d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > Tour De France '07
123Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 0.00
Jul 25 2007 07:08pm
Gegroet.

Beter had ik deze topic wat eerder gemaakt, maar een druk tijdsschema, vakantie, en bovenal luiheid maakte dit onmogelijk. Het zou — op enkele dagen van het einde en met de stand van zaken — nogal belachelijk zijn een poll te maken met de vraag wie de Tour wint, maar eventuele dopingaffaires kunnen altijd wel verassen. Het lijkt erop dat Contador de tour wint, met Leipheimer en Evans als tweede en derde. Boonen wint groen, Soler het bergklassement. Dit alles onder voorbehoud, natuurlijk. In die zin zorgt doping wel voor extra spanning.

Ik verwacht niet dat veel mensen hier de Tour volgen, en zelfs al was dat het geval, dan valt er nog weinig over te zeggen in dit stadium van de ronde. Dus zal ik het maar meteen over dat laatste hebben: doping.

Hoe staan jullie, als sportliefhebber of niet, tegenover doping? Moeten strafmaat worden opgedreven wanneer je schuldig wordt bevonden? Wordt doping in het wielrennen niet geviseerd en veel meer opgeblazen (door de media) in vergelijking met andere sporten? Moet de media zich terugtrekken en stoppen met de ronde uit te zenden, zoals de Duitse openbare omroep beslistte toen het eerste dopinggeval werd bekend gemaakt? Moet men de ronde minder zwaar maken? Zoveel interessante vragen, als hier geen interessante antwoorden uit voortvloeien, heb ik mezelf zeker niks te verwijten!
Member
Gold: 14,931.00
Jul 25 2007 07:30pm
kga gewoon je vrage beantwoorde tongue.gif

Hoe staan jullie, als sportliefhebber of niet, tegenover doping?

kvin dat dopinggebruik de sport een slecht image geeft, daarnaast wordt, zoals jij zelf al aangeeft, een grote mating van spanning bepaald door het al dan niet gebruiken van doping van de renners. de bedoeling van de sport lijkt me duidelijk, doping is niet 1 van de bedoelingen.

Moeten strafmaat worden opgedreven wanneer je schuldig wordt bevonden?

de strafmaat is goed genoeg, ik las vanmorge in d krant dat na aanleiding van doping een team al naar huis is.. een erg grote straf als je het mij vraagt

Wordt doping in het wielrennen niet geviseerd en veel meer opgeblazen (door de media) in vergelijking met andere sporten?

misschien, maar we hebben het hier wel over de tour de france, niet wielrennen in het algemeen. over de tour de france zeg ik: ja, het wordt redelijk opgeblazen.. ieder wielren onderwerp in het nieuws wordt wel weer afgesloten met 'vandaag zijn blabla en blabla gedisqualificeerd door doping'.

Moet de media zich terugtrekken en stoppen met de ronde uit te zenden, zoals de Duitse openbare omroep beslistte toen het eerste dopinggeval werd bekend gemaakt?

goed lik op stuk beleid, maar met welk nut? omroepen slaan alleen hun eigen ruiten in doordat ze reclamegelden mislopen. bovendien kunnen mensen die de tour ECHT willen zien hem tog wel zien.

Moet men de ronde minder zwaar maken?

belachelijk.. als de tour ECHT te zwaar was, zou hij xx jaren geleden al opgehouden zijn te bestaan. het is gewoon de drang tot winnen die aanzet doping te gebruiken

en om nog wat toe te voegen:

ik keek vroeger altijd wel de ronde van frankrijk, maar er mee gestopt door andere interesses/tijd e.d.. ik ben een tegenstander van elke soort van drug die positieve effecten heeft op het lichaam. zowel genotsmiddelen als spierversterkers.
de ronde wordt op dit moment in zijn greep gehouden door doping alleen. de prestaties van de renners zijn al bijna niet meer van belang.. tot mijn grote verbazing begon het nieuwsbericht vandaag met een 'doping-rapport', waar commentaar op werdt gegeven en werd het topic afgesloten door even haastig de winnaars op te noemen. schandalig.

de lol is eraf voor mij, het spijt me
Member
Gold: 774.55
Jul 26 2007 01:33am

Een echte sportman heeft geen doping nodig.

