d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Dansk > Hjææææælp :d > Højtaler Til Min Bil ;)
12Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: Locked
Trader: Scammer
Aug 2 2011 03:11pm
Hej Jsp ;)

da jeg snart skal til at køre i min bil, skal jeg have fat i nogle højtalere der kan spille godt, og en meget god bass i ^_^

det er til min Bil, og jeg spørger her inde da jeg ikk har en skid forstand på det, og det måske kunne være der var en enkelt eller 2 der havde :D

Mange tak i forvejen ^_^

Håber i kun vil linke mig til nogle vis i har forstand på det, da jeg ikk kan se forskel på god eller dårlig ;)

Member
Gold: 7,525.26
Aug 2 2011 03:14pm
Jeg har et forslag. Du kunne eventuelt bruge google og finde et fora for folk specifikt interesseret i biler og den slags. Det ville højne dine chancer for at få et svar med en reel faglig begrundelse betragteligt.
Member
Aug 2 2011 03:34pm
Quote (Znuggle @ Aug 2 2011 10:14pm)
Jeg har et forslag. Du kunne eventuelt bruge google og finde et fora for folk specifikt interesseret i biler og den slags. Det ville højne dine chancer for at få et svar med en reel faglig begrundelse betragteligt.

sidder også inde på bilgalleri ;)
men kunne jo godt ske der var en eller 2 her inde som jeg har skrevet der vidste noget...
læs dog hva jeg skriver, tak. ;)
Member
Gold: 7,525.26
Aug 2 2011 03:39pm
Quote (bettelap @ 2 Aug 2011 22:34)
sidder også inde på bilgalleri ;)
men kunne jo godt ske der var en eller 2 her inde som jeg har skrevet der vidste noget...
læs dog hva jeg skriver, tak. ;)

Jeg læser skam hvad du skriver, du skriver du ikke har forstand på det og ikke noget om at du bruger andre forums. Derfor forslår jeg det fordi jeg er sikker på det er den måde du kan få den mest kompetente forklaring. Desuden har du ikke skrevet hvilken bil du har eller hvad prisleje du sigter efter, så det er måske lidt svært at hjælpe dig.
Member
Gold: 640.00
Aug 2 2011 03:54pm
Bilstereo er meget efter smag - mange mener at JBL er bedst, hvorimod andre mener det er Pioneer, osv osv osv..

Jeg har en personlig præference i Pioneer, grundet mange gode oplevelser og høj standard.

Men husk nu; det billige du kan få i T-Hansen, det spiller IKKE.

Penge og kvalitet går hånd i hånd i denne sammenhæng, men tag ud og hør på noget stereo i diverse butikker, så kan du bedre få styr på dine egne præferencer.

Dernæst, så siger du jo ikke hvor meget dit budget er på - min opfattelse er at du ikke får meget for pengene hvis du ''kun'' vil investere omkring de 5000 i det, er du derimod villig til at betale 10+ så kan du få noget der er virkelig godt.

Og glem nu ikke prioriteringen af hvad du køber, dette er kopieret fra BG - men beskriver sådan set det samlede hele meget godt;

HU, radioen er den vigtigeste komponent i dit anlæg, er lyden ikke optimal derfra kan INTET rette op på den...

fronthøjtalere, fordi du hverken står med ryggen til en koncert eller sidder i bagagerummet og kører bil... lyden SKAL komme forfra...

kabler: kabler er super vigtigt for at lyden og strømmen bliver ordentligt transporteret... ellers er det fuldstændig ligegyldigt hvor dyrt grej man har...

forstærker: for nogen burde den måske være højere på listen, men jeg vægter de andre ting højst... med det sagt skal forstærkeren stadigvæk være i orden, men hvis de øvrige ting ikke er i orden så er det ligegyldigt med forstærker...

subwoofer: hvorfor er den nederst... ?? fordi at den almindelige lytter ikke kan høre den store forskel på en subwoofer til 4.000kr og en til 1500kr... den største forskel er lydtrykket i den prisklasse...
og så ligger den under forstærker da det er nytteløst at købe en GTX shark enhed der kan klare 2.000watt RMS men kun har en 700watt RMS forstærker til den...

baghøjtalere:
selvom jeg ikke er meget for dem, så er der nogen der gerne vil have dem, men jeg synes de skal nedprioriteres til det laveste, ellers er man ikke interesseret i på nogen måde at få god lyd, men blot at spille højst og være den største brian...

