d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Dansk > Skal Bruge Lidt Hjælp Til Engelsk :p
Prev123Next
Add Reply New Topic New Poll
Retired Moderator
Gold: 184,361.80
Trader: Trusted
Feb 24 2010 01:45pm
Dansk:
Opholdet i England blev virkeligt dejligt, endnu dejligere, end jeg havde turdet håbe, og vi kom længere omkring, end jeg havde ventet.
Vi besøgte flere steder, som var langt smukkere, end jeg havde forstillet mig. Det mest fascinerende var at se Stonehenge, et af Europas ældste og mest imponerende kultsteder.
Og vejret var fint; det var faktisk en af de varmeste og tørreste somre, de havde haft, så vi klagede ikke.

De sidste dage tilbragte jeg i London, som var sjovere og kønnere, end jeg havde frygtet; nogle af mine venner havde fortalt mig, at byen er blevet en af de beskidteste og grimmeste storbyer i Europa.
Men jeg syntes i det mindste, at der var meget spændende at se, og jeg har ikke fortrudt, at jeg tog imod mine bedsteforældres invitation.

Engelsk:
The stay in England was really nice, it was even better than I had dared to hope for, and we came far and wide, more than I had expected.
We visited several places, which was far more beautiful than I had imagined. The most fascinating was to behold Stonehenge, one of Europe’s oldest and most impressive cult places.
The weather was pleasant; in fact it was one of the hottest and driest summers, they have had, so we did not complain.

The last days I spent in London, which was more fun and prettier than I had feared; some of my friends had told me, that the city have become one of the filthiest and ugliest big cities in Europe.
But I thought that it was very exciting to see, and I have no regrets, that I accepted my grandparents’ invitation.

Der er lavet nogle ændringer af normalteksten!

This post was edited by FantaExotic on Feb 24 2010 01:46pm
Member
Gold: 578.20
Feb 24 2010 01:47pm
hehe du copy pasted det sikkert i google translate xD
Retired Moderator
Feb 24 2010 01:48pm
Quote (mmn91 @ Feb 24 2010 09:47pm)
hehe du copy pasted det sikkert i google translate xD

nope. Bruger nicetranslator.com (men kun til enkelt ord) da der er enormt mange fejl.
der var også mange danske fejl i teksten..
Member
Gold: 10.75
Feb 24 2010 02:20pm
Quote (FantaExotic @ Feb 24 2010 08:48pm)
nope. Bruger nicetranslator.com (men kun til enkelt ord) da der er enormt mange fejl.
der var også mange danske fejl i teksten..

Flertal --> Were
Ental --> Was, medmindre der er modalverber inde og spille.
Bare i fremtiden ;)
Member
Gold: 141.00
Feb 24 2010 02:25pm
Quote (FantaExotic @ Feb 24 2010 08:45pm)
Dansk:
Opholdet i England blev virkeligt dejligt, endnu dejligere, end jeg havde turdet håbe, og vi kom længere omkring, end jeg havde ventet.
Vi besøgte flere steder, som var langt smukkere, end jeg havde forstillet mig. Det mest fascinerende var at se Stonehenge, et af Europas ældste og mest imponerende kultsteder.
Og vejret var fint; det var faktisk en af de varmeste og tørreste somre, de havde haft, så vi klagede ikke.

De sidste dage tilbragte jeg i London, som var sjovere og kønnere, end jeg havde frygtet; nogle af mine venner havde fortalt mig, at byen er blevet en af de beskidteste og grimmeste storbyer i Europa.
Men jeg syntes i det mindste, at der var meget spændende at se, og jeg har ikke fortrudt, at jeg tog imod mine bedsteforældres invitation.

Engelsk:
The stay in England was really nice, it was even better than I had dared to hope for, and we came far and wide, more than I had expected.
We visited several places, which was far more beautiful than I had imagined. The most fascinating was to behold Stonehenge, one of Europe’s oldest and most impressive cult places.
The weather was pleasant; in fact it was one of the hottest and driest summers, they have had, so we did not complain.

The last days I spent in London, which was more fun and prettier than I had feared; some of my friends had told me, that the city have become one of the filthiest and ugliest big cities in Europe.
But I thought that it was very exciting to see, and I have no regrets, that I accepted my grandparents’ invitation.