Ik weet niet precies wat er gebeurt, maar zo ver ik weet word de wielrenner of het hele team naar huis gestuurd?
Ik zie het als fraude vind dat er nog meer moet bij komen kijken.

Moet men de ronde minder zwaar maken

Tsja, voor sommige wielrenners is het blijkbaar te zwaar. Anders gaan ze geen doping gebruiken.
Maar toch, ik vind het zo goed.

Ik hoorde gisteren op de radio dat een van het nederlandse team op een andere plaats heeft getrained (Die plaats moest je opgeven).
Hij zei dat hij in Amerika of Afrika ging trainen, maar hij bleek in Italie wezen trainen (een andere wielrenner had hem gezien).
En nu is hij geschorst.
Waarom :/ wat maakt het uit waar je traint?

Pau - Raborenner en klassementsleider Michael Rasmussen is door de ploegleiding uit de Tour de France gezet en ontslagen door de Rabobank. Rasmussen zou gelogen hebben over zijn trainingslokaties. Volgens Italiaanse bronnen van de NOS zou Rasmussen op 15 en 16 juni getraind hebben in de Dolomieten terwijl de 33-jarige Deen zou hebben beweerd in Mexico te zijn geweest. Door onduidelijkheid te hebben gegeven over zijn lokaties, was hij onvindbaar voor de dopingautoriteiten.

En hier nog meer.. http://frontpage.fok.nl/nieuws/79595

This post was edited by xycho2d on Jul 26 2007 01:41am
Member
Gold: 116.00
Jul 26 2007 03:06am
xycho2d: Je hebt het over Rasmussen, de drager van de Gele trui en tot gisteravond de voorspelde winnaar van de Tour de France.

Hij heeft meerdere malen verzwegen waar hij trainde, om mogelijke dopingcontroles te ontwijken. De franse media/wielrenners eisten dat hij werd teruggetrokken uit de tour.

Gisteren bleek dat hij ook tegen zijn ploeg (de Rabobank-ploeg) heeft gelogen over zijn verblijfplaats. Zijn verhaal was eerst dat hij in Mexico was bij zijn schoonfamilie en geen toegang had tot een computer en dus zijn verblijfplaats niet kon melden. Gisteren bleek dat hij op dat moment in Italië was.

Waarom is dit een probleem?

A. Hij liegt tegen zijn ploegleiding en overtreed hiermee de regels.
B. Hij ontwijkt VERPLICHTE dopingcontroles en maakt zichzelf hiermee verdacht wat betreft dopinggebruik.

Als gevolg hiervan heeft de ploegleiding gisteravond besloten Rasmussen terug te trekken

Enorm jammer, zeker nadat ook Vino positief was. Je weet gewoon niet meer of een renner goed is of dat hij doping gebruikt.

Anyway, Garben, de tour is voor mij hiermee verpest. Het maakt niet meer uit wie er wint.

edit: xycho2d: in bijna alle sporten wordt doping gebruikt. dus ook in voetbal, handbal, basketbal etc.

Doping omvat namelijk alles wat je lichaam stimuleert. Elk pilletje is al teveel, ook medicijnen die wij als niet-sporters als normaal zien. In de wielersport is het alleen uitgebreider en schadelijker.

