d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > Graphic Design > Photography > Winter Pictures
Prev1234Next
Add Reply New Topic New Poll
Banned
Gold: 48.20
Sep 27 2008 04:29pm
Quote (Futurama @ Sat, Sep 27 2008, 10:18pm)
hehe även om jag ogillar snö så tycker jag att det ska vara en vit jul för stämningens skull

Jag har aldrig varit längre norr ut än typ Norrtälje (utanför Stockholm) är annars uppväxt i Västra Götaland.

Planerar annars att flytta till Kanada snart och där kan man uppleva riktiga vintrar ibland, typ -30 plus vind biggrin.gif nästan som Sibirien med andra ord

Haha då har du alltså aldrig varit med om en riktig vinter? hehe då förstår jag varför du inte gillar snö så mycket^^ Jag hatar vintrar när det är lite snö då kan det lika gärna vara sommar men annars om det är mycket snö så man kan köra skoter osv är det nästan bättre än sommarn biggrin.gif

Hära där jag bor är det ofta över 30- dock inte så att det blåser då^^ men kallt iaf biggrin.gif för 4 år sedan tror jag på nyårsafton så var det 48 grader kallt hära ganska coolt smile.gif spottade man så frös det före det tog i backen biggrin.gif
Member
Gold: 8.09
Sep 28 2008 01:28am
Klart att jag har varit med om en riktig vinter, spenderade typ en månad i Kanada förra året. hahaha Jag har hört att ni norrlänningar är galna i snöskotrar tongue.gif
Jag tror att jag är som många andra stockholmare som vill gärna åka bort till varmare ställen under vinterhalvåret men tyvärr så är varken jag eller mina föräldrar miljonärer så jag är ganska "stuck here" dry.gif

anyway lol I am going to switch to English from now on since I type so much faster in English.
I didnt know the northern part of Sweden could be that cold during the winter well sure I've seen in the weather reports that its usually below -10 up there but -48?! lol thats kinda extreme
hahaha I guess it would be a bad idea to lick anything metal when its that cold biggrin.gif

This post was edited by Futurama on Sep 28 2008 01:28am
Banned
Sep 28 2008 03:05am
Quote (Futurama @ Sun, Sep 28 2008, 07:28am)
Klart att jag har varit med om en riktig vinter, spenderade typ en månad i Kanada förra året. hahaha Jag har hört att ni norrlänningar är galna i snöskotrar tongue.gif
Jag tror att jag är som många andra stockholmare som vill gärna åka bort till varmare ställen under vinterhalvåret men tyvärr så är varken jag eller mina föräldrar miljonärer så jag är ganska "stuck here" dry.gif

anyway lol I am going to switch to English from now on since I type so much faster in English.
I didnt know the northern part of Sweden could be that cold during the winter well sure I've seen in the weather reports that its usually below -10 up there but -48?! lol thats kinda extreme
hahaha I guess it would be a bad idea to lick anything metal when its that cold biggrin.gif

Jo -48 är extremt men det inträffar inte ofta att det är så kallt iaf inte nu längre pågrund av växthuseffekten å allt det dära sen så har temperaturen i norrbotten sjunkit pga av att ryssland dumpade radioaktiva rester på någon ö alldeles utanför norrbotten I bottenviken så ozon lagret förtunnades hära.

Kommer inte ihåg exakt hur det var men någon sådant.
Member
Gold: 13.37
Sep 28 2008 04:14am
jag tykker om potatischips med dill och gräddfils
Member
Sep 28 2008 09:47am
Quote (DvJessica @ Sun, Sep 28 2008, 11:05am)
Jo -48 är extremt men det inträffar inte ofta att det är så kallt iaf inte nu längre pågrund av växthuseffekten å allt det dära sen så har temperaturen i norrbotten sjunkit pga av att ryssland dumpade radioaktiva rester på någon ö alldeles utanför norrbotten I bottenviken så ozon lagret förtunnades hära.

Kommer inte ihåg exakt hur det var men någon sådant.

haha I dont know where the hell you got the radioactive waste from Russia that destroyed the ozonelayer above the Arctic tongue.gif well sometimes I kinda like the warmer winters we are having now.
I thought the Norrbotten is still affected by the Gulfstream maybe thats why its not as cold as certain parts of Canada or Siberia biggrin.gif

hehe jag ser att du gillar att klaga på vädret

Quote (Antichrist- @ Sun, Sep 28 2008, 12:14pm)
jag tykker om potatischips med dill och gräddfils

yeah yeah parasta ennen to you too laugh.gif

This post was edited by Futurama on Sep 28 2008 09:48am
Banned
Sep 28 2008 12:32pm
Quote (Futurama @ Sun, Sep 28 2008, 03:47pm)
yeah yeah parasta ennen to you too laugh.gif

Nej men alltså det är sant dom dumpade kärnvapen rester någonstans och det förstörde ozon lagret hära.

Googla på det.
Member
Sep 28 2008 12:50pm
Quote (DvJessica @ Sun, Sep 28 2008, 08:32pm)
Nej men alltså det är sant dom dumpade kärnvapen rester någonstans och  det förstörde ozon lagret hära.

Googla på det.

ah ok lol didn't know about that, then again I guess I have been living under a rock for a long time tongue.gif

thanks for the info though

det som jag hatar med vintern är det ständiga mörkret och jag vet att det är ännu värre i Norrland typ mörkt 24/7

This post was edited by Futurama on Sep 28 2008 12:52pm
Banned
Sep 28 2008 12:53pm
Quote (Futurama @ Sun, Sep 28 2008, 06:50pm)
ah ok lol didn't know about that, then again I guess I have been living under a rock for a long time tongue.gif

thanks for the info though

det som jag hatar med vintern är det ständiga mörkret och jag vet att det är ännu värre i Norrland typ mörkt 24/7

Haha tongue.gif det är väll just 5-6 timmar om dagen hära
Member
Sep 28 2008 12:59pm
så länge? biggrin.gif
I Stockholm under december och januari så brukar det ljusna typ runt 8 tiden och det mörknar typ runt 1530
och det stinker verkligen med tanken på att man går till jobbet när det är mörkt och åker hem efter att det har mörknat. jätte kul biggrin.gif
ok nu är det jag som klagar ^^
Banned
Sep 28 2008 01:03pm
Quote (Futurama @ Sun, Sep 28 2008, 06:59pm)
så länge? biggrin.gif
I Stockholm under december och januari så brukar det ljusna typ runt 8 tiden och det mörknar typ runt 1530
och det stinker verkligen med tanken på att man går till jobbet när det är mörkt och åker hem efter att det har mörknat. jätte kul biggrin.gif
ok nu är det jag som klagar  ^^

Jag vet inte direkt hur länge det är ljust hära men när man far till jobbet så är det mörkt och när man slutar så är det mörkt:P så är väll typ likadant:P
Go Back To Photography Topic List
Prev1234Next
Add Reply New Topic New Poll