This post was edited by Geeky on Aug 2 2011 03:54pm
Member
Aug 2 2011 04:30pm
Quote (Geeky @ Aug 2 2011 10:54pm)
Bilstereo er meget efter smag - mange mener at JBL er bedst, hvorimod andre mener det er Pioneer, osv osv osv..

Jeg har en personlig præference i Pioneer, grundet mange gode oplevelser og høj standard.

Men husk nu; det billige du kan få i T-Hansen, det spiller IKKE.

Penge og kvalitet går hånd i hånd i denne sammenhæng, men tag ud og hør på noget stereo i diverse butikker, så kan du bedre få styr på dine egne præferencer.

Dernæst, så siger du jo ikke hvor meget dit budget er på - min opfattelse er at du ikke får meget for pengene hvis du ''kun'' vil investere omkring de 5000 i det, er du derimod villig til at betale 10+ så kan du få noget der er virkelig godt.

Og glem nu ikke prioriteringen af hvad du køber, dette er kopieret fra BG - men beskriver sådan set det samlede hele meget godt;

HU, radioen er den vigtigeste komponent i dit anlæg, er lyden ikke optimal derfra kan INTET rette op på den...

fronthøjtalere, fordi du hverken står med ryggen til en koncert eller sidder i bagagerummet og kører bil... lyden SKAL komme forfra...

kabler: kabler er super vigtigt for at lyden og strømmen bliver ordentligt transporteret... ellers er det fuldstændig ligegyldigt hvor dyrt grej man har...

forstærker: for nogen burde den måske være højere på listen, men jeg vægter de andre ting højst... med det sagt skal forstærkeren stadigvæk være i orden, men hvis de øvrige ting ikke er i orden så er det ligegyldigt med forstærker...

subwoofer: hvorfor er den nederst... ?? fordi at den almindelige lytter ikke kan høre den store forskel på en subwoofer til 4.000kr og en til 1500kr... den største forskel er lydtrykket i den prisklasse...
og så ligger den under forstærker da det er nytteløst at købe en GTX shark enhed der kan klare 2.000watt RMS men kun har en 700watt RMS forstærker til den...

baghøjtalere:
selvom jeg ikke er meget for dem, så er der nogen der gerne vil have dem, men jeg synes de skal nedprioriteres til det laveste, ellers er man ikke interesseret i på nogen måde at få god lyd, men blot at spille højst og være den største brian...

okay, tak :D
vil søge på det, og pris klasse er jeg sådan set lige ligeglad med hva det koster, vis bare der virker ordentligt, altså, jeg kan godt gå op og give de 10k vis der er ^_^
Banned
Warn: 20%
Member
Gold: 3,440.83
Aug 3 2011 09:33am
jeg har for 30 k i min bil og har rodet med det siden jeg var en bette knight på 17

du vil bruge op til 10 k ? det bliver ik noget vildt så

hvilken slags musik hører du mest ?

This post was edited by lulzz on Aug 3 2011 09:41am
Member
Gold: 12,213.40
Aug 3 2011 09:48am
Quote (lulzz @ Aug 3 2011 05:33pm)
jeg har for 30 k i min bil og har rodet med det siden jeg var en bette knight på 17

hvilken slags musik hører du mest  ?

10k kan altså give et pænt nice anlæg ^^
Et som stadig ryster bilen når du skruer op :)
Member
Aug 3 2011 09:53am
Quote (lulzz @ 3 Aug 2011 17:33)

hvilken slags musik hører du mest ?

så du fandme blevet taget i røven !
Go Back To Dansk Topic List
12Next
Add Reply New Topic New Poll