This post was edited by sK_Kabouter on Jul 26 2007 03:08am
Member
Gold: 14.89
Jul 26 2007 03:19am
Hier in Duitsland wordt de Tour inderdaad niet meer uitgezonden. Ik vind het erg stijlvol, ondanks dat mijn fiets gisteren gejat is.
Member
Gold: 89.00
Jul 26 2007 05:01am
hoe ik over doping denk ,ik denk dat ik hem et duidelijkst kan beantwoorden door te zeggen dat ik vind dat ieder die doping gebruikt in wat voor sport dan ook op wat voor niveau dan ook,geen egte sporter is.
sporten doe je niet alleen omdat je er geld mee verdient anders kan je net zo goed iets anders gaan,van je sport moet je houden en als je doping gebruikt doe je dit niet in mijn ogen

wat mij betreft een gevangenisstraf,ze lichten de boel op en ze verdienen veel geld terwijl ze het doen,als ik de boel ga staan op lichten voor zoveel geld dan weetik ook zeker dat ik niet blij word van de gevolgen.
buiten dit vind ik ook dat je als topsporter tog wel enigzins een voorbeeld functie hebt en dat de straf daarom zwaar mag zijn

Wordt doping in het wielrennen niet geviseerd en veel meer opgeblazen (door de media) in vergelijking met andere sporten?
dit vind ik wel kijk alleen maar naar et voetbal je hoort er nooit wat over of amper terwijl er net zoveel doping word gebruikt.

Moet de media zich terugtrekken en stoppen met de ronde uit te zenden, zoals de Duitse openbare omroep beslistte toen het eerste dopinggeval werd bekend gemaakt?
nee dat vind ik niet hoewel et zonde is van de sport,zou ik hem nog steeds willen kijken,dus ik zou et jammer vinden,dus neit doen gewoon blijven.

nee absoluut de ronde niet minder zwaar maken, dat het zo zwaar is maakt het ook zo mooi,als je jezelf als wielrenner zijnde niet tot het uiterste wilt pushe moet je niet aan de tour meedoen maar gewoon lekker rondjes in een of ander stadion blijven fietsen zodat je naderhand weer een poosje vrij bent.
en buiten dat ik denk niet dat het zo helpen,de doping komt niet voor omdat het te zwaar is ik denk dat het meer gebruikt word doordat die mensen die het gebruiken graag willen winnen zoals jurk al zei ,het lijkt me de enige logische reden dat mensen het gebruiken.
of misschien is het wel zo gemakkelijk voor renners om aan doping te komen dat ze gewoon de verleiding niet kunnen weerstaan(zou zwak zijn maarja)

Member
Gold: 10,649.90
Jul 26 2007 05:12am

Doping haalt de bedoelingen van de sport weg, het is een krachtmeting tussen personen en als je daar dan doping tussen gooit is het niet eerlijk meer.

Je mag niet meer mee doen en je moet 1 of 2 jaar salaris inleveren (wat al gauw in de miljoen(en) loopt)

Zou kunnen, maar het motto van dit jaar was echter dat het volledig doping vrij moest wezen, dat was vorige keren ook wel zo maar het stond deze keer echt in de spotlights, en als mensen het dan verneuken is het eigen schuld..

Ik denk het niet, anders kunnen ze de tour ook wel meteen stoppen.

Nee, anders moeten de renners maar niet mee doen

Ik ben zelf geen verwoed kijker, maar mijn vader wel en hij geeft mij om het uur een ongewilde volledige update, uiteindelijk wel interessant om te horen

This post was edited by Mischa on Jul 26 2007 05:12am
Member
Gold: 5,901.42
Jul 26 2007 05:47am
ik vind doping egt maar niks, want sport heeft voor mij als doel dat je voor je jezelf overwint of een goede prestatie neerzet.
En als je daarvoor doping moet gebruiken, dan ben je heel het gevoel dat je het op eigen kracht doet kwijt.
Dus sporters die dit gebruiken zitten bij mij erg laag.
Vinden jullie trouwens dat sportdrank, zoals isostar, dat poeder, ook als doping gerekent moet worden?
Member
Gold: 116.00
Jul 26 2007 05:52am
Quote (Tha_Axid @ Thu, 26 Jul 2007, 13:47)
ik vind doping egt maar niks, want sport heeft voor mij als doel dat je voor je jezelf overwint of een goede prestatie neerzet.
En als je daarvoor doping moet gebruiken, dan ben je heel het gevoel dat je het op eigen kracht doet kwijt.
Dus sporters die dit gebruiken zitten bij mij erg laag.
Vinden jullie trouwens dat sportdrank, zoals isostar, dat poeder, ook als doping gerekent moet worden?

