Quote (Znuggle @ Jun 1 2010 08:48pm)
Underligt at alle dem der spørg herinde lyder som om at deres lærer slet ikke har nævnt noget om hvordan man går til eksamen, siden hvornår er den idé blevet skrottet? Vi fik da at vide hvordan det foregik.
Du trækker jo et emne, derfor skal du læse op på alle dine emner, da du ikke ved hvad du trækker, og jeg gjorde det at jeg lavede en disposition til hvert emne der indeholdt:
- Liste over forsøg vi havde arbejdet med i emnet (som baggrund for eventuel perspektivering)
- Det/de forsøg jeg havde tænkt mig at lave/fremvise hvis jeg trak det pågældende emne. (Havde så alle forsøgsvejledninger i en mappe, så jeg let kunne se hvad der skulle til at lave forsøget/forsøgene).
- En kort gennemgang i stikordsform af den teori der lå til baggrund for emnet (den viden du tilegner dig vha. pensum) således at jeg vidste hvad jeg kunne fortælle om, udover mit forsøg.
- Liste over viden indenfor de andre felter som kunne perspektiveres til. Eks: Hvis jeg trak syrer og baser, som jeg i øvrigt gjorde dengang, kunne man indenfor biologi perspektivere til syreregn og dets indvirken på miljøet.
Det hjalp mig meget :-]
Mange tak :-]
Quote (Borki @ Jun 1 2010 10:05pm)
1) Det sure, det salte, det basiske.
2) Jordens salte.
3) Jordens skatte.
4) Partikler med fart på.
5) Når felter forandres.
Det er præcis samme pensum som vores bare uden jordens skatte. Vi har bare "Der er noget i luften" i stedet, det er fra ny prisma 9.
Jeg har nogle super gode notater, som jeg har brugt hele dagen idag, på at lave - dem kan jeg lige sende dig, når jeg kommer på min mac.
Vi har også den der "Der er noget i luften", men den er ikke opgivet? o,o
Og hvis du kunne sende mig det der, så kunne det dælme rede min dag som oxev siger :-D