Kunne ikke undgå den enorme fejl der, gad ikke læse videre for jeg orker sku ikke ^^ Der er sikkert tusinde hvis der allerede var en i første linje ^^

This post was edited by Kharnak on Feb 24 2010 02:25pm
Member
Gold: 141.00
Feb 24 2010 02:37pm
Quote (FantaExotic @ Feb 24 2010 08:45pm)
Dansk:

Engelsk:
The stay in England was really nice,it was even better than I had dared to hope for,and we came far and wide, more than I had expected.

Der er også 2 fejl og en rettelse der... Hvis man altså går efter det helt perfekte selvfølgelig...
(Men det skal man jo gøre anyways)

edit: Jeg KAN bare ikke holde mig fra fejl? :S Hader lorte fejl, og den tekst er altså fuld af dem, nutid datid er totalt fucked up og der mangler også ord.

This post was edited by Kharnak on Feb 24 2010 02:38pm
Retired Moderator
Feb 24 2010 03:45pm
Quote (Kharnak @ Feb 24 2010 10:37pm)
Der er også 2 fejl og en rettelse der... Hvis man altså går efter det helt perfekte selvfølgelig...
(Men det skal man jo gøre anyways)

edit: Jeg KAN bare ikke holde mig fra fejl? :S Hader lorte fejl, og den tekst er altså fuld af dem, nutid datid er totalt fucked up og der mangler også ord.

jeg kan godt se mine fejl. Men gad altså ikke at bruge hele mit liv på det.
men den danske tekst jeg fik var skrevet som om det var et barn der havde lavet den..
hvilket ikke er beregnet til en skriftlig opgave..

det med grønt.. jeg ville skrive noget andet.. men den danske tekst der er komplet idiotisk..

This post was edited by FantaExotic on Feb 24 2010 03:48pm
Member
Gold: 5,460.50
Feb 26 2010 03:21am
Den danske tekst ser da ok ud - hvorfor skulle den være idiotisk? Den engelske tekst har til gengæld enten grammatiske eller semantiske fejl i næsten hver sætning, men jeg læser også engelsk på uni så vi har nok forskellige standarder...
Retired Moderator
Feb 26 2010 10:01am
Quote (Rune- @ Feb 26 2010 11:21am)
Den danske tekst ser da ok ud - hvorfor skulle den være idiotisk? Den engelske tekst har til gengæld enten grammatiske eller semantiske fejl i næsten hver sætning, men jeg læser også engelsk på uni så vi har nok forskellige standarder...

Jo nu skal du se fejlene i den danske tekst..

Dansk:
Opholdet i England blev virkeligt dejligt, endnu dejligere, end jeg havde turdet håbe, og vi kom længere omkring,end jeg havde forventet.
Vi besøgte flere steder, som var langt smukkere, end jeg havde forstillet(stavefejl gad ikke at rette den..) mig. Det mest fascinerende var at se Stonehenge, et af Europas ældste og mest imponerende kultsteder.

De sidste dage tilbragte jeg i London, som var sjovere og kønnere (man kan ikke omtale dage som kønnere og sætningen er VRØVL!), end jeg havde frygtet (man frygter ikke hvis det er positivt!);nogle af mine venner havde fortalt mig, at byen er blevet en af de beskidteste (mest beskidte vil være mest korrekt) og grimmeste storbyer i Europa.
Men jeg syntes (det hedder synes da det er noget personen stadig mener!)i det mindste, at der var meget spændende at se, og jeg har ikke fortrudt,at jeg tog imod mine bedsteforældres invitation.

Man stiller heller ikke opgaver med så lange sætninger..
en af grundene er at gym-lærerne helst vil have korte og velformulerede sætninger frem for lange og komplicerede sætninger som ender i vrøvl.
En del af sætningerne ville man jo aldrig sige!

mega vrøvl!
De sidste dage tilbragte jeg i London, som var sjovere og kønnere, end jeg havde frygtet

This post was edited by FantaExotic on Feb 26 2010 10:04am
Member
Gold: 1,099.05
Feb 27 2010 02:54pm
jeg gider godt møde den gymnasielærer, der giver sin elev, som ikke kan bøje to be, og ikke har styr på førnutid/førdatid, et ti-tal!
Go Back To Dansk Topic List
Prev123Next
Add Reply New Topic New Poll