d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > d2jsp > Ladder Slasher > LS Guild Chat > Unfair Advantage Ls Guild Chat
Prev1276527662767276827695001Next
Closed New Topic
Member
Posts: 36,179
Joined: Feb 24 2009
Gold: 0.90
Apr 25 2013 03:34am
Quote (n1ghtm4r3 @ Apr 25 2013 08:15am)
Finally back home at my apartment after 3 weeks in Stockholm guarding the Royal Palace.

This is how we look during the daytime ( 6am-10pm )
http://i37.tinypic.com/11glhmd.jpg

This is how we look during the night and we are two guards on all of the places except two due to the risk of things happening ( There was some guards who was stolen by their gun a few years ago by guys in Santa clause masks :P )
http://i38.tinypic.com/152fjol.jpg


So! Who is up for some slashing!? :)


Du känner ingen Erik norberg?
Member
Posts: 82,425
Joined: Apr 29 2005
Gold: 84,423.17
Trader: Trusted
Apr 25 2013 04:13am
Quote (RistVaLL @ 25 Apr 2013 11:29)
coolt, hur länge får ni stå där? antar att ni kör skift?


Vi har varit underbemannade i år iom att vår grannpluton som bytte av oss nere i Afghanistan i Januari har alldeles nyss kommit hem därifrån så vi var bara ca 35 man som stod denna gång mot för förra året när vi stod var vi kanske 50man.
Så man står 2 timmar, vilar 2 timmar ( men egentligen får man bara 1 timmes vila eftersom pågående vaktstyrka börjar gå t.ex 14.00, men inte förrän 14.15-14.20 så har man gått runt slottet och bytt av alla posterna ) Sedan skall man få av sig alla kläderna och innan man fått lägga sig ner och vila så har 30minuter av dom där 2 timmarna försvunnit. Men sen när det är typ 30minuter kvar till pågång så måste man kliva upp för att börja ta på sig kläderna igen för de är ett helvete att få på sig damaskerna speciellt!
Vi hade så vi stod 4 pass om dagen och hade 3 avlösningar. Så man stod 2 timmar, vilade 2, stod 2, vilade 2, stod 2, osv. Men jag hade turen att första vändan så var jag kallfaktor så behövde inte stå lika mkt som andra men erbjöd mig ändå att stå postpass men inte många som ville byta men blev ändå efteråt massa gnäll som väntat ^^

nåja, TL;DR :P

Quote (MartinS @ 25 Apr 2013 11:34)
Du känner ingen Erik norberg?


Hm! Borde jag känna igen honom? :P jag jobbar ju uppe i Arvidsjaur och tror inte denna Erik Norberg bor eller jobbar här uppe? :D
Member
Posts: 36,179
Joined: Feb 24 2009
Gold: 0.90
Apr 25 2013 04:24am
Quote (n1ghtm4r3 @ Apr 25 2013 10:13am)
Vi har varit underbemannade i år iom att vår grannpluton som bytte av oss nere i Afghanistan i Januari har alldeles nyss kommit hem därifrån så vi var bara ca 35 man som stod denna gång mot för förra året när vi stod var vi kanske 50man.
Så man står 2 timmar, vilar 2 timmar ( men egentligen får man bara 1 timmes vila eftersom pågående vaktstyrka börjar gå t.ex 14.00, men inte förrän 14.15-14.20 så har man gått runt slottet och bytt av alla posterna ) Sedan skall man få av sig alla kläderna och innan man fått lägga sig ner och vila så har 30minuter av dom där 2 timmarna försvunnit. Men sen när det är typ 30minuter kvar till pågång så måste man kliva upp för att börja ta på sig kläderna igen för de är ett helvete att få på sig damaskerna speciellt!
Vi hade så vi stod 4 pass om dagen och hade 3 avlösningar. Så man stod 2 timmar, vilade 2, stod 2, vilade 2, stod 2, osv. Men jag hade turen att första vändan så var jag kallfaktor så behövde inte stå lika mkt som andra men erbjöd mig ändå att stå postpass men inte många som ville byta men blev ändå efteråt massa gnäll som väntat ^^

nåja, TL;DR :P



Hm! Borde jag känna igen honom? :P jag jobbar ju uppe i Arvidsjaur och tror inte denna Erik Norberg bor eller jobbar här uppe? :D


ok :P
Tror han bor i Boden just nu, men vet att han skulle göra det som du precis gjort :)
Member
Posts: 82,425
Joined: Apr 29 2005
Gold: 84,423.17
Trader: Trusted
Apr 25 2013 04:30am
Quote (MartinS @ 25 Apr 2013 12:24)
ok :P
Tror han bor i Boden just nu, men vet att han skulle göra det som du precis gjort :)


Jo vi Jägare gjorde högvakten på slottet och dom i boden gjorde högvakten på drottningholm.
men känner inte igen namnet Erik Norberg
Member
Posts: 12,493
Joined: May 30 2008
Gold: 50,674.58
Apr 25 2013 09:11am
WWW.free translations.com
:banana: +1 for English

Member
Posts: 73,189
Joined: Jun 12 2007
Gold: 2.63
Trader: Trusted
Apr 25 2013 12:06pm
Quote (n1ghtm4r3 @ 25 Apr 2013 12:13)
Vi har varit underbemannade i år iom att vår grannpluton som bytte av oss nere i Afghanistan i Januari har alldeles nyss kommit hem därifrån så vi var bara ca 35 man som stod denna gång mot för förra året när vi stod var vi kanske 50man.
Så man står 2 timmar, vilar 2 timmar ( men egentligen får man bara 1 timmes vila eftersom pågående vaktstyrka börjar gå t.ex 14.00, men inte förrän 14.15-14.20 så har man gått runt slottet och bytt av alla posterna ) Sedan skall man få av sig alla kläderna och innan man fått lägga sig ner och vila så har 30minuter av dom där 2 timmarna försvunnit. Men sen när det är typ 30minuter kvar till pågång så måste man kliva upp för att börja ta på sig kläderna igen för de är ett helvete att få på sig damaskerna speciellt!
Vi hade så vi stod 4 pass om dagen och hade 3 avlösningar. Så man stod 2 timmar, vilade 2, stod 2, vilade 2, stod 2, osv. Men jag hade turen att första vändan så var jag kallfaktor så behövde inte stå lika mkt som andra men erbjöd mig ändå att stå postpass men inte många som ville byta men blev ändå efteråt massa gnäll som väntat ^^

nåja, TL;DR :P



Hm! Borde jag känna igen honom? :P jag jobbar ju uppe i Arvidsjaur och tror inte denna Erik Norberg bor eller jobbar här uppe? :D


Najs najs, är vapnena skarpladdade som ni har?
Member
Posts: 12,411
Joined: Feb 17 2009
Gold: 33,836.87
Apr 25 2013 12:16pm
Quote (RistVaLL @ Apr 25 2013 05:29am)
coolt, hur länge får ni stå där? antar att ni kör skift?


I don't speak Terrorist.

http://www.youtube.com/watch?v=m_mDTLphIVY
Member
Posts: 73,189
Joined: Jun 12 2007
Gold: 2.63
Trader: Trusted
Apr 25 2013 12:24pm
Nej för det gör vi inte! :O



This post was edited by RistVaLL on Apr 25 2013 12:25pm
Member
Posts: 33,432
Joined: Apr 7 2008
Gold: 101,889.00
Apr 25 2013 12:37pm
11:35 You have gained a rank in battleaxe proficiency. (Rank: 9)

:thumbsup:
Member
Posts: 82,425
Joined: Apr 29 2005
Gold: 84,423.17
Trader: Trusted
Apr 25 2013 12:41pm
Quote (RistVaLL @ 25 Apr 2013 20:06)
Najs najs, är vapnena skarpladdade som ni har?


Dom är inte laddade ( dvs att vi mantlat och har en patron i loppet ) Men vi har 10 patroner i varje magasin så utifall om nöden kräver det så kan vi försvara oss. Så både ja och nej på din fråga :P
Det är ju skarp ammunition som vi har men inte laddat så vi bara kan osäkra och avfyra. De är ju massa regler och paragrafer som ska följas de här med skyddsvaktsbevakning. Eskaleringstrappan som de kallas. Väktare och folk inom sån bransch känner nog till den.
Först ska man ju med orb be personen i fråga avlägsna sig från platsen, sen använda sig av fysiskt "våld" att föra bort personen och sista utvägen är då att använda sig av vapnet och avfyra det om så nöden kräver.

This post was edited by n1ghtm4r3 on Apr 25 2013 12:44pm
Go Back To LS Guild Chat Topic List
Prev1276527662767276827695001Next
Closed New Topic