d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Dansk > Mundtlig Fysik Eksamen I Folkeskolen :-/
Prev1234Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 7,525.26
Jun 1 2010 02:48pm
Underligt at alle dem der spørg herinde lyder som om at deres lærer slet ikke har nævnt noget om hvordan man går til eksamen, siden hvornår er den idé blevet skrottet? Vi fik da at vide hvordan det foregik.
Du trækker jo et emne, derfor skal du læse op på alle dine emner, da du ikke ved hvad du trækker, og jeg gjorde det at jeg lavede en disposition til hvert emne der indeholdt:
  • Liste over forsøg vi havde arbejdet med i emnet (som baggrund for eventuel perspektivering)
  • Det/de forsøg jeg havde tænkt mig at lave/fremvise hvis jeg trak det pågældende emne. (Havde så alle forsøgsvejledninger i en mappe, så jeg let kunne se hvad der skulle til at lave forsøget/forsøgene).
  • En kort gennemgang i stikordsform af den teori der lå til baggrund for emnet (den viden du tilegner dig vha. pensum) således at jeg vidste hvad jeg kunne fortælle om, udover mit forsøg.
  • Liste over viden indenfor de andre felter som kunne perspektiveres til. Eks: Hvis jeg trak syrer og baser, som jeg i øvrigt gjorde dengang, kunne man indenfor biologi perspektivere til syreregn og dets indvirken på miljøet.

This post was edited by Znuggle on Jun 1 2010 02:49pm
Member
Gold: 2,300.00
Jun 1 2010 03:06pm
læs pensum og hav forsøg til hver emne klar. gør du det er du sikret et 7 tal. resten skal snakkes op til et 10 eller 12 tal. Husk at du helst skal lave flere end et forsøg.
Member
Gold: 0.00
Trader: Trusted
Jun 1 2010 04:05pm
1) Det sure, det salte, det basiske.
2) Jordens salte.
3) Jordens skatte.
4) Partikler med fart på.
5) Når felter forandres.

Det er præcis samme pensum som vores bare uden jordens skatte. Vi har bare "Der er noget i luften" i stedet, det er fra ny prisma 9.
Jeg har nogle super gode notater, som jeg har brugt hele dagen idag, på at lave - dem kan jeg lige sende dig, når jeg kommer på min mac.
Member
Gold: 100.38
Jun 1 2010 04:08pm
Quote (Borki @ Jun 1 2010 11:05pm)
2) Jordens salte.
3) Jordens skatte.
5) Når felter forandres.

Det er præcis samme pensum som vores bare uden jordens skatte. Vi har bare "Der er noget i luften" i stedet, det er fra ny prisma 9.
Jeg har nogle super gode notater, som jeg har brugt hele dagen idag, på at lave - dem kan jeg lige sende dig, når jeg kommer på min mac.

Tror du har redet hans dag :)
Member
Gold: Locked
Trader: Scammer
Jun 1 2010 04:11pm
hav din fysik bog med ind og det emne du trækker slår du op i bogen og kigger under "hvad har du lært?" hvor der skulle står en masse facts det er det som censor og lærer ville høre
Member
Gold: 2.19
Jun 1 2010 05:08pm
Quote (Znuggle @ Jun 1 2010 08:48pm)
Underligt at alle dem der spørg herinde lyder som om at deres lærer slet ikke har nævnt noget om hvordan man går til eksamen, siden hvornår er den idé blevet skrottet? Vi fik da at vide hvordan det foregik.
Du trækker jo et emne, derfor skal du læse op på alle dine emner, da du ikke ved hvad du trækker, og jeg gjorde det at jeg lavede en disposition til hvert emne der indeholdt:
  • Liste over forsøg vi havde arbejdet med i emnet (som baggrund for eventuel perspektivering)
  • Det/de forsøg jeg havde tænkt mig at lave/fremvise hvis jeg trak det pågældende emne. (Havde så alle forsøgsvejledninger i en mappe, så jeg let kunne se hvad der skulle til at lave forsøget/forsøgene).
  • En kort gennemgang i stikordsform af den teori der lå til baggrund for emnet (den viden du tilegner dig vha. pensum) således at jeg vidste hvad jeg kunne fortælle om, udover mit forsøg.
  • Liste over viden indenfor de andre felter som kunne perspektiveres til. Eks: Hvis jeg trak syrer og baser, som jeg i øvrigt gjorde dengang, kunne man indenfor biologi perspektivere til syreregn og dets indvirken på miljøet.

Det hjalp mig meget :-]
Mange tak :-]

Quote (Borki @ Jun 1 2010 10:05pm)
2) Jordens salte.
3) Jordens skatte.
5) Når felter forandres.

Vi har også den der "Der er noget i luften", men den er ikke opgivet? o,o
Og hvis du kunne sende mig det der, så kunne det dælme rede min dag som oxev siger :-D
Member
Gold: 0.00
Trader: Trusted
Jun 1 2010 05:32pm
Quote (drullenz @ 2 Jun 2010 01:08)
Det hjalp mig meget :-]
Mange tak :-]

Vi har også den der "Der er noget i luften", men den er ikke opgivet? o,o
Og hvis du kunne sende mig det der, så kunne det dælme rede min dag som oxev siger :-D

Skal nok lige sende det til dig, smid mig en mailadresse i min pmbox
Member
Gold: 50.00
Jun 1 2010 09:31pm
ikke noget at stresse så meget over... bare lær' det fundamentale (så du forstår, hvad du laver) og lav en liste over forsøg, der passer til de givne emner :)

jeg syntes ikke, at det var så svært den gang... det er selvfølgelig nogle år siden :P
Member
Gold: 2,300.00
Jun 2 2010 04:27am
Glæd dig til gym ! :D Jeg sidder her og sveder med AT

This post was edited by JVL on Jun 2 2010 04:28am
Member
Gold: 2.19
Jun 2 2010 04:47am
Quote (BigSweetThing @ Jun 2 2010 03:31am)
ikke noget at stresse så meget over... bare lær' det fundamentale (så du forstår, hvad du laver) og lav en liste over forsøg, der passer til de givne emner :)

jeg syntes ikke, at det var så svært den gang... det er selvfølgelig nogle år siden :P

Haha, lad os nu se hvordan det kommer til at gå :P
Jeg aner jo ikke en skid om fysik..

Quote (JVL @ Jun 2 2010 10:27am)
Glæd dig til gym ! :D Jeg sidder her og sveder med AT

Aner ikke hvad det er :-D
men det lyder svært siden man kan svede over det ^^
Held og lykke!
Go Back To Dansk Topic List
Prev1234Next
Add Reply New Topic New Poll