d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Dansk > Danske Ratsystem
1235Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 3,763
Joined: Jan 18 2012
Gold: 9,023.50
Feb 16 2012 05:11am
Hvad sker der for dem, de kan ikke engang finde ud af deres egne love, jeg har altid fået afvide at hvis man var under den krimielle lavalder så kunne man ikke dømme, selvom du bliver taget for ting når du er 14+, så handler det stadig om hvor gammel du var da du gjort det.. altså de er helt på måneden, de fortæller mig at en 14 årige ikke kan dømmes i 2011 selvom det krimielle lavalder var 14 der, og fordi at den nye regering vil sætte den op til 15 år igen og at alle under 14 ikke skal straffes, hos der gør de det igen, Vi havde ikke engang den nye regering at det skete, så hvorfor fuck bruger de det så som undskyldning når loven slet ikke var sådan på det tidpunkt... !!!!!!
Member
Posts: 10,252
Joined: Nov 25 2009
Gold: 578.20
Feb 16 2012 05:21am
rage!
Member
Posts: 9,482
Joined: May 4 2005
Gold: 7,525.26
Feb 16 2012 05:25am
Kan du eventuelt uddybe hvad du mener hvis vi skal hjælpe, for jeg forstår ikke helt hvad du spørger om/vil diskutere?
Member
Posts: 6,879
Joined: Mar 17 2009
Gold: 4,200.00
Feb 16 2012 05:26am
forstod næsten inget.

tag lige en dyb indånding, og skriv den besked igen.

en 14 årig kunne GODT dømmes i 2011 da den kriminelle lavalder var 14.

selvom du var under lavalderen holdes du stadig erstatningsansvarlig for hvad du har gjort.
Member
Posts: 3,763
Joined: Jan 18 2012
Gold: 9,023.50
Feb 16 2012 05:29am
nej det viser sig at alle 14årige ikke kan dømmes nu hvor vi har fået ny regering og at alle 14 årige der har været domt, ikke skal være dømt mere, og men problemet er at jeg har en sag mod en 14 årige fra juli i 2011, hvor lavalderen var 14 år, og nu kommer de og siger at pga vi har fået ny regering så kan han ikke dømmes, selvom at loven som anderledes var at han godt kunne dømme da det skete, men nu siger de at fordi vi har fået en ny regering kan han ikke straffes selvom at vi ikke havde den nye regering da det skete, og at den var 14.
Member
Posts: 6,879
Joined: Mar 17 2009
Gold: 4,200.00
Feb 16 2012 05:44am
du har en sag - skoleprojekt?

grænsen er stadig 14 år, ikke ændret endnu.

love har ikke tilbagevirkende kraft, så den 14 årige fra 2011 kan godt dømmes (hvis han vel og mærket har begået kriminaliteten mens han var 14).
Member
Posts: 3,763
Joined: Jan 18 2012
Gold: 9,023.50
Feb 16 2012 06:04am
desværre ikke mere chu, den nye regering har besluttet at alle 14 årige ikke skal dømmes og alle 14 årige der er blevet dømt skal have fjernet det de har fået på deres straffeaftest, jeg har diskuteret med politiet om det hele morgen, og sådan er det desværre blevet
Member
Posts: 6,879
Joined: Mar 17 2009
Gold: 4,200.00
Feb 16 2012 06:08am
kan du vise mig loven så?
er selv blevet lidt nysgerrig (:

og hvorfor diskutere det med politiet? det er ikke dem der laver reglerne.
Member
Posts: 3,763
Joined: Jan 18 2012
Gold: 9,023.50
Feb 16 2012 06:09am
Fordi at jeg vil have ham til at forstå at loven ikke er blevet ændret endnu, og selvom at de vil gøre så alle 14 årieg ikke skal straffes så skal de stadig tage sagen op nu hvor at det skete da loven var noget andet, så må de dømme ham og bagefter fjerne det igen.. jeg vil bare have han får en lærestreg og den undværre han så nu og kan sidde og grine over det.
Member
Posts: 6,879
Joined: Mar 17 2009
Gold: 4,200.00
Feb 16 2012 06:12am
Du har tabt mig lidt igen.

du vil have ham til at forstå at loven ikke er ændret endnu (har du diskuteret med politiet)

en 14 årig politimand?
de bliver sgu yngre og yngre
Go Back To Dansk Topic List
1235Next
Add Reply New Topic New Poll