d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Dansk > Srp Opgave - Hjælp > Til Valg Af Emne
12Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 0.00
Sep 29 2014 04:25am
Orker ikke rigtig oversætte til engelsk, håber I orker at læse det alligevel :)

I am writing a big assignment regarding a combination between social studies and athletics. I need a subject to write about, but I don't have any ideas. Does anyone here have any good subjects to write about? Anything is appreciated.

Skriver i samf og idræt, men har lidt svært ved at finde på et emne.

Skrev det ikke i den engelske del, men er også forholdsvis åben over for andre fagkombinationer. Samfundsfag skal bare være en af dem.
Member
Gold: 2.00
Sep 29 2014 06:32am
Har din vejleder ikke nogle forslag?
Member
Sep 29 2014 12:03pm
Du orker ikke at oversætte til engelsk? Det er nok derfor du ikke har fundet emne, da du nok heller ikke orker det :D

Anyway, GL med din srp!
Retired Moderator
Gold: 520.00
Trader: Trusted
Sep 29 2014 12:14pm
Du kan analysere sasuske's fysik og analysere naruto's indflydelse på nutidens unge.

Spøg til side har ikke nogle idéer lige pt.
Member
Gold: 0.00
Sep 29 2014 02:11pm
Quote (Sweek1e @ 29 Sep 2014 19:03)
Du orker ikke at oversætte til engelsk? Det er nok derfor du ikke har fundet emne, da du nok heller ikke orker det :D

Anyway, GL med din srp!

Haha bare rolig, er god i skolen.. ;) Vores lærere er bare ikke lige så effektive som de skulle være.
Men har dog lidt emner:

Samf-Idræt: Dopingskandaler og dopingens indflydelse på samfundet, samt hvorfor det enkelte menneske vælger at tage doping.
samf-fys: vedvarende energi, hvad det er og hvad det kan gøre for vores klima.
samf-eng: fedmeepidemi i USA. Hvorfor spiser mennesker så meget? ;)

det er hvad jeg er kommet frem til indtil videre, hvad synes I?
Member
Sep 29 2014 04:44pm
Quote (mhgpwner @ Sep 29 2014 10:11pm)
Haha bare rolig, er god i skolen.. ;) Vores lærere er bare ikke lige så effektive som de skulle være.
Men har dog lidt emner:

Samf-Idræt: Dopingskandaler og dopingens indflydelse på samfundet, samt hvorfor det enkelte menneske vælger at tage doping.
samf-fys: vedvarende energi, hvad det er og hvad det kan gøre for vores klima.
samf-eng: fedmeepidemi i USA. Hvorfor spiser mennesker så meget? ;)

det er hvad jeg er kommet frem til indtil videre, hvad synes I?

Samf-Fysik ville nok ikke være voldsomt centreret om hvad det gør ved klimaet, da det efter min mening ligger lidt uden for hvad fysik beskæftiger sig med. Du kunne måske tale om hvordan forskellige former for grøn energi virker, hvilke fordele og ulemper der er ved dem etc. (atomkraft virker ret oplagt her).
Skal ikke kunne sige noget om de andre, skrev selv SRP i mat-fys og er generelt ikke så interesseret i fag uden ligninger :P

Snak med din lærer om dine ideer til emner, det er i sidste ende dem der afgør om det er værd at skrive om.

Og lige en sidste ting: Det vigtigste er at du vælger et emne du har lyst til at skrive om. Ellers bliver det en laaaaaang opgave at lave.
Member
Gold: 20.00
Sep 29 2014 06:33pm
Havde en ven som skrev om OL i historie & idræt

jeg tror også man kan finde på noget med OL om samfundsfag og idræt.

der er i hvert fald masser af info omkring det.
Member
Gold: 4,234.00
Oct 1 2014 03:12pm
Hvad er det også for en kombination? I SRP skal du vise at du kan bruge to fag sammen, til at nå en konklusion, og så vælger du to fag som intet har med hinanden at gøre?

1) Du kunne skrive om OL i 1936 Tyskland op til anden verdenskrig.
2) Forholdet mellem om man dyrker sport, og socioøkonomiske forhold.

Er der forresten nogen, som har en wc3 cd key jeg kan købe?
Retired Moderator
Gold: 520.00
Trader: Trusted
Oct 2 2014 05:46am
Quote (Lot2 @ 1 Oct 2014 23:12)
Hvad er det også for en kombination? I SRP skal du vise at du kan bruge to fag sammen, til at nå en konklusion, og så vælger du to fag som intet har med hinanden at gøre?

1) Du kunne skrive om OL i 1936 Tyskland op til anden verdenskrig.
2) Forholdet mellem om man dyrker sport, og socioøkonomiske forhold.

Er der forresten nogen, som har en wc3 cd key jeg kan købe?

Meget naivt at tro du ikke kan få de to fag til at hænge sammen.
Member
Gold: 2,300.00
Oct 3 2014 03:49am
Quote (Serria @ Oct 2 2014 12:46pm)
Meget naivt at tro du ikke kan få de to fag til at hænge sammen.

Enig, der er utrolig mange interessante og relevante emner man kan komme ind på.

Nu er det jo langt tid siden jeg har skrevet SRP og kan ikke lige huske om man må berøre emner, som ligger uden for pensum? Hvis man i givet fald må, kan jeg give dig inspiration til stof, der kan give dig topkarakter. (Jeg mener i hvert fald ikke at det var i pensum dengang jeg læste).

I forhold til Samfundsfag og Idræt er det egentlig meget simpelt. Tag nogle store teoretikere såsom Bourdieu og Giddens og smid dem i spil med nogle emner fra idræt, som du overstående selv har nævnt - fedme eller doping. Du kan også gøre brug af Foucault måske, men det kommer an på hvordan du vinkler den.

Go Back To Dansk Topic List
12Next
Add Reply New Topic New Poll