d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > Wat Zou Jij Gedaan Hebben? > Niet Mijn Wagen.
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 20.00
Warn: 10%
Apr 10 2012 06:40am
Ik ging samen met mijn vriendin , een ander koppel en 2 vrienden gaan minigolven.
Mijn vriendin had geen zin om te rijden dus neemik haar wagen met haar er bij en met een vriend achterin ,
We spraken af aan een groot waren huis voor de andere mensen een maal als zun aankwamen vertrekik.

Watis er nu gebeurd?

Ik rij met de wagen en een persoon op de fiets rijd zonder handen en wijkt uit en komt op mijn weg ontwijk hem , niet gebeurd denk je dan.
ik sta aan een kruispunt men voorrang te verlenen komt deze fietser weer voorbij en stamp hij op de linker zij spiegel!
Mijn reactie was,ik rijd er achter om zijnindentiteit te weten eenik ga er achter na enkele straten verder zitik er achter en zitik er pal achter de fietser
wijkt uit en ik rijd hem aan.(Zeker niet mijn bedoeling!)
ik rijd verder zet wagen opzij en bel politie , ambulance ( niet erg met deze persoonin kwestie) maar de wagenis beschadigd dus ook ruzie met ouders van vriendin en klaar voor fixe rekening?

wat er nu als volgendeis ;Ik mijn rijbewijs kwijt voor 15dagen (voor verkeersagressie?) &. moet nog voorkomen?

Ditis toch een uitgelokte situatie ?
Als hij niet had gestampt niets gebeurd..

Maar toch heb ik impulsief gehandeld , door er achter te gaan zit zou dit me ook blijven achtervolgen?:D

Wat zou u reactie zijn?

HET WAS NIET MIJN WAGEN MAAR DIE VAN MEN VRIENDIN :O

This post was edited by grovax on Apr 10 2012 06:43am
Member
Gold: 93.20
Apr 10 2012 11:59am
Als hij iets bij jou doet om je te provoceren heb je nog steeds niet het recht op verkeersagressie. Die vijftien dagen zijn dus correct. Dingen als dit gebeuren dagdagelijks; als dit mij overkomt laat ik het voor wat het is. Zo'n mensen zijn de laatste waar ik mijn tijd aan wil verdoen.
Member
Apr 10 2012 12:59pm
Quote (anni666 @ <span>Apr 10 2012 06:<span id="dtx-highlighting-item" dtx-highlight-backgroundcolor="yellow">5</span>9pm</span>)
Als hij iets bij jou doet om je te provoceren heb je nog steeds niet het recht op verkeersagressie. Die vijftien dagen zijn dus correct. Dingen als dit gebeuren dagdagelijks; als dit mij overkomt laat ik het voor wat het is. Zo'n mensen zijn de laatste waar ik mijn tijd aan wil verdoen.

Correct , heb ook mijn fout in gezien! :]
Had verkeerd gehandeld , had gewoon naar politie moeten gaan en aangeven verzekering zal er ook wel misschien inkomen.

Uit dit leer ik ook hé.

Member
Gold: 0.05
Warn: 30%
Apr 11 2012 07:21am
Ik zou mijn rechtsbijstand NU meