d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > Federale Verkiezingen Juni '07
12310Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 5,577
Joined: Dec 13 2005
Gold: 0.00
May 21 2007 06:34am
Gegroet,


Zoals elke stemgerechtigde in België hoort te weten, vinden op 10 juni federale verkiezingen plaats. Er zijn drie kandidaat-eerste ministers: Verhofstadt (Open VLD, ex-premier), Johan Vandelanotte (S.Pa) en Leterme (CD&V). Verwacht wordt dat de VLD fors achteruit gaat en CD&V vooruit, dus zou Leterme het meeste kans maken om de nieuwe premier te worden (er vanuit gaande dat de premier een Vlaming is, wat vrij reëel lijkt).

Wat vind je van de politieke situatie? Wie verdient je stem en waarom? Wat vind je van de campagnes, de gekozen thema's, de verkiezingsdebatten op Eén...? Allemaal interessante vragen.

Voor alle duidelijkheid van links naar rechts:
Groen!
S.Pa (socialisten), Coalitiepartner: Spirit
Open VLD (liberalen)
CD&V (Christelijke volkspartij), Coalitiepartner: N-VA
Lijst Dedecker
Vlaams Belang

Btw, ik heb geen poll gemaakt omdat het mij niet enkel interesseert op welke persoon of partij je stemt, maar ook - en vooral - waarom. Bovendien is het interessanter om te zien wie wat zou stemmen.
Member
Posts: 7,405
Joined: Feb 25 2005
Gold: 224.00
May 21 2007 07:08am
Pijpt Vandelanotte ook?
Member
Posts: 4,781
Joined: Aug 19 2003
Gold: 5.00
May 21 2007 07:35am
erg interessant ja
Member
Posts: 6,341
Joined: Jan 24 2007
Gold: 1.00
Warn: 100%
May 21 2007 08:00am
Mooie ster! Ik ben benieuwd hoe het Vlaams Belang scoort.
Member
Posts: 13,173
Joined: Nov 30 2006
Gold: 641.00
May 21 2007 08:04am
ja en op wie ga je zelf stemmen ( ik zou het niet weten maarja ik woon ook niet in belgie )

geef ook een reden waarom je op die partij stemt canni smile.gif want dan weet ik er weer wat meer van ( ken namelijk alleen het vlaams belang , door een van je eerdere topics )
Member
Posts: 9,964
Joined: Mar 28 2005
Gold: 0.31
May 21 2007 09:23am
Had al een flauw vermoeden dat je met zo'n topic op de proppen ging komen garben!

Ik zal op Groen! stemmen, reden daarvoor, nouja, groen! staat me.
Ik voel me op quasi alle vlakken groen en de standpunten liggen me perfect.
Beter stemmen op een partij dat nog wil zorgen voor een later, dan eentje die zich niets aantrekt over hoe deze wereld zal zijn binnen pakweg 50 jaar.

Edit : Voorkeursstemmen zullen er zijn, maar die weet ik nog niet, partijvoorzitter vera dua krijgt er alvast géén van me.

This post was edited by Ov2rkill on May 21 2007 09:23am
Member
Posts: 1,953
Joined: Feb 12 2007
Gold: 14.89
May 21 2007 10:20am
Quote (¢?NNI @ Mon, 21 May 2007, 13:34)
Allemaal interessante vragen.


Is de vraag interessant of het antwoord?

Member
Posts: 2,569
Joined: Feb 18 2006
Gold: 621.52
May 23 2007 01:22pm
fuck is het 10 juni shit zondag omg weer niet uitslapen ttss
ja ik weet nie op wie ik zou stemmen :s
Member
Posts: 718
Joined: Apr 17 2007
Gold: 0.00
May 24 2007 04:41am
why we talk about this shit?
Member
Posts: 9,964
Joined: Mar 28 2005
Gold: 0.31
May 24 2007 08:57am
Quote (nlsplinter @ Thu, May 24 2007, 11:41am)
why we talk about this shit?


zucht...
Go Back To Nederlands Topic List
12310Next
Add Reply New Topic New Poll