d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Dansk > Komponenter Til En Ny Computer. > Søger Hjælp/råd!
12Next
Add Reply New Topic New Poll
Banned
Gold: Locked
Oct 22 2012 02:56pm
Hej kære JSP'ere!
Jeg er nu i gang med at finde dele til en ny gaming desktop. For at være ærlig er jeg på bar bund. Jeg har fundet nogle ting som jeg finder interessante og, så vidt jeg har læst mig frem til, kan køre sammen. Jeg vil gerne høre jeres meninger omkring pris vs. ydelse og om jeg ellers mangler noget! (Har taget en guide fra Komplett.dk til at fortælle mig hvad der skal til for at bygge en computer)

Indtil videre har jeg fundet frem til disse dele:

Processor: Intel Core i5-3570 6mb
Bundkort: ASRock Z77 pro3
Processorkøler: Cooler Master Hyper TX 3
Kabinet: Corsair Carbide Series 300R
Strømforsyning: EPS-750W Ultra Silent
Ram: Kingston HyperX blu 2X8 GB DDR3
Dvd-drev: LiteOn IHES112 (Blu-Ray drev)
Harddisk: Seagate Barracuda 3TB (Har hørt SSD drev er 1000000 gange bedre, men de ligger ret langt over mit budget)
Grafikkort: ZOTAC GeForce GTX 650 (2 GB)

Totalpris: 5.910,- + fragt.

Er der andet jeg BEHØVER for at kunne bygge? Skal lige siges at min forstand på computer hardware er meget lav.

Mit mål med denne computer er at kunne trække (gerne på høj/højeste grafik):
StarCraft II
Diablo III
League of Legends
World of Warcraft

Takker mange gange for evt. hjælp der kommer!
-Zilyn.

This post was edited by Zilyn on Oct 22 2012 02:58pm
Member
Gold: 20.00
Oct 23 2012 02:40am
Ser god ud, held og lykke med det. du bliver glad for den :)
Member
Gold: 24,718.50
Warn: 10%
Oct 23 2012 02:41am
Ser god ud, held og lykke med det. du bliver glad for den :)
Banned
Oct 23 2012 03:08am
Tak for meninger drenge!:)
Member
Gold: 0.00
Oct 24 2012 12:02pm
Ser godt ud! :) Samler du selv?
Banned
Oct 25 2012 07:28am
Quote (mhgpwner @ 24 Oct 2012 20:02)
Ser godt ud! :) Samler du selv?

Jeg vil hvert fald prøve... :-p
Member
Oct 25 2012 08:25am
Du nævner ikke noget fps (frames per second) target i de overstående spil. Som gamer vil du have så højst mulig framerate for at køre dine spil så buttersmooth som muligt.
Derfor burde du efter min mening poste list flere penge i et bedre grafikkort, da det er 80% af regnekraften i moderne spil.
GTX650 vil ikke kunne køre alle spillene på højst mulige grafik-setting med 60+ fps stable. Den vil køre dem med 30-50fps.
Der et meget op til den enkelte person hvad man finder irriterende og hvad man kan leve med, personligt kan jeg ikke leve med spil, som kører med under 60 fps.

Og da du regner med at købe en custom CPU-køler går jeg ud fra du vil ud i overclocking. Hvis det er tilfældet burde du hellere bruge penge på Intel 2500K, som clocker meget bedre.
Hvis det ikke er tilfældes kan du bare holde dig til din 3570 som har bedre stock ydelse.

Hvad strømforsyningen angår vil jeg ikke købe den du har valgt. Den er beryktet for coil whining. Med andre ord så piver den.
Umiddelbart vil jeg anbefale du køber Seasonic som leverer strømforsyninger i højeste kvalitet. Og du burde virkelig ikke gå på kompromis med din strømforsyning.

Du må også meget gerne skrive hvorfor du har valgt det kabinet.
Banned
Oct 25 2012 08:32am
Quote (GnaWz @ 25 Oct 2012 16:25)
Du nævner ikke noget fps (frames per second) target i de overstående spil. Som gamer vil du have så højst mulig framerate for at køre dine spil så buttersmooth som muligt.
Derfor burde du efter min mening poste list flere penge i et bedre grafikkort, da det er 80% af regnekraften i moderne spil.
GTX650 vil ikke kunne køre alle spillene på højst mulige grafik-setting med 60+ fps stable. Den vil køre dem med 30-50fps.
Der et meget op til den enkelte person hvad man finder irriterende og hvad man kan leve med, personligt kan jeg ikke leve med spil, som kører med under 60 fps.

Og da du regner med at købe en custom CPU-køler går jeg ud fra du vil ud i overclocking. Hvis det er tilfældet burde du hellere bruge penge på Intel 2500K, som clocker meget bedre.
Hvis det ikke er tilfældes kan du bare holde dig til din 3570 som har bedre stock ydelse.

Hvad strømforsyningen angår vil jeg ikke købe den du har valgt. Den er beryktet for coil whining. Med andre ord så piver den.
Umiddelbart vil jeg anbefale du køber Seasonic som leverer strømforsyninger i højeste kvalitet. Og du burde virkelig ikke gå på kompromis med din strømforsyning.
Du må også meget gerne skrive hvorfor du har valgt det kabinet.

Altså 60 FPS ville da klart være lækkert :P jeg skal ikke ud i overclocking da jeg har hørt at en masse ting kan gå galt hvis man ikke ved hvad man laver (som mig).
Så hvilket grafikkort vil du anbefale mig at investere i, i stedet for? Og kan du vise mig en bedre strømforsyning også?
Kabinettet har jeg bare valgt for pengenes skyld. Udseendet er mig fuldstændig ligegyldigt :-)
Member
Oct 25 2012 08:38am
Kabinettet er også i top kvalitet i forhold til pengene, Corsair er bestemt ikke et dårligt valg når det kommer til kasser. :)
Hvad strømforsyningen angår burde du kigge efter Seasonic Gold eller Platinum series, som er deres top of the line komponenter. Jeg købte selv min hos MM Vision, da de havde dem på kampagne.

Jeg ville nok op og hive fat i et GTX580, et GTX670 eller et GTX680 alt efter hvad dit budget kan klare.
Selv kører jeg med 2 gange eVGA GTX680 i SLi.
Banned
Oct 25 2012 08:50am
Quote (GnaWz @ 25 Oct 2012 16:38)
Kabinettet er også i top kvalitet i forhold til pengene, Corsair er bestemt ikke et dårligt valg når det kommer til kasser. :)
Hvad strømforsyningen angår burde du kigge efter Seasonic Gold eller Platinum series, som er deres top of the line komponenter. Jeg købte selv min hos MM Vision, da de havde dem på kampagne.

Jeg ville nok op og hive fat i et GTX580, et GTX670 eller et GTX680 alt efter hvad dit budget kan klare.
Selv kører jeg med 2 gange eVGA GTX680 i SLi.

Aha... jamen så skifter jeg de 2 dele ud :D
Go Back To Dansk Topic List
12Next
Add Reply New Topic New Poll