d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Dansk > Dårligt Nyt Fra Lægen > Efter Operation
123Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 253,169.00
Mar 18 2013 09:26am
Har lige være inde og blive opereret i knæet her i morgen og er netop kommet hjem. Det skulle have været et rutineoperation hvor de ville fjerne en smule af min menisk da de mente der var en skade på den... MEN...

Da jeg vågner op og kirurgen kommer og snakker med mig siger han at det ikke var menisken og at den så fin ud. Istedet var det brusken i mit knæ som var revnet og derfor var han nødt til at fjerne det. Da der nu ikke er nogen brusk tilbage borede han nogle små huller op i lårbensknoglen så noget af marven kunne trænge ned og forhåbentlig danne noget arvæv der kunne absorbere en smule i knæet ligesom brusken gjorde.

Det betyder at jeg nu skal ligge med benet hævet i 6 uger og derefter holde det i ro i 12 måneder. Sport som løb, fodbold, badminton/tennis og lignende kommer jeg formentlig aldrig til at dyrke igen.

Tror roligt man kan sige at jeg har det af helvede til lige pt. :(

Member
Gold: 12,213.40
Mar 18 2013 09:44am
Ouch, det lyder satme ikke rart :(
Member
Gold: 7,525.26
Mar 18 2013 09:46am
Hold kæft...
Kan på ingen måde sætte mig i dit sted, men for pokker hvor lyder det forfærdeligt. Det er virkelig trist at nogle skader (går ud fra det var en skade) kan påvirke ens førlighed gennem resten af livet. Håber virkelig at du går nogle bedre nyheder i møde fremover, og at det viser sig at du kan dyrke let til moderat sport når det værste har lagt sig.

Har selv problemer i mit knæ, men lægerne kan ikke finde ud af hvad der er galt, det påvirker ikke min hverdag men svær motion er ikke uden smerter. De ortopædfolk jeg har snakket med har ikke set ud som om det var noget vildt slemt, men omvendt har ingen af dem kunne stille en diagnose. Så hvis alt går helt galt kan jeg måske sætte mig i dit sted engang, men det forventer jeg dog ikke.

Hold hovedet højt.
Member
Gold: 253,169.00
Mar 18 2013 09:59am
Quote (Whyred @ 18 Mar 2013 16:46)
Hold kæft...
Kan på ingen måde sætte mig i dit sted, men for pokker hvor lyder det forfærdeligt. Det er virkelig trist at nogle skader (går ud fra det var en skade) kan påvirke ens førlighed gennem resten af livet. Håber virkelig at du går nogle bedre nyheder i møde fremover, og at det viser sig at du kan dyrke let til moderat sport når  det værste har lagt sig.

Har selv problemer i mit knæ, men lægerne kan ikke finde ud af hvad der er galt, det påvirker ikke min hverdag men svær motion er ikke uden smerter. De ortopædfolk jeg har snakket med har ikke set ud som om det var noget vildt slemt, men omvendt har ingen af dem kunne stille en diagnose. Så hvis alt går helt galt kan jeg måske sætte mig i dit sted engang, men det forventer jeg dog ikke.

Hold hovedet højt.

Det var lidt det samme med mig. Jeg har haft ondt i det siden februar sidste år, men de kunne heller ikke finde ud af hvad det var. Det var ikke korsbånd eller ledbånd så efter MR scanning troede de at det var menisken. Håber ikke du går med det sammen som mig for mit kom bare sådan uden videre. Jeg kan kun komme i tanke om et lille uheld jeg havde til noget indendørs fodbold, men det var ikke noget slemt så derfor fik jeg det aldrig tjekket. Det var først flere måneder efter det begyndte at gøre ondt. Jeg har også kunne gå løbe let uden problemer det var kun ved hård belasning at det gjorde ondt og knæet blev ustabilt.
Member
Gold: 0.00
Warn: 20%
Mar 18 2013 10:09am
Quote (Monze @ 18 Mar 2013 16:59)
Det var lidt det samme med mig. Jeg har haft ondt i det siden februar sidste år, men de kunne heller ikke finde ud af hvad det var. Det var ikke korsbånd eller ledbånd så efter MR scanning troede de at det var menisken. Håber ikke du går med det sammen som mig for mit kom bare sådan uden videre. Jeg kan kun komme i tanke om et lille uheld jeg havde til noget indendørs fodbold, men det var ikke noget slemt så derfor fik jeg det aldrig tjekket. Det var først flere måneder efter det begyndte at gøre ondt. Jeg har også kunne gå løbe let uden problemer det var kun ved hård belasning at det gjorde ondt og knæet blev ustabilt.

Shit, det lyder virkelig skod. Det tog også lægerne et år om at komme med en diagnose på mit knæ i sin tid, som så heldigvis ikke var så alvorlig, som den tydeligvis kunne have været. Jeg var også igennem MR-scanneren, larmende bæst som den er. :)

Som Znuggle siger: hold hovedet højt.
Member
Gold: 2,300.00
Mar 18 2013 10:17am
Føler med dig, det er fandme surt :(
Member
Gold: 75.00
Mar 18 2013 10:18am
Quote (Monze @ 18 Mar 2013 17:26)
Har lige være inde og blive opereret i knæet her i morgen og er netop kommet hjem. Det skulle have været et rutineoperation hvor de ville fjerne en smule af min menisk da de mente der var en skade på den... MEN...

Da jeg vågner op og kirurgen kommer og snakker med mig siger han at det ikke var menisken og at den så fin ud. Istedet var det brusken i mit knæ som var revnet og derfor var han nødt til at fjerne det. Da der nu ikke er nogen brusk tilbage borede han nogle små huller op i lårbensknoglen så noget af marven kunne trænge ned og forhåbentlig danne noget arvæv der kunne absorbere en smule i knæet ligesom brusken gjorde.

Det betyder at jeg nu skal ligge med benet hævet i 6 uger og derefter holde det i ro i 12 måneder. Sport som løb, fodbold, badminton/tennis og lignende kommer jeg formentlig aldrig til at dyrke igen.

Tror roligt man kan sige at jeg har det af helvede til lige pt. :(

Har ondt af dig!
Jeg ville ikke kunne overleve hvis jeg aldrig mere kunne dyrke sport...
Member
Gold: 20.00
Mar 18 2013 11:25am
dammmmmmmmmmmmmmmmmmm !
Hold ud min ven.

Det fandeme trist alligevel. Jeg ville dø hvis jeg ikke kunne danse break mere :o

Retired Moderator
Gold: 146,870.00
Trader: Trusted
Mar 18 2013 11:35am
Utroligt at sådan et knæ bare ikke kan holde! Ca. 2½ måned før maraton får jeg også problemer med mit knæ, så nu kan jeg ikke løbe her til maj alligevel.

Mit er ikke lige så slemt som dit, så det kan jeg slet ikke sætte mig ind i. Ønsker dig dog det bedste! :hug:
Member
Gold: 71,235.61
Mar 18 2013 11:48am
Har et for langt korsbånd i mit ene knæ, som gør nas, hvis jeg begynder at træne/løbe langt mere end jeg plejer, men dog ikke noget som plager mig til dagligt overhovedet.
Håber at du får det fixed på en eller anden måde, GL!

This post was edited by berens on Mar 18 2013 11:49am
Go Back To Dansk Topic List
123Next
Add Reply New Topic New Poll