d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > Drugs > Meningen graag!
12312Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 0.00
Mar 26 2007 04:08pm
Ok gevoelig onderwerp voor sommige misschien maar ben toch zeer benieuwd naar de meningen hier.

Drugs, het handelsmerk van nederland.
Ik heb het hier zeer vaak over met vrienden omdat het een interresant onderwerp is en ik wil wel eens weten wat jullie van mijn ideeen over drugs vinden.

Ik vind dus zelf dat veel mensen foute vooroordelen hebben over drugs.
Tijdens de opvoeding wordt je er min of meer bang voor gemaakt, dit vind ik deels terecht aangezien het wel een zooitje zou worden als iedereen hallucinerend op school en op het werk zou zitten.
Nee ik vind drugs toch meer voor de mensen die er mee om kunnen gaan en dat zijn vaak ook mensen die het dus zelf ontdekken en hun aangeleerde angst ervoor overwinnen(of gewoon de junkies die niet op een andere manie gelukkig kunnen worden maar dat is weer een hele andere discussie xD)

Ik ben dan ook van mening dat drugs,als ze goed gebruikt worden, juist zeer handig kan zijn.
Drugs kan je een enorme vrijheid geven om even uit het dagelijke (stressvolle) leven te stappen en even te ontspannen of wat lol te hebben.
Er is nogal wat slechte reclame geweest voor drugs door de jaren heen, vooral door misverstanden en onwetendheid.

Hierbij wil ik het voorbeeld betrekken van het meisje dat een paar dagen geleden van een brug af is gesprongen en dit zou komen omdat ze paddo's op had.
Ik heb eens gekeken naar een reportage daarvan en eerlijk gezegd geloof ik er niks van dat het perse door de paddo's kwam, dit meisje had duidelijk al wat problemen en ook zag ik dat ze eerst onder de brug door was gelopen en aan de andere kant eraf was gesprongen. Ik denk niet dat er een situatie kan ontstaan waarbij je zo erg onder invloed bent dat je daardoor zelfmoord wilt gaan plegen, en ookal zou dat gebeuren dan lijkt het mij zeer onwaarschijnlijk dat je eerst onder de brug door loopt om er vervolgens aan de andere kant af te springen.

Nu het leukste gedeelte: de positieve kanten.
Het blijft natuurlijk gewoon leuk om wat te experimenteren en ik ben zelf ook iemand die graag alles in zn leven wel eens wil doen(met mate, dat wel)
Ook heb ik mensen verhalen horen vertellen over dat ze de wereld anders zijn gaan zien, bij spuiten en slikken zat ooit een zeer inspirerende vrouw die vertelde over hoe ze onder invloef van DMT erachter is gekomen dat de uitspraak "All is one, one is all" klopt. Dit vind ik prachtig want ik denk dat die persoon nu een stuk vrolijker door het leven gaat op een bepaalde manier.

Tot slot:
Mensen zijn bang voor het woord "drugs", ze zien meteen het beeld van een verlepte junk met een naald in z'n arm voor zich en dat is natuurlijk een totaal fout beeld. Alcohol, tabak en zelfs cafeïne zijn namelijk in feite ook drugs. Sterker nog, ik las laatst ergens dat het officieel was dat alcohol de ergste drug is, misschien niet de meest verslavende maar wel de schadelijkste.
Ook heb ik gehoord dat er in belgie veel meer wordt gebruikt in nederland en ik denk dat dit toch wel gedeeltelijk komt door het feit dat het illegaal is in belgie (nouja, zo goed als)
Door deze ontkennings-maatschappij krijgt men een verkeerd beeld over drugs, ik ben zelf van mening dat de angst voor de mensen die het gebruiken een stuk minder zou worden als het niet zo een "underground" wereldje was. Dingen als LSD zijn bijvoorbeeld bewezen als een van de minst schadelijke drugs ooit, toch staat het bekend als hard-drugs en dat is waarschijnlijk alweer vanwege onwetendheid

Sorry voor het lange verhaal, als je zin hebt het door te lezen: discuss!
(en als je geen zin hebt het door te lezen: post toch je mening maar smile.gif )
Member
Gold: 1.00
Warn: 100%
Mar 26 2007 04:28pm
Heb je zelf ooit wel eens drugs gebruikt?

oh, en nee, daar bedoel ik niet Alcohol and the like mee.

This post was edited by Xepo on Mar 26 2007 04:30pm
Member
Gold: 3,300.00
Mar 26 2007 04:30pm
Ik ben het helemaal met je eens! Vijfentwintig jaar geleden, op 9 maart 1976, ging de Twee- de Kamer
akkoord met het versoepelen van het regime voor het gebruik van softdrugs zoals marihuana en hasj.
Het gedoog- beleid was geboren. En daarmee ook de discussie over de beste vorm van drugsbeleid.

Zolang drugs illegaal zijn, kan de overheid geen goed toezicht houden op bijvoorbeeld de kwaliteit van de middelen.

