d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > Stoppen Met Blowen! > iemand ervaring mee?
123Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 3,300.00
Mar 31 2007 06:16am
Ik heb hulp nodig...

Dit is pas de 50000ste keer dat ik erover denk om te stoppen met blowen ~~
maja, de andere 49999 keren lukte het niet..

Ik smoke nu al bijna 8jaar
en nu 4jaar zeker 2joints op een dag..

het is ook zo makkelijk te koop ...
als ik niks te doen hebt.. naja dan maar shoppa!

maar zijn er niet bepaalde dingen die je kunt doen ofzo? of ete tongue.gif
of misschien oude blowers hierzo die kunnen vertellen hoe zij gestopt zijn!

Member
Gold: 0.31
Mar 31 2007 06:27am
Verander van omgeving en/of vrienden.
Kweek karakter.
Stop voorjezelf, niet voor anderen.
Heb een reden om te stoppen.
Zie in waarom het slecht voor je is.

Begin hier maar mee

Edit : mijn verhaal. (Ik woon in België, voor als het iets zou uitmaken.)
Vanaf 13de jaar begonnen met blowen, beginnen uitgaan, beginnen drinken op mijn 15de (met de gedachte van kwantiteit > kwaliteit), beginnen roken rond mijn 16de verjaardag (was op reis en had geen weed bij dus ik rookte wat vanillesigaren en begon zo gewoon te roken. Stopte met blowen wat later voor mijn examen. (ik merkte dat mijn punten over het hele jaar rotslecht waren dus ik besliste om een paar weken voor de examen te stoppen met blowen en dan weer te beginnen).
Heb daarna nog 1 keer geblowed, dan 3 jaar volledig gestopt en nu blow ik alleen nog tijdens festivals of zeer uitzonderlijk na mijn examen (gemiddelde van 4-5k eer/jaar).
Ik heb in de periode dat ik blowde ook nog regelmatig in contact gekomen met verschillende hard-drugs en andere hallucinante middelen maar daar ben ik al lang van afgestapt.
Nu rook/drink ik alleen nog in het weekend of als ik uitga.
Als ik 13-14 jaar was, blowde ik nog relatief weinig, toen ik 15 was waren het 5joints/dag, ook tijdens school en 25gram/dag in het weekend met nog 5 andere vrienden.

This post was edited by Ov2rkill on Mar 31 2007 06:38am
Member
Mar 31 2007 06:31am
Verander van omgeving en/of vrienden. --me vrienden blowen niet, en omgevening = Holland... = legal smoke!
Kweek karakter. --heeft er niks mee te maken
Stop voorjezelf, niet voor anderen. --anderen boeie me sowieso niks..
Heb een reden om te stoppen. -- rede: kep te veel gesmoked
Zie in waarom het slecht voor je is. --wist ik al vanaf dag1

Member
Mar 31 2007 06:46am
Quote (M[o]nkey[115] @ Sat, Mar 31 2007, 01:31pm)
1. Verander van omgeving en/of vrienden. --me vrienden blowen niet, en omgevening = Holland... = legal smoke!
2. Kweek karakter. --heeft er niks mee te maken
3. Stop voorjezelf, niet voor anderen. --anderen boeie me sowieso niks..
4. Heb een reden om te stoppen. -- rede: kep te veel gesmoked
5. Zie in waarom het slecht voor je is. --wist ik al vanaf dag1

1. Inderdaad het is moeilijk in nederland maar het is even makkelijk om aan weed te geraken in België als het is in Nederland, je moet gewoon de juiste mensen kennen in België, vanaf dan is het te makkelijk.
Geen reden dus, mag ik vragen wanneer je dan blowed? Bij je vrienden of alleen?
2. Heeft er alles mee te maken, heb je dit niet ga je altijd zeggen : "wat kan die andere joint kwaad", "waarom zou ik stoppen?" Als je er van overtuigd bent dat dit er niets mee te maken heeft stel ik je alvast voor om gewoon niet te proberen om te stoppen met blowen.
3. Kan ik me moeilijk inbeelden, mensen zijn geen solitaire beesten.
4. Te vage reden in mijn ogen, als je vind dat je teveel geblowed hebt, waarom doe je nu dan nog voort?
5. Zeg eens, 'k zou het eens van jou persoonlijk willen horen.

Ow ja, 'k heb mijn verhaal er ook bijgezet in mijn eerste post.
Member
Mar 31 2007 07:07am
De rede dat ik het nog doe is omdat het enorm chill is...
De rede dat ik er mee wil stoppen is omdat me conditie enorm slecht word.. ik hoest steeds vaker.. en wil niet weten hoe ik er van binnen uit zie sad.gif

maar zoals de afgelopen week.. het weer is lekker zonnig..
dan pak ik me fiets en ga ik naar de shop.. haal ik een twaalfie white widow.. en pof ik het in de schaduw, met een blikje drinken op...

en zodra ik een dag of 3 niet heb geblowed, ga ik andere mensen irriteren door ze alleen maar aftezeike..

