d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Dansk > Samfundsfag A På Gym > Søger Svar
12Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 1,557
Joined: Jul 27 2008
Gold: 2.00
Feb 4 2012 04:09pm
Er samfundsfag A spænende og er det svært med samf afleveringer?
det har man ikke på samf b
Jeg overvejer meget om jeg skal tage det på A så har jeg dog 5 a fag men ville høre om der er nogle der kan fortælle mig om de har haft gode/dålige oplevelser med samf a?
Member
Posts: 5,015
Joined: Oct 19 2007
Gold: 1,428.00
Feb 4 2012 04:13pm
de oplevelser jeg har haft med samfundtfag har været rigtig positive. mens mange af dem jeg studeret med syntes det var noget værre hå..
hvis du kan lide politik og samfunds økonomi så synts jeg helt sikkert at der er værd at tage på A.
samfundsviden kommer man altid langt med ;)
Member
Posts: 6,872
Joined: Mar 14 2009
Gold: 2,300.00
Feb 4 2012 04:25pm
Det er et nemt fag at få gode karakterer i. Jeg ville tage det, hvis du mener du magter 5x A-fag. Det kan give et godt snit.
Member
Posts: 27,150
Joined: Nov 24 2006
Gold: 253,169.00
Feb 4 2012 04:42pm
Personligt ville jeg ikke bruge tid på at tage 5-A niveau fag med mindre du går efter et SYGT gennemsnit så du kan komme ind på en uddannelse der har høje adgangskrav. Når du alligevel skal ud og læse videre vil dit snit fra gymnasiet ikke betyde noget..
Member
Posts: 6,872
Joined: Mar 14 2009
Gold: 2,300.00
Feb 4 2012 05:09pm
Quote (Monze @ Feb 4 2012 11:42pm)
Personligt ville jeg ikke bruge tid på at tage 5-A niveau fag med mindre du går efter et SYGT gennemsnit så du kan komme ind på en uddannelse der har høje adgangskrav. Når du alligevel skal ud og læse videre vil dit snit fra gymnasiet ikke betyde noget..



Agreed. Det kommer self an på hvad du vil læse videre til efter gym. Hvis du ikke ved det kan det jo aldrig skade at have et godt snit.
Member
Posts: 19,312
Joined: Apr 12 2011
Gold: 7,898.96
Feb 4 2012 05:34pm
jeg har det på b :)

utilfredsmed læren

elsker faget :)

ville have taget det på a hvis jeg kunne på min linje :)
Member
Posts: 27,150
Joined: Nov 24 2006
Gold: 253,169.00
Feb 4 2012 05:34pm
Quote (JVL @ 5 Feb 2012 00:09)
Agreed. Det kommer self an på hvad du vil læse videre til efter gym. Hvis du ikke ved det kan det jo aldrig skade at have et godt snit.


Det er virkelig få linier hvor der kræves et snit på over 11 og selv om der er nogen der kræver det kan man godt læse en lignende uddannelse. Fx CBS har en af landets højeste adgangskrav, men du kan læse økonomi i mange andre store byer. Snittet er kun så højt fordi der er mange der søger ind og ikke fordi linien som sådan er vildt svær.
Member
Posts: 10,475
Joined: Aug 25 2006
Gold: 100.00
Feb 5 2012 05:00am
Jeg Har Samf A og er rigtig glad for det, dog blev det lidt kedeligt og meget lang trukket hen over valget mens ellers fedt! :)

hvilken skole skal du starte på ?

This post was edited by IAcid on Feb 5 2012 05:01am
Member
Posts: 2,112
Joined: Jan 22 2008
Gold: 11,665.00
Feb 7 2012 02:04pm
Jeg har samfundsfag som studieretning... Elsker faget!
Member
Posts: 6,929
Joined: Jan 16 2004
Gold: 0.00
Feb 7 2012 02:06pm
Jeg valgte spansk > samfundsfag. Er mere sproglig end samfundsfaglig! :P
Go Back To Dansk Topic List
12Next
Add Reply New Topic New Poll