De mens gebruikt al sinds ons bestaan drugs...
en zal het ook altijd nog gaan gebruiken...
Member
Mar 26 2007 04:32pm
Quote (Xepo @ Mon, Mar 26 2007, 11:28pm)

je hebt het stuk niet eens gelezen,
anders zou je dit wel weten
Member
Mar 26 2007 04:39pm
Quote (M[o]nkey[115] @ Mon, Mar 26 2007, 10:32pm)
Heb je zelf ooit wel eens drugs gebruikt? oh, en nee, daar bedoel ik niet Alcohol and the like mee.
je hebt het stuk niet eens gelezen, anders zou je dit wel weten
Vertel me dan maar wat ik heb gemist, beunhaas.

Anyway, Animotion; ik ben van mening dat alles wat bij een lage dosering psychoses/drastische stemming-wisselingen/hallucinaties kan veroorzaken verboden moet zijn of in ieder geval het gebruik ervan ontmoedigd worden. Ik zou overigens ook wat bronnen willen zien, als je die hebt uiteraard.

Laat mijn toekomstige kinderen maar lekker bang zijn van XTC, LSD en al die andere troep.

This post was edited by Xepo on Mar 26 2007 04:41pm
Member
Mar 26 2007 04:43pm
Quote (Xepo @ Mon, Mar 26 2007, 11:39pm)
Heb je zelf ooit wel eens drugs gebruikt? oh, en nee, daar bedoel ik niet Alcohol and the like mee.

Anyway, Animotion; ik ben van mening dat alles wat bij een lage dosering psychoses/drastische stemming-wisselingen/hallucinaties kan veroorzaken verboden moet zijn of in ieder geval het gebruik ervan ontmoedigd worden. Ik zou overigens ook wat bronnen willen zien, als je die hebt uiteraard.

Laat mijn toekomstige kinderen maar lekker bang zijn van XTC, LSD en al die andere troep.

zeker nooit geleerd te lezen van je juffrouw...

18de regel...

hopelijk kan je wel tellen...
Member
Mar 26 2007 04:45pm

je hebt het stuk niet eens gelezen,
anders zou je dit wel weten

Het antwoord is inderdaad ja(maar wel met mate smile.gif )
En wat jij zegt is inderdaad precies wat ik bedoel, je houd zoiets toch niet tegen en door het min of meer te legalizeren houd je het een stuk meer onder controle, je ziet nu vaak dat mensen die voor een relatief onschuldige drugs naar een straatdealer moeten. En laten die straatdealers nou net vaak personen zijn die jou graag eventjes wat leuks aanbieden voor een leuk prijsje(de eerste keer) en dat blijkt dan verslavend te zijn, zeg maar dag tegen je leven zoals je het gewend bent.

Quote (Xepo @ Mon, Mar 26 2007, 10:39pm)

En dat vind ik een hele logische gedachte, het moet zeker niet aangemoedigt worden maar waar ik op doel is meer het feit dat veel mensen er een verkeerd beeld van hebben.
Zo zijn er genoeg ouders die van hun stokje gaan bij het zien van een joint maar hun kind wel elk weekend naar dat "hok" laten gaan, wat daar aan bier wegklotst is waarschijnlijk schadelijker dan zo afentoe een joint.

Ik zal eens kijken of ik die bronnen nog terug kan vinden.
p.s. XTC vind ik sowieso troep, dat levert in mijn ogen niet veel op, het zet je lichaam tot dingen waar het zichzelf normaal tegen beveiligd en dat kan nooit goed zijn. LSD is alleen voor de gevorderde gebruikers maar daar beleefd men nog wat mee zegmaar.

This post was edited by Animotion on Mar 26 2007 04:55pm
Member
Mar 26 2007 04:56pm
Quote (M[o]nkey[115] @ Mon, Mar 26 2007, 10:43pm)
18de regel...
Lekker handig, een regel nummer noemen daar waar de regels afhangen van resolutie/window grootte... Waarom quote je het niet gewoon? aap.

Tja, met kennisoverdracht is natuurlijk niets mis, maar wanneer je gaat praten over de 'positieve' kanten van drugs ga je in mijn ogen te ver.

/e; Monkey, idioot, snap je het nou echt niet?

This post was edited by Xepo on Mar 26 2007 05:10pm
Member
Mar 26 2007 05:05pm
Quote (Xepo @ Mon, Mar 26 2007, 11:56pm)
Quote (M[o]nkey[115] @ Mon, Mar 26 2007, 10:43pm)
18de regel...
Lekker handig, een regel nummer noemen daar waar de regels afhangen van resolutie/window grootte... Waarom quote je het niet gewoon? aap.

haas, aap

je weet het zelf ook niet he?

ga maar tellen...
Member
Mar 26 2007 05:11pm
Ik heb hier 1 bron die ik zojuist toevallig vond.
Hierin staat een onderzoek onder mensen die een soort therapie hebben gehad met LSD(Dit is dus op de slimme manier gedaan, niet ergens snachts in een bos of dergelijke dingen die een slechte werking uitlokken)
http://www.maps.org/news-letters/v05n3/05303psy.html

Je ziet dat het meerendeel er een flink voordeel aan heeft gehad. Dan lijkt me het idee van deze drug moeten halen bij de straatdealer me een stuk schadelijker, ik denk dat dat meer problemen oplevert dan de drugs zelf. En dat is nou precies wat ik bedoel, zou je dit in een smartshop kunnen kopen dan weet je zeker dat er niks mee aan de hand is.
Go Back To Nederlands Topic List
12312Next
Add Reply New Topic New Poll