d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Dansk > Lystfisker Historier > Har Du En?
1234Next
Add Reply New Topic New Poll
Retired Moderator
Gold: 13.25
Trader: Trusted
Oct 21 2009 11:15am
Hey drenge & piger ;)

Jeg fisker selv en del. Eller det vil sige, at inden for de sidste par år, har jeg ikke været ude så ofte som jeg gerne ville. Jeg bor nær kysten i Fredericia, så har ofte været nede og prøvet lykken efter en havørred. Det sker at jeg har været kommet tomhændet hjem, men der har også været en del flotte resultater. Nå, nu til historien. :)

Dengang jeg gik i 8'ende klasse, var jeg blevet inviteret i sommerhus i efterårs ferien, af en kammerat. Sommerhuset ligger ved Karup, så vi skulle selvfølgelig ud og prøve lykken i Karup Å. Inden vi tog afsted til åen, i højt humør, havde vi lovet, at sørge for aftensmaden, så forventningerne til denne tur var skyhøje. Min kammerat og Jeg traskede ned til åen fra bilen, og det var egentlig udemærket vejr den dag (dog med lidt blæst). Humøret var i top, fiskestængerne rigget til, og vi bare klar til at hive drømmelaksen op af åen. Vandet i åen løb hurtigt, da det havde regnet en del, de forekommende dage. Nå, men vi blev hurtigt enige om, at det ikke skulle stoppe os, og at fiskene selvfølgelig ikke hoppede op af vandet af den grund. Så vi gik frem og tilbage op ad åen og prøvede forskellige taktikker af. Det skal lige siges at vi fiskede med fastspolehjul, og en ganske almindelig 8 fods stang. Efter 2 timers intens fiskeri med intet resultat, andet end en god gang grøde, foreslog min ven, at vi gik op til en nærliggende sø og prøvede nogle kast der. "hvorfor ikke?" var min kommentar, så der gik vi op.

Søen lå rigtig smukt, og den var omringet af flotte træer. Vandet var krystal klart og jeg undrede mig lidt over, at det var SÅ klart, fordi det trods alt var en sø. Nå, jeg skiftede min spinner ud med en whoppler, for at se, om jeg kunne overlist en gedde. Første kast var stille og roligt, men da jeg kastede ud for anden gang, og trak ind i et regelmæssigt tempo, skete der noget. Jeg mærkede et enormt hug i min stang, og som refleks kom der lynhurtigt et modhug fra mig. Mit hjerte hammerede afsted, ikke bare pågrund af fisken i den anden ende, men også pga. det chok jeg fik da den huggede. Jeg prøvede at få kontrol over mit åndedræt og hjerteslag, og hev forsigtigt snøren ind. Jeg begyndte så småt at spekulere, om det var en ordentlig klat tang jeg havde på krogen( det føltes sådan), men lige pludselig fór snøren bare af mit hjul - den tog et udløb. Den gav kamp til stregen, og efter 5 minutters kamp, kunne jeg lande en smuk 80cm's 4,5kg's gedde.

Her er nogle billeder fra turen :)

Det skal lige siges, at det er 4 år siden billederne er taget, og at de er skaleret ned så de ikke fyldte hele topicet :D (tak til mads/Borki for hjælp med det) ;)

Jeg ville gerne hører, om der er andre, der har nogle gode historie/minder og evt. nogle billeder?
Member
Gold: 12.45
Warn: 10%
Oct 21 2009 11:26am
fantastisk :D

har en om lidt... skal lige rushe :)
Member
Gold: 0.00
Trader: Trusted
Oct 21 2009 11:27am
Jeg er ikke lige den store fisker, men jeg har da prøvet fange fisk i å, ved siden af en sluse. Vi fangede en del småfisk, tror vi fangede 20... Men så endelig da vi var færdige med at fiske, kom der en mand at sagde: "I har ikke fiskecertifikat, så i skal sætte alle jeres døde fisk ud i åen igen", det gjorde vi så og så tog vi hjem. Siden det, har jeg aldrig i mit liv rørt en fiskestang. <_<

