Quote (DocPhil @ May 19 2010 08:23am)
Arj nu må du lige spænde... Med dit argument hvor mange generationer skal du så tilbage for at kunne bevise din sande nationalitet? Tilbage til Danmarks grundlov? Danmarks navn? Jordens oprindelse?
Er du dansk statsborger, er du dansk. At du har en anden hudharve og ikke mestrer sproget så er du blot en ud af alle herinde - inklusiv mig selv.
Der er ingen af os, som har ret og ikke ret.. Det er hvordan man fortolker det at være dansk.. Du har en måde at fortolke det at være dansk..
Jeg har ikke sagt, at hele din generation skal være dansk.. Jeg skrev dine forældre.. Lige meget hvad nogle af jer skriver, så kan det ikke ændre på hvordan jeg ser på om man er dansk eller ej..
Jeg kunne sikkert også kommentere mange af de forklaringer der er kommet i denne tråd, men gider ikke fordi vi skal ikke prøve at blive enige om, hvad det vil sige at være dansk.. Der blev spurgt ud til folks meninger..
Men som du selv siger, at man har en anden hudfarve, der kan du stadig være dansk.. Kender mange selv, som jeg vil sige var dansk, men ikke er født i Danmark.. Bare fordi du ikke er født i landet, gør jo ikke at du mister det at være dansk..
Hvis du nu blev født i USA, ville du så være amerikansk, med 2 danske forældre ? Nej, ville du ikke.. Du er dansk..