* Wat is je leeftijd en waar kom je vandaan
18, Roosendaal, Nederland
* Ben je al eens in Vlaanderen geweest?
yop
* Zoja, waarom?
uitstapjes, friet ete, stappen
* Wat, denk jij, zijn de grootste verschillen tussen jouw levenswijze en de onze?
de verschillen zijn niet zo heel groot denk ik, alleen de door de overheid bepaalde wetgeving onderscheidt de levenswijze. verder denk ik wel dat belgen minder snel ruzie zoeken en meer waarde hechten aan saamhorigheid.
* Hoe voel jij je erbij als je weet dat sommige Vlamingenjullie -Nederlanders- wel eens Hollanders noemen?
intresseert me nie? 99% van de wereldbevolking noemt ons 'dutch'. zoek da maar eens op int woordenboek..
* Velen van ons denken dat jullie gierig zijn, wat zijn jullie vooroordelen over België/Belgen?
belgen zijn dom, standaarduitdrukking. natuurlijk zijn sommige belgen dom, net zo goed als sommige nederlanders gierig zijn.
* Het schoolsusteem van jullie verschilt sterk met het onze, welk verkies je en waarom?
verschilt per leerling. een ijverige, gemotiveerde leerling kan beter terecht op een Nederlandse school, terwijl een dromerige luie leerling meer baat bij een strengere educatie.
* Als jullie over België praten, bedoel je dan vooral Vlaandren of Wallonië?
vlaanderen, wallonië is maar 1/3 belgisch

* Bij acties waarbij meerdere landen deelnemen, bijvoorbeeld Eurovisie Songfestival, stem je dan voor ons om evenveel terug te krijgen of omdat je ons echt goed vind?
ik stem sowieso niet voor het eurovisie songfestival. zou het toch voorkomen dan zou ik stemmen op diegene die het beste is voor mij, niet omdat ze toevallig onze zuiderburen zijn.
* Wat is jouw mening over ons wegenvignet?
grote schande, druist tegen het Europees grondrecht in. de belg krijgt een korting om het vignet te betalen, dus in weze betalen alleen buitenlanders voor de weg, wat 1 van de puurtste vormen van discriminatie is die ik ken. de beste oplossing zou zijn tolwegen of vignetdistricten.
* Als laatste,een mop over de Nederlanders,vind je dit dat kan of niet?
Tomatensoep is al sinds eeuwen in Nederland een felbegeerde specialiteit. Maar kennen jullie ook het grote geheim achter deze bereiding?
Heel simpel: water in rode borden.
de grappen die belgen over nederlanders maken zijn net zo flauw en smakeloos als de moppen die nederlanders over belgen maken, dus wat mij betreft mag het wel, ik trek me er nix van an.