Men ellers synes jeg billederne er rigtige gode og super god idé med sådan et topic her.
Member
Gold: 12.45
Warn: 10%
Oct 21 2009 11:37am
Dengang jeg gik i 9'ne klasse, skulle jeg og min bror på fisketur med ssp medarbejderne, og nogle andre her fra byen.
Så vi mødtes kl 9 om morgen oppe ved skovvangskolen, hvor vi kørte i en mini bus til skovshoved.
Here gik vi ombord på en fiskekuter som så sejlede halvejs over til sverige. Også kunne fiskeriet begynde.
Jeg sliber linen og lader den for første gang falde mod bunde, og dog når jeg ikke engang og starte med og pirke.
SÅ VAR DER BID. I første hug! op kommer en fin Torsk på 2-3 kg.
Som tiden dog fløj. Vi noget og fange 18 Torsk, på mellem 2-4 kg, så vi kom hjem med ca. 20-22 kg torske filet :D

og jeg lavede dagens fangst, med 2x3kgs torsk i 1 hug
Member
Gold: Locked
Trader: Scammer
Oct 21 2009 11:42am
fed historie. :D

men, jeg fiskede rimeligt tit med min morfar, men gør ikke rigtigt mere, han er nemlig død :/.
og vi havde alt mule garn i havet til ål og alle de der fisk ^^.

men, den første gang vi skulle i en putentake ( staves ? ) ved astrup, der fik jeg en fisk på, og jeg kunne ikke holde den stang, så gav slip, men min morfar tog stangen før den røg i vandet, også løb han frem og tilbage i 35 mins, ind under de andre's fiskestænger og over igen, men så efter de 35 mins fik han den ind, og der kom en tysker med en vægt og vi vejede den, 6 kilo :P. ( det er for 4-5 år siden ^^ ) men imens han løb frem og tilbage kom han under en andens fiskestang og han skulle jo so med, så ham der havde den fiskestang sagde til min morfar, at nu skulle han passe på han nye fiskestang da den havde kostet flere 1000 kr, og så kom min morfar bare med den her kommentar " det skal du satme ikke bestemme, bare fordi du ikke har haft en fisk på idag" så løb min morfar videre. men, det var nu en god første gang i den putentake :P.

synes lige jeg ville dele den med jer :D vis i kan forstå det på den måde jeg har skrevet den på ^^.

ved godt det er lidt underligt skrevet, men skal skynde mig, har nemlig mange lektier for :S ^^

Men. håber da i forstår den :D.
Member
Gold: Locked
Trader: Scammer
Oct 21 2009 11:53am
fedt nok :D
Banned
Gold: 20.00
Oct 21 2009 12:00pm
jeg kan huske jeg fangede en gede i sverige lol ^^ i en by der hedder Ryd.
Member
Gold: 2.19
Oct 21 2009 12:32pm
Da jeg var mindre, var mig og min far nede ved mellemøsten, ved sorte havet. En dag blev vi enige om at tage ud og fiske, så vi købte lidt fiskergrej i en forretning, og tog ned til havet, hvor vi lejede en stor fiskerbåd og sejlede der ud af.
Da vi var kommer rimeligt nok ud af, satte vi ankar og begyndte at smide fiskestængerne i havet. Vi sad i flere timer og fangede mindre fisk, men efter en 5 timers tid, fik jeg en ordentlig én på krogen, jeg kunne dog ikke selv trække den i land, så min far tog over og rev alt hvad han kunne, da vi endelig havde fået udyret op på båden, blev vi enige om at det var det for den dag og sejlede mod land. I land vejede vi den ved en vægt som de havde ved den lokale fiskerbutik. Kan ikke huske hvad fisk det var, men den vejede 37,4 kg kan jeg dog huske. Og billederne er også forgået et eller andet sted. Skal se om jeg kan finde nogle.
Banned
Gold: 20.00
Oct 21 2009 01:01pm
Quote (drullenz @ Wed, Oct 21 2009, 06:32pm)
Da jeg var mindre, var mig og min far nede ved mellemøsten, ved sorte havet. En dag blev vi enige om at tage ud og fiske, så vi købte lidt fiskergrej i en forretning, og tog ned til havet, hvor vi lejede en stor fiskerbåd og sejlede der ud af.
Da vi var kommer rimeligt nok ud af, satte vi ankar og begyndte at smide fiskestængerne i havet. Vi sad i flere timer og fangede mindre fisk, men efter en 5 timers tid, fik jeg en ordentlig én på krogen, jeg kunne dog ikke selv trække den i land, så min far tog over og rev alt hvad han kunne, da vi endelig havde fået udyret op på båden, blev vi enige om at det var det for den dag og sejlede mod land. I land vejede vi den ved en vægt som de havde ved den lokale fiskerbutik. Kan ikke huske hvad fisk det var, men den vejede 37,4 kg kan jeg dog huske. Og billederne er også forgået et eller andet sted. Skal se om jeg kan finde nogle.

shit en lille fisk lol
Member
Gold: 2.19
Oct 21 2009 01:05pm
Quote (AndreasN @ Wed, Oct 21 2009, 07:01pm)
shit en lille fisk lol

Sry, men kunne ikke fange en større en :/
Go Back To Dansk Topic List
1234Next
Add Reply New Topic New Poll