kga gewoon je vrage beantwoorde

Hoe staan jullie, als sportliefhebber of niet, tegenover doping?
kvin dat dopinggebruik de sport een slecht image geeft, daarnaast wordt, zoals jij zelf al aangeeft, een grote mating van spanning bepaald door het al dan niet gebruiken van doping van de renners. de bedoeling van de sport lijkt me duidelijk, doping is niet 1 van de bedoelingen.
Moeten strafmaat worden opgedreven wanneer je schuldig wordt bevonden?
de strafmaat is goed genoeg, ik las vanmorge in d krant dat na aanleiding van doping een team al naar huis is.. een erg grote straf als je het mij vraagt
Wordt doping in het wielrennen niet geviseerd en veel meer opgeblazen (door de media) in vergelijking met andere sporten?
misschien, maar we hebben het hier wel over de tour de france, niet wielrennen in het algemeen. over de tour de france zeg ik: ja, het wordt redelijk opgeblazen.. ieder wielren onderwerp in het nieuws wordt wel weer afgesloten met 'vandaag zijn blabla en blabla gedisqualificeerd door doping'.
Moet de media zich terugtrekken en stoppen met de ronde uit te zenden, zoals de Duitse openbare omroep beslistte toen het eerste dopinggeval werd bekend gemaakt?
goed lik op stuk beleid, maar met welk nut? omroepen slaan alleen hun eigen ruiten in doordat ze reclamegelden mislopen. bovendien kunnen mensen die de tour ECHT willen zien hem tog wel zien.
Moet men de ronde minder zwaar maken?
belachelijk.. als de tour ECHT te zwaar was, zou hij xx jaren geleden al opgehouden zijn te bestaan. het is gewoon de drang tot winnen die aanzet doping te gebruiken
en om nog wat toe te voegen:
ik keek vroeger altijd wel de ronde van frankrijk, maar er mee gestopt door andere interesses/tijd e.d.. ik ben een tegenstander van elke soort van drug die positieve effecten heeft op het lichaam. zowel genotsmiddelen als spierversterkers.
de ronde wordt op dit moment in zijn greep gehouden door doping alleen. de prestaties van de renners zijn al bijna niet meer van belang.. tot mijn grote verbazing begon het nieuwsbericht vandaag met een 'doping-rapport', waar commentaar op werdt gegeven en werd het topic afgesloten door even haastig de winnaars op te noemen. schandalig.
de lol is eraf voor mij, het spijt me