Ik vind het wel tof van je dat jij bent gestopt!..
Member
Gold: 224.00
Mar 31 2007 07:18am
Ok, dit is mijn verhaal.

Ik begon met roken toen ik 11 was. Op mijn 13e kreeg ik voor het eerst een joint in mijn hand. Een geluksgevoel dat ik nog nimmer had gevoeld maakte zich van mij meester. Sindsdien blowde ik stiekem als mijn ouders het niet wisten. Toen ik 16 was, kwamen ze er alsnog achter. Hoewel ze er niet erg blij mee waren, besloten ze het te gedogen. Het heeft me altijd erg geholpen, mijn korte termijngeheugen is er aanzienlijk beter van geworden, ik heb al mijn characters naar pokémon vernoemd en ook mijn liefdesleven kreeg een flinke boost. Ik kon hele fasen overslaan enzo.

Toen ik naar Canada ging, moest ik helaas stoppen, aangezien ze daar niet zo blij zijn met drugs. Heb, nu ik terug ben in Nederland, geen joint meer aangeraakt. Ik maak nu standbeelden en spring daar met mijn crossmotor overheen. Geeft me een soortgelijke kick.

Ook wil ik graag edujackass ontmoeten.
Member
Gold: 4.00
Mar 31 2007 07:22am
Quote (M[o]nkey[115] @ Sat, Mar 31 2007, 03:07pm)
De rede dat ik er mee wil stoppen is omdat me conditie enorm slecht word.. ik hoest steeds vaker.. en wil niet weten hoe ik er van binnen uit zie sad.gif

dan pak ik me fiets en ga ik naar de shop.. haal ik een twaalfie white widow.. en pof ik het in de schaduw, met een blikje drinken op...

en zodra ik een dag of 3 niet heb geblowed, ga ik andere mensen irriteren door ze alleen maar aftezeike..

Probeer een ander doel te vinden voor je geld, want ik neem aan dat al dat blowen vast niet goedkoop is wink.gif, En het heeft dus wel heelveel met karakter te maken, eigenlijk het zelfde als bij roken.

Member
Mar 31 2007 07:26am
Quote (Shinobi-tlo @ Sat, Mar 31 2007, 02:22pm)

Probeer een ander doel te vinden voor je geld, want ik neem aan dat al dat blowen vast niet goedkoop is wink.gif, En het heeft dus wel heelveel met karakter te maken, eigenlijk het zelfde als bij roken.

niet echt, want roken heeft echt geen nut... dat is gewoon rook inademen..
blowen is t.o.v. roken nuttiger, omdat het temiste wat met je doet..
Member
Mar 31 2007 07:43am
Quote (M[o]nkey[115] @ Sat, Mar 31 2007, 02:26pm)
Quote (Shinobi-tlo @ Sat, Mar 31 2007, 02:22pm)

niet echt, want roken heeft echt geen nut... dat is gewoon rook inademen..
blowen is t.o.v. roken nuttiger, omdat het temiste wat met je doet..

Moest dat echt zo zijn zou niemand meer roken...
Member
Gold: 767.10
Mar 31 2007 07:45am
my story icon_pointr.gif
Ik woon in belgië, op men 10 begon ik te roken samen met een oude vriend
rookte zo 2 jaar stiekem achter men ouders hun rug ja je kent dat wel biggrin.gif
toen ik naar het middelbaar ging is het verkeerd gelopen, daar kwam ik al heel rap verkeerde vrienden tegen en heb toen men eerste joint gerookt
het gevoel was prachtig en wou het meer doen.
Na een paar maand was ik gepakt op school en lag ik buiten en moest een nieuwe school zoeken
Maar op de nieuwe school is het alleen nog maar erger geworden :-) rookte steeds meeer joints en alles ging achteruit kwa school liefdesleven en dergelijke
op men 16tde zat ik ook al zwaar aan de harddrugs en ondertussen werkte ik op leercontract voor geld te hebben.
kheb 2jaar 8 de dag gerookt en elk weekend om meer dan 150 euro aan harddrugs genomen.
Ben door drugs veel in contact met politie geweest plus ben 1x buiten gegooid bij men moeder en het zelfde bij men vader
Door men meisje ben ik nu clean en voel me echt goed
roken en drinken doe ik wel nog maar de rest niet meer
in het begin liep ik heel :@ rond maar beterde na een tijd
je moet gewoon je gedachten op iets anders kunnen storten of gewoon altijd met iets bezig zijn zodaning dat je zeker niet aan jointje roken denkt biggrin.gif
na de eerste week gaat alles al veel gemakkelijker gewoon even op je tandjes bijten zou ik zeggen
juist in moeilijke tijden is de drang naar een joint heel groot en dan geef ik ook aan toe tongue.gif
hoop dat je er iets aan hebt en veel geluk met het stoppen m8
grtz cedric
Go Back To Nederlands Topic List
123Next
Add Reply New Topic New Poll