Quote (RistVaLL @ 25 Apr 2013 11:29)
coolt, hur länge får ni stå där? antar att ni kör skift?
Vi har varit underbemannade i år iom att vår grannpluton som bytte av oss nere i Afghanistan i Januari har alldeles nyss kommit hem därifrån så vi var bara ca 35 man som stod denna gång mot för förra året när vi stod var vi kanske 50man.
Så man står 2 timmar, vilar 2 timmar ( men egentligen får man bara 1 timmes vila eftersom pågående vaktstyrka börjar gå t.ex 14.00, men inte förrän 14.15-14.20 så har man gått runt slottet och bytt av alla posterna ) Sedan skall man få av sig alla kläderna och innan man fått lägga sig ner och vila så har 30minuter av dom där 2 timmarna försvunnit. Men sen när det är typ 30minuter kvar till pågång så måste man kliva upp för att börja ta på sig kläderna igen för de är ett helvete att få på sig damaskerna speciellt!
Vi hade så vi stod 4 pass om dagen och hade 3 avlösningar. Så man stod 2 timmar, vilade 2, stod 2, vilade 2, stod 2, osv. Men jag hade turen att första vändan så var jag kallfaktor så behövde inte stå lika mkt som andra men erbjöd mig ändå att stå postpass men inte många som ville byta men blev ändå efteråt massa gnäll som väntat ^^
nåja, TL;DR

Quote (MartinS @ 25 Apr 2013 11:34)
Du känner ingen Erik norberg?
Hm! Borde jag känna igen honom?

jag jobbar ju uppe i Arvidsjaur och tror inte denna Erik Norberg bor eller jobbar här uppe?