Quote (Geeky @ Aug 2 2011 10:54pm)
Bilstereo er meget efter smag - mange mener at JBL er bedst, hvorimod andre mener det er Pioneer, osv osv osv..
Jeg har en personlig præference i Pioneer, grundet mange gode oplevelser og høj standard.
Men husk nu; det billige du kan få i T-Hansen, det spiller IKKE.
Penge og kvalitet går hånd i hånd i denne sammenhæng, men tag ud og hør på noget stereo i diverse butikker, så kan du bedre få styr på dine egne præferencer.
Dernæst, så siger du jo ikke hvor meget dit budget er på - min opfattelse er at du ikke får meget for pengene hvis du ''kun'' vil investere omkring de 5000 i det, er du derimod villig til at betale 10+ så kan du få noget der er virkelig godt.
Og glem nu ikke prioriteringen af hvad du køber, dette er kopieret fra BG - men beskriver sådan set det samlede hele meget godt;
HU, radioen er den vigtigeste komponent i dit anlæg, er lyden ikke optimal derfra kan INTET rette op på den...
fronthøjtalere, fordi du hverken står med ryggen til en koncert eller sidder i bagagerummet og kører bil... lyden SKAL komme forfra...
kabler: kabler er super vigtigt for at lyden og strømmen bliver ordentligt transporteret... ellers er det fuldstændig ligegyldigt hvor dyrt grej man har...
forstærker: for nogen burde den måske være højere på listen, men jeg vægter de andre ting højst... med det sagt skal forstærkeren stadigvæk være i orden, men hvis de øvrige ting ikke er i orden så er det ligegyldigt med forstærker...
subwoofer: hvorfor er den nederst... ?? fordi at den almindelige lytter ikke kan høre den store forskel på en subwoofer til 4.000kr og en til 1500kr... den største forskel er lydtrykket i den prisklasse...
og så ligger den under forstærker da det er nytteløst at købe en GTX shark enhed der kan klare 2.000watt RMS men kun har en 700watt RMS forstærker til den...
baghøjtalere:
selvom jeg ikke er meget for dem, så er der nogen der gerne vil have dem, men jeg synes de skal nedprioriteres til det laveste, ellers er man ikke interesseret i på nogen måde at få god lyd, men blot at spille højst og være den største brian...
okay, tak

vil søge på det, og pris klasse er jeg sådan set lige ligeglad med hva det koster, vis bare der virker ordentligt, altså, jeg kan godt gå op og give de 10k vis der er