d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Dansk > Ingen Svinekød > Daginstitutioner
1234Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 2,417,629.50
Jul 17 2013 08:23am
Mindst 30 daginstitutioner i vestegnskommunen, der har fravalgt svinekød.
Personligt synes jeg det er diskriminerende og viser det modsatte af hvad deres intentioner er.

Flere steder i København har man sågar ud over svineforbuddet besluttet kun at servere halalslagtet kød for børnene. Hvilket er dyreplageri?!

Hvad er dit syn på dette?

This post was edited by ZwiX on Jul 17 2013 08:28am
Banned
Gold: 0.00
Warn: 20%
Jul 17 2013 08:31am
Muslimer er ligesom piger på en måde.

De snakker så meget om ligestilling men hvad de vil have er overstilling.

Alt omkring det er forkert.
Member
Gold: 2,417,629.50
Jul 17 2013 08:40am
Quote (waw @ 17 Jul 2013 16:31)
Muslimer er ligesom piger på en måde.

De snakker så meget om ligestilling men hvad de vil have er overstilling.

Alt omkring det er forkert.

Nu er der er også flere muslimsk familier som er imod forbuddet.
Jeg kan slet ikke se regeringens point ved at have vedtaget det.
Member
Jul 17 2013 08:45am
Quote (ZwiX @ 17 Jul 2013 16:40)
Nu er der er også flere muslimsk familier som er imod forbuddet.
Jeg kan slet ikke se regeringens point ved at have vedtaget det.

Nu er det ikke regeringen, men (til dels) kommunerne og (primært) de enkelte institutioner, der har vedtaget det.

Jeg forstår ikke sagen. Har børn ikke madpakke med alligevel?
Member
Gold: 3,440.83
Jul 17 2013 09:14am
jeg er ved at brække mig over de muslimer, og ikke mindst danmark og måden de hele tiden giver efter for deres religiøse lort, der går ikke mange år før vi er et muslimsk land

der burde være svinekød på menuen hverdag og hvis de ik kan tage deres egen madpakke med så kan de fucke af

Member
Jul 17 2013 09:26am
Quote (lulzz @ 17 Jul 2013 17:14)
jeg er ved at brække mig over de muslimer, og ikke mindst danmark og måden de hele tiden giver efter for deres religiøse lort, der går ikke mange år før vi er et muslimsk land

der burde være svinekød på menuen hverdag og hvis de ik kan tage deres egen madpakke med så kan de fucke af

Puh, med den økonomi de har lige nu, ville den stå på det der budget restegris i skriver fra føtex til 7 kroner pakken. Føj for et fejlkøb. :wacko:

Desuden bliver Danmark nok ikke lige til et "muslimsk land" lige foreløbig. Man anslår, at der er ~200.000 muslimer ud af en befolkning på ~5,5 millioner.
Member
Jul 17 2013 09:35am
Quote (Grandebedte @ Jul 17 2013 05:26pm)
Puh, med den økonomi de har lige nu, ville den stå på det der budget restegris i skriver fra føtex til 7 kroner pakken. Føj for et fejlkøb. :wacko:

Desuden bliver Danmark nok ikke lige til et "muslimsk land" lige foreløbig. Man anslår, at der er ~200.000 muslimer ud af en befolkning på ~5,5 millioner.

overdrivelse fremmer forståelse :D

selvfølgelig skal de ik have det hver dag men det skal hvertfald ikke forbydes, og kun halalkød på menuen? det er jo lige det modsatte af hva de selv tuder over, vi danskere gider da ikke æde deres tortureret halal lort, det skal tages hensyn til deres halal indtag, men ikke vores svinekød ? det lyder lidt som noget fra et muslisk land allerede

Member
Jul 17 2013 09:41am
Quote (lulzz @ 17 Jul 2013 17:35)
overdrivelse fremmer forståelse :D

selvfølgelig skal de ik have det hver dag men det skal hvertfald ikke forbydes, og kun halalkød på menuen? det er jo lige det modsatte af hva de selv tuder over, vi danskere gider da ikke æde deres tortureret halal lort, det skal tages hensyn til deres halal indtag, men ikke vores svinekød ? det lyder lidt som noget fra et muslisk land allerede

Personligt kan jeg nu ikke smage forskel på måden kødet er slagtet, og jeg køber da alt mit ikke-svinekød hos en muslimsk slagter. :)

Igen, jeg troede at børn selv havde madpakke med, men det er måske en madordning af en slags? I så fald kan det måske godt være fint, hvis størstedelen af de børn, der bruger det, alligevel er jødiske eller muslimske. Igen, der mangler lidt information i den her sag, til at man kan komme med en kvalificeret udmelding.
Banned
Jul 17 2013 09:58am
Synes bestemt ikke børn skal have grisekød vær eneste dag, det en overdrivelse xD

Der så meget bedre kød ude på market idag, det var kun i gamle dag man var nød til at spise det da vi var et fattigt land og var nød til det.

Men ligefrem at forbyde det fordi deres pis omkring religion er bare grinagtigt.

Tænk at noget som ikke engang kan bevises er sandt skal have sådan en stor magt på hvordan verden kørers på.

Forbyd dog det lort offenligt, hvis folk vil følge en tro, så gør det der hjemme, lad vær med at tag det med ud af døren og tving os andre til at se på det.
Member
Jul 17 2013 10:13am
Quote (waw @ Jul 17 2013 05:58pm)
Synes bestemt ikke børn skal have grisekød vær eneste dag, det en overdrivelse xD

Der så meget bedre kød ude på market idag, det var kun i gamle dag man var nød til at spise det da vi var et fattigt land og var nød til det.

Men ligefrem at forbyde det fordi deres pis omkring religion er bare grinagtigt.

Tænk at noget som ikke engang kan bevises er sandt skal have sådan en stor magt på hvordan verden kørers på.

Forbyd dog det lort offenligt, hvis folk vil følge en tro, så gør det der hjemme, lad vær med at tag det med ud af døren og tving os andre til at se på det.

ja det var nok lidt en overdrivelse :) kunne dog være fedt at se de muslimske forældres ansigter. så du vil have halal kød ja ? desværre du vi har lige købt 2 ton svin vi skal igennem først

i danmark spiser vi svin og det skal deres latterlige fantasier og stenalder manerer ik lave om på

hvis det var fordi flertallet ikke kunne lide svinekød så ville jeg intet have imod det, muslimer eller andet, men når det drejer sig om religion så skal det bare afvises. vi kan ik tolerer den tåbelige stenalder mentalitet mere

Go Back To Dansk Topic List
1234Next
Add Reply New Topic New Poll