Dat laatste is in verhouding tot 'echte' doping zoals Eprex te verwaarlozen. (verhouding Eprex 1000: 1 Isostar). Isostar is zo weer weg uit je lichaam, dat helpt echt niet bij 6 uur fietsen.
Member
Gold: 0.00
Jul 26 2007 06:32am
Quote (�?NNI @ Thu, 26 Jul 2007, 03:08)
Gegroet.

Beter had ik deze topic wat eerder gemaakt, maar een druk tijdsschema, vakantie, en bovenal luiheid maakte dit onmogelijk. Het zou — op enkele dagen van het einde en met de stand van zaken — nogal belachelijk zijn een poll te maken met de vraag wie de Tour wint, maar eventuele dopingaffaires kunnen altijd wel verassen. Het lijkt erop dat Contador de tour wint, met Leipheimer en Evans als tweede en derde. Boonen wint groen, Soler het bergklassement. Dit alles onder voorbehoud, natuurlijk. In die zin zorgt doping wel voor extra spanning.

Ik verwacht niet dat veel mensen hier de Tour volgen, en zelfs al was dat het geval, dan valt er nog weinig over te zeggen in dit stadium van de ronde. Dus zal ik het maar meteen over dat laatste hebben: doping.

Hoe staan jullie, als sportliefhebber of niet, tegenover doping? Moeten strafmaat worden opgedreven wanneer je schuldig wordt bevonden? Wordt doping in het wielrennen niet geviseerd en veel meer opgeblazen (door de media) in vergelijking met andere sporten? Moet de media zich terugtrekken en stoppen met de ronde uit te zenden, zoals de Duitse openbare omroep beslistte toen het eerste dopinggeval werd bekend gemaakt? Moet men de ronde minder zwaar maken? Zoveel interessante vragen, als hier geen interessante antwoorden uit voortvloeien, heb ik mezelf zeker niks te verwijten!

Ik vind dat je de topic precies op het goede moment hebt gemaakt. Nadat Rasmussen uit de tour gezet is heb ik eingelijk geen zin meer om te kijken.
Contador zal de gele trui wel winnen, maar er moet niet vergeten worden dat hij hoogst waarschijnlijk alleen maar mee mag doen omdat hij kroongetuige is in de Fuentes zaak en daarom wordt beschermd, dit betekent dus bijna zeker dat hij wel doping heeft gebruikt, waarom zou hij anders zo vaak bij deze dopingkoning langs gaan?

Dopingcontroles worden niet geviseerd in het wielrennen vind ik, wielrennen is na gewichtheffen de sport waarbij je het meeste baat hebt bij doping, daarom moeten ze het koste wat het kost tegengaan.
De tour moet wel uitgezonden worden vind ik, het blijft één van de mooiste sportevenementen van het jaar en dat er doping in het spel is weet iedereen.
Misschien is de tour wat te zwaar, maar ik denk vooral dat het de drang is om te winnen.

Ik wil wel nog even toevoegen dat ik soms ook wel begrip heb voor de renners, veel van hun inkomsten zijn afhankelijk van hun prestaties of die van hun team. Wielrenners zijn echt geen miljonairs (op mensen zoals Armstrong na dan) daarom kan het best verleidelijk zijn om je inkomen even flink op te schroeven door gewoon een epo-kuur te nemen, waardoor je hoger in het klassement komt en dus meer geld binnenhaalt.

Go Back To Nederlands Topic List
123Next
Add Reply New Topic New Poll