Quote (Markos. @ 26 Sep 2012 12:22)
Vil ligge ud med at sige, at jeg ikke har fulgt med i denne sag overhovedet. Har set nogle få overskrifter og set dette youtube klip, men det er så også det hele.
Jeg kan sagtens forstå, at Robert ikke ønsker at have et arbejde, hvor han ikke føler sig velkommen. Det burde alle mennesker vel kunne sætte sig ind i. Det som
jeg finder foruroligende er, at man simpelthen kan nasse på samfundet i så mange år. Så må han bide i det sure æble og finde et arbejde, som måske desværre ikke
er lige så givende som han ønsker. Manden fejler bestemt ikke noget og har da også uddannelser, som burde kunne give jobs. At han ikke kan se problemet i, at alle
dem som betaler skat skal finansiere hans dovne holdning til arbejde er skræmmende.
En grund til at han har foretrukket kontanthjælp i forhold til et job kunne være, at det simpelthen ikke har været økonomisk givende nok. Man skulle måske kigge på
satserne for kontanthjælp om de skulle reguleres. På den måde kunne man "presse" folk (Robert) ud på arbejdsmarkedet.
Kunne også godt forestille sig, at han ikke har søgt jobs i nær og fjern. Han har nok ikke været så fleksibel i forhold til hvor man kunne få arbejde henne.
Jeg tror at du har ret i at mindstelønssatsen og dagpengesatsen er for tæt på hinanden. Jeg mener at dagpengesatsen er oppe på ~80 % af mindstelønssatsen, men det vil jeg dog ikke hænges op på. Det kan i hvert fald sagtens være et problem at det kan være alt for profitabelt ikke at lave noget i forhold til at arbejde for mindsteløn. Så måske der skulle skrues på et af de to parametre?
Quote (PoD_Clan @ 26 Sep 2012 12:23)
er 100% enig med joachim B olsen
syntes også det er latterligt at folk bare kan vælge ikke at få et arbejde når de er 100% arbejds dytige
For engangs skyld er jeg også stort set enig med Joachim B. Olsen.
Quote (waw @ 26 Sep 2012 12:51)
Systemet og staten snyder os konstant men lige så snart en borger snyder systemet/staten så går der ballade i det.
Det sjovt ikk?
Sug de skatte penge ud af dem og arbejd sort, yes sir.
Det er måske lidt sort på hvidt at sige staten snyder os konstant, hvordan mener du at de gør det? Hvad skulle det hjælpe på situationen at arbejde sort?