lvl 25+ now, and still doing ok

need to get passed lvl 30 to find some tradeables

Quote
...wil ik ook eens een poging wagen met LS. Heb een beetje de FAQ gelezen en dat hoeft dus niet persee meteen een hoop fg's te kosten.
Tips? Trucs? Welke char beste om te starten?
start met HC

als je een goedkope build wilt waarmee je MQ kan halen, moet le op softcore beginnen en een mage maken. De eerste 10 punten in vita doen, en dan alles in intelligence.
Focussen op een int. weap en een int robe. Je charm moet EE hebben (vanaf 60% ee wordt het leuk

)
voor lvl 1-10
maakt het helemaal nix uit wat je kiest; melee of casten, ze gaan toch wel dood

als je wilt casten moet je zoeken naar items met magic per kill (mpk) of magic per combat round (mpcr). een maxlife item helpt je te blijven leven, en zorgt ervoor dat je de eerste paar lvls ook nog wat well-bosses kan verslaan

10-20
zal je een mooie lvl 10 charm moeten zoeken, casten wordt dan belangrijker dan melee, omdat je al 10 levels lang intelligence zit te pompen. intelligence wordt nu belangrijker om snel te blijven killen, en de mpk/mpcr gear maakt nu plaats voor int. gear.
20-rest
int ftw! alles zet je nu in op int. Bij voorkeur heb je nu 30+ int per item (=duurder) om zo snel te killen. Als je het ECHT goed doet, heb je een padded robe met 30+int EN mooie mods (maxlife, vita, dex)
Dat gaat je echter kosten, dus probeer gewoon zo hoog mogelijke int. items te vinden voor een zo laag mogelijke prijs.
let op. wapens wil je met een zo laag mogelijke lvl hebben; hoger lvl weaps doen meer dam, maar je slaat er toch niet mee, dus da's zinloos. Een hoog int weap met lvlreq 10 is alles wat je nodig hebt

voor armors geldt: hoe hoger het lvl, hoe beter de defence, dus daar heeft het WEL zin. Padded robes hebben 2x zoveel def als normale robes, en geven dus meer defence tegen melee attacks. Dit scheelt behoorlijk, dus als je kan kiezen tussen vergelijkbare robes (slechts een paar int verschil) kies dan voor de padded versie.
dit is zo ongeveer waarmee je kan beginnen; als je eenmaal meer speelt, kom je vanzelf achter het nut van extra item slot gear (EIS-gear) life/magic regen items en magic luck gear. Da's vooralsnog niet nodig, en bovenstaande zou je de komende tijd voldoende bezig houden om verder te komen

het leuke van LS is dat je het solo kan doen, maar contact kan houden via de guild-topics of via bv. een chat-mogelijkheid (hamachi??!?)
je kan dus redelijk solo spelen als je wilt, en dus wanneer het jou uitkomt. Door ervaringen te delen houdt je toch contact met je teamgenootjes, dus je BENT niet alleen

GL!!