d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Dansk > Hash Bivirkninger
1235Next
Closed New Topic New Poll
Member
Gold: 8.00
Nov 26 2010 12:19pm
Nogen der kan forklare mig hvad det værste der kan ske ved at ryge hash?

har aldrig prøvet det men vil godt :)

Nogle måde man kan teste om ens krop kan tåle de stoffer der er i?
Member
Gold: 20,016.00
Nov 26 2010 12:34pm
Fik en god griner da jeg så det her, troede efterhånden alle kendte til de mere almindelige symptomer ved og ryge hash.
- Synes du skulle google det og læse nogle af de ting der står omkring din krop og hjerne og dens påvirkninger, det kan fortælle dig meget mere end, hvad de fleste herinde kan fortælle dig.
- Hvis du ikke allerede er hoppet på vognen, så lad være med og starte ville være mit råd, selvom du nok gør det alligevel, hvis du virkelig har lyst.
Member
Gold: 0.00
Nov 26 2010 01:33pm
Quote (Mo4NL @ 26 Nov 2010 19:19)

Jeg kan fortælle dig så meget at det værste der kan ske er at du bliver lidt dårlig, kaster op og går kold.. og så er du frisk dagen efter..
Hash er ikke farligt efter min mening, jeg ryger det selv dagligt, og vil højst sandsynligvis blive ved til jeg stiller træskoene, jeg kan ikke se det dårlige ved Hash og dens virkning..
Member
Gold: 5,790.00
Nov 26 2010 02:13pm
http://da.wikipedia.org/wiki/Hash

Læs og forstå :) der er alt du burde vide..
Member
Gold: 1,217.00
Nov 26 2010 02:14pm
Quote (MrLennon @ 26 Nov 2010 21:33)
Jeg kan fortælle dig så meget at det værste der kan ske er at du bliver lidt dårlig, kaster op og går kold.. og så er du frisk dagen efter..
Hash er ikke farligt efter min mening, jeg ryger det selv dagligt, og vil højst sandsynligvis blive ved til jeg stiller træskoene, jeg kan ikke se det dårlige ved Hash og dens virkning..

40% større chance for at udvikle farlige hjernesygdomme.
Langsommere indlæringsevne, det forbliver i dit system i langtid og din indlæringsevne er nedsat i op til tre dage efter indtagelse.
Skadeligt for dine lunger.

Jeg er sikker på der er mange flere
Member
Nov 26 2010 02:23pm
Quote (DocPhil @ 26 Nov 2010 21:14)
40% større chance for at udvikle farlige hjernesygdomme.
Langsommere indlæringsevne, det forbliver i dit system i langtid og din indlæringsevne er nedsat i op til tre dage efter indtagelse.
Skadeligt for dine lunger.

Jeg er sikker på der er mange flere

Link til de faktorer du kommer med der..
Jeg har aldrig lært bedre end når jeg var skæv, det er i dit system op til 21 dage, og det har jo ingen påvirkning på længere sigt, en normal skævert er mellem 2 og 5 timer..
det der udgør størstedelen af følelsen "Skæv" er når dit blodsukker falder, hvis du drikker meget sodavand med sukker mens du ryger, vil du også tydeligt mærke at du skal ryge mere for at forblive "skæv".
Jeg har røget i knap og nap 8 år, jeg har en del erfaring med virkningen af Canabis, både som i form af skunk, Pot, hash, vapor, ice og i tinycure..
Jeg ved tilmed hvordan planten canabis optages i kroppen, og også hvilke sorte der har hvilken virkning.
F.eks så virker en Sativa hash meget sløvende, og tung i hoved, hvorimod en Indica hash er lettere opkvikkende og bliver også omtalt som "Motivation weed" når det er en Indica skunk-sort.

This post was edited by MrLennon on Nov 26 2010 02:24pm
Member
Gold: 1,217.00
Nov 26 2010 02:35pm
Quote (MrLennon @ 26 Nov 2010 22:23)
Link til de faktorer du kommer med der..
Jeg har aldrig lært bedre end når jeg var skæv, det er i dit system op til 21 dage, og det har jo ingen påvirkning på længere sigt, en normal skævert er mellem 2 og 5 timer..
det der udgør størstedelen af følelsen "Skæv" er når dit blodsukker falder, hvis du drikker meget sodavand med sukker mens du ryger, vil du også tydeligt mærke at du skal ryge mere for at forblive "skæv".
Jeg har røget i knap og nap 8 år, jeg har en del erfaring med virkningen af Canabis, både som i form af skunk, Pot, hash, vapor, ice og i tinycure..
Jeg ved tilmed hvordan planten canabis optages i kroppen, og også hvilke sorte der har hvilken virkning.
F.eks så virker en Sativa hash meget sløvende, og tung i hoved, hvorimod en Indica hash er lettere opkvikkende og bliver også omtalt som "Motivation weed" når det er en Indica skunk-sort.

"Mange betragter det som harmløst, men hash kan fremkalde både skizofreni, psykose og depression hos unge"

Et citat fra tv2.dk

Det er i hvert fald hjernen der er dækket.
Jeg mener tallet 40% stammer fra nyhederne på enten dr1 eller tv2, men har ikke lige gidet rode deres arkiver igennem efter det. Uanset hvad så er det skadeligt.

Med hensyn til indlæringsevnen så er det rimelig dokumenteret, at det nedsætter indlæringen.
Retired Moderator
Gold: 520.00
Trader: Trusted
Nov 26 2010 03:07pm
Hash kan påvirke din appetit gevaldigt, forstået på den måde, at du kan miste/få lysten til at spise.

nok ikke en god idé, at poste på jsp så.

This post was edited by Serria on Nov 26 2010 06:18pm
Member
Nov 26 2010 03:27pm
afhængighed selvfølgelig... dvs. kæmpe udgifter

derudover paranoia og storhedsvanvid

kender også flere der har fået blackouts af det (altså besvimet og ikke været til at vække af andre)

lad være med at gøre det. nogle kan sagtens ryge flere gange uden problemer men der er også mange der bliver "skadet" bare af en gang.

kender også en der har røget i mange år (20+ år) hver dag. han har svært ved at tage vare på sig selv, har problemer med at passe arbejde, og har desuden meget lille hukommelse... han har også svært ved at finde rundt i det område hvor han bor, hvis det ikke lige er en af de 2-3 veje han går hver dag.
Member
Warn: 40%
Nov 26 2010 05:58pm
Quote (MrLennon @ 26 Nov 2010 21:33)

du helt slidt, der er langt farligere bivirkninger.

Quote (Mo4NL @ 26 Nov 2010 20:19)

Ikke alle oplever det negative bivirkninger, for størstedelen af dem der ryger sker der ikke noget, men det variere også meget fra person til person, og kan være afhængig af din psyke.
Hvis du har meget dårlig psyke i forvejen, så lad være, men det er jo op til folk selv.

''Psykiske virkninger og skader

Der er stadig i dag diskussion om hash kan medføre direkte psykose. Men man mener at hash kan fremme latente (skjulte) psykoser hos særligt udsatte. Symptomerne er da forvirring, paranoia, syns- og høre-hallucinationer, uro og angst. Psykoser kræver behandling. De varer typisk ca. 2-5 uger, men kan komme igen. Hash kan måske også udløse psykisk sygdom eller forværre mulighederne for at behandle en psykisk sygdom.
''

- her er der en hjemmeside der nok kan beskrive alle tingene bedre end nogle af os kan: http://www.uturn.dk/content/dk/facts%5Fom%5Frusmidler/hash/bivirkninger%5Fved%5Fhash, hvis du bare googlede ville du have det.
Personligt ser jeg ikke noget dårligt ved at ryge og har selv haft røget siden 8 klasse, ca 5 år, det eneste negative jeg er begyndt at opleve nu er problemer i forhold til at huske særlige ting, især omkring skolen, derfor prøver jeg at lade være. :)

This post was edited by Sometimes on Nov 26 2010 06:00pm
Go Back To Dansk Topic List
1235Next
Closed New Topic New Poll