ 24 Jul 2010 13:41)
Hvad sker der for sproget, ramte jeg en nerve?
Knægt?
XD

Det er ikke ignorant at påpege at Danmark ikke skal bygges på erhverv som andre lande er mere konkurrencedygtige indenfor, derimod er det en rigtighed og nærmere en påmindelse om at Danmark rasler ned af ranglisten som ''førende økonomi''.
Men det lærer i sikkert ikke på STX hvor det hele vel handler om at bede en bøn inden man spiser og så ellers bare klæde sig så dyrisk ud som overhovedet muligt?

:lol:
Det er godt nok skræmmende så lidt folk ved om international økonomi, eller bare økonomi..
Jeg kan udemærket godt se, at han har et problem hvis han er skoletræt, men stadig vil jeg da gerne have at han læser videre.
Vi havde vel allesammen benzin og sprit i blodet da vi var i hans alder, men med tiden kom vi vel til fornuft, eller hvad siger du min hippieven??

Fordi vi ikke kan konkurrere med dem, derfor - simpelt.

Tror du skal have dine skolepenge tilbage..
Uden nogle erhvervsuddannede er der ingen produktion, uden produktion er der ingen eksport, uden eksport er der ingen indkomst.. Med andre ord, hvis vi ikke havde arbejderne havde vi jo intet..
Bare fordi dine kagedejs arme ikke kan slå med hammer betyder det ikke at du har mere ret fordi du bruger din tid på at læse økonomi, Danmarks økonimi holder sig fint, vi har ikke noget at skulle bekymre os om de næste mange år, Vi eksportere 80 mio svin til europe hvert år, vi eksportere 270 tons græs til usa hvert år, vi har nogle af de bedst uddannede Smede og tømre i danmark.. og lige for at holde mig til din post.. hvad fanden har påklædning med STX at gøre? hvis folk vil være dyriske må de vel selv om det, hvis de vil være mappedyr må de vel også selv om det.. eller hvis de vil være fucking klædt som pirater må de vel også det.. Hurra for din enorme viden om erhvervsuddannelser og deres gavn..
Member
Jul 24 2010 06:10am
Quote (MrLennon @ Jul 24 2010 12:59pm)
Tror du skal have dine skolepenge tilbage..
Uden nogle erhvervsuddannede er der ingen produktion, uden produktion er der ingen eksport, uden eksport er der ingen indkomst.. Med andre ord, hvis vi ikke havde arbejderne havde vi jo intet..
Bare fordi dine kagedejs arme ikke kan slå med hammer betyder det ikke at du har mere ret fordi du bruger din tid på at læse økonomi, Danmarks økonimi holder sig fint, vi har ikke noget at skulle bekymre os om de næste mange år, Vi eksportere 80 mio svin til europe hvert år, vi eksportere 270 tons græs til usa hvert år, vi har nogle af de bedst uddannede Smede og tømre i danmark.. og lige for at holde mig til din post.. hvad fanden har påklædning med STX at gøre? hvis folk vil være dyriske må de vel selv om det, hvis de vil være mappedyr må de vel også selv om det.. eller hvis de vil være fucking klædt som pirater må de vel også det.. Hurra for din enorme viden om erhvervsuddannelser og deres gavn..

Vi, (danskere) vil have en alt for stor løn til produktion, derfor er det ikke os der har komparative fordele indenfor dette område. Hvad vi har komparative fordele indenfor er fx erhverv der kræver uddannelse såsom banker, bogholderi osv.
Desuden lyder det heller ikke som om du er særlig hjemme i international økonomi, og mine >>nedladende<< kommentarer omkring STX var udelukkende tiltænkt Qhotex pga. hans negative ord om mig.

Tag det ikke personligt hvis du har gået på gymnasiet hvis du har det..
Member
Gold: 0.00
Jul 24 2010 06:15am
Quote (Sunshines @ 24 Jul 2010 14:10)
Vi, (danskere) vil have en alt for stor løn til produktion, derfor er det ikke os der har komparative fordele indenfor dette område. Hvad vi har komparative fordele indenfor er fx erhverv der kræver uddannelse såsom banker, bogholderi osv.
Desuden lyder det heller ikke som om du er særlig hjemme i international økonomi, og mine >>nedladende<< kommentarer omkring STX var udelukkende tiltænkt Qhotex pga. hans negative ord om mig.

Tag det ikke personligt hvis du har gået på gymnasiet hvis du har det..

Jeg har HF, HG og læser nu advanceret sprog og psykologi på VUC :)
Jeg har ikke super styr på Dansk økonomi må jeg tilstå, men syntes bestemt ikke at du kan udtale dig om emnet når du jo heller ingen viden har om det.. det er nemt at se på den attitude du har og den facade du ligger dig her på nettet..
Member
Jul 24 2010 06:18am
Quote (MrLennon @ Jul 24 2010 01:15pm)
Jeg har HF, HG og læser nu advanceret sprog og psykologi på VUC :)
Jeg har ikke super styr på Dansk økonomi må jeg tilstå, men syntes bestemt ikke at du kan udtale dig om emnet når du jo heller ingen viden har om det.. det er nemt at se på den attitude du har og den facade du ligger dig her på nettet..

Du har da hvertfald slet ikke styr på dansk økonomi, eller international økonomi.
Go Back To Dansk Topic List
Prev12347Next
Add Reply New Topic New Poll