d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Dansk > En Eller Anden Flink Sjæl Som Kan Hælpe > Med Et Par Spørgsmål?
12Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 8,246.18
Nov 20 2011 09:31am
well, det hele handler om min bank konto, har danske bank btw.

her den 16/11 er der blevet trukket ca 200 kr fra steampowered.com af, dvs steam, men problemet er jeg ikke engang har steam acc, eller spiller nogle spil der. alligevel er der trækket penge. -.-

også er der trukket 2 gange fra noget der hedder imvu inc, ca 72 kr 2 gange, så 144 kr. og jeg vidste ikk noget oom hvad det var før jeg lige googlede det.

har scannede min comp online, og med mit mcaffe security suite ting, der er ikk blevet fundet noget spyware, worms, virusses eller noget.

har jeg mulighed for og få pengene igen? jeg vil selfølgelig kontakte min bank imorgen, for og se om de kan give mig nogle svar, det er ikk så mange penge det drejer sig om, men hvis det ikk stopper så kan det hurtigt blive meget.

nogen som har prøvet det før?

tak på forhånd.
Member
Gold: 0.55
Nov 20 2011 09:38am
Hm nej gad ikke til læse det
Member
Gold: 2,300.00
Nov 20 2011 09:40am
ændre password til netbank på anden pc, nok keylogged. ellers ved jeg ikke.
Member
Gold: 0.00
Warn: 20%
Nov 20 2011 09:40am
Quote (HlpmePlz @ 20 Nov 2011 16:31)
well, det hele handler om min bank konto, har danske bank btw.

her den 16/11 er der blevet trukket ca 200 kr fra steampowered.com af, dvs steam, men problemet er jeg ikke engang har steam acc, eller spiller nogle spil der. alligevel er der trækket penge. -.-

også er der trukket 2 gange fra noget der hedder imvu inc, ca 72 kr 2 gange, så 144 kr. og jeg vidste ikk noget oom hvad det var før jeg lige googlede det.

har scannede min comp online, og med mit mcaffe security suite ting, der er ikk blevet fundet noget spyware, worms, virusses eller noget.

har jeg mulighed for og få pengene igen? jeg vil selfølgelig kontakte min bank imorgen, for og se om de kan give mig nogle svar, det er ikk så mange penge det drejer sig om, men hvis det ikk stopper så kan det hurtigt blive meget.

nogen som har prøvet det før?

tak på forhånd.

Der er nogen der har brugt dit kreditkort. Har du en lillebror/-søster eller lign. der lige har ladet sig friste? Folk der snupper dit kort med software nøjes ikke med at købe lidt spil; de tømmer.
Member
Gold: 8,246.18
Nov 20 2011 09:46am
Quote (JVL @ Nov 20 2011 03:40pm)
ændre password til netbank på anden pc, nok keylogged. ellers ved jeg ikke.

yep, har ændrede password til min netbank. men den comp jeg bruger til netbank blir kun brugt til det, da det alligevel er en mini laptop.

Quote (Grandebedte @ Nov 20 2011 03:40pm)
Der er nogen der har brugt dit kreditkort. Har du en lillebror/-søster eller lign. der lige har ladet sig friste? Folk der snupper dit kort med software nøjes ikke med at købe lidt spil; de tømmer.

well, jeg bor ikke sammen med dem, og så vidt jeg ved spiller de ikk nogle comp spil. jeg synes os det lidt underligt at der kun er blevet brugt så lidt hvis jeg nu var blevet keylogged.
Member
Gold: 0.00
Warn: 20%
Nov 20 2011 10:19am
Quote (HlpmePlz @ 20 Nov 2011 16:46)
yep, har ændrede password til min netbank. men den comp jeg bruger til netbank blir kun brugt til det, da det alligevel er en mini laptop.

well, jeg bor ikke sammen med dem, og så vidt jeg ved spiller de ikk nogle comp spil. jeg synes os det lidt underligt at der kun er blevet brugt så lidt hvis jeg nu var blevet keylogged.

En bekendt eller sådan noget så. Din bank kan måske fortælle dig hvad pengene præcis er blevet brugt til, og så kan du måske udlede noget derfra. Men det er sandsynligvis ikke noget keylog eller lign., snarere en der fysisk har nuppet dit kort og brugt det.
Member
Gold: 7,525.26
Nov 20 2011 10:36am
Du kan ringe til banken og sige at det ikke er noget du har købt og få pengene tilbage. Såfremt det ikke viser sig at være noget du rent faktisk har købt.
Member
Gold: 253,169.00
Nov 20 2011 10:37am
du kan lave det der hedder en indsigelse til din bank som sende den til behandling vedr. kortmisbrug hvorefter du måske vil blive kompenceret. Hvis du bruger netbank med nemID burde det ikke være derigennem pengene er blevet hævet. Det er meget utænkeligt. Hvis det virkelig ikke er dig der har handlet på steampowered eller det andet sted så er der en der har fået kendskab til dine kortoplysninger på en eller anden måde.
Member
Gold: Locked
Trader: Scammer
Nov 20 2011 10:56am
Du kan godt få pengene tilbage.
Det samme skete for mig, hvor der blev høvet små beløb, og i sidste ende blev det om 1000 kr ialt.
så jeg snakkede med min mor ( Arbejder i spar nord ) Og hun fik mine penge tilbage på en eller anden måde.
så du kan godt få dem tilbage.
Held og lykke med det ^_^
Member
Gold: 33,314.00
Nov 20 2011 11:03am
En keylogger kan ta dit password men da ikke din nemkonto nummer, så et nyt password til en netbank er temmelig lige gyldigt imo

Men det er nok dine visa intats der er keylogged altså kort nummer dato og det 3 cifrede tal hva end det hedder, så nok bare dit visa du skal ha lukket og fornyet

men som andre siger bør du kunne få dine penge igen
Go Back To Dansk Topic List
12Next
Add Reply New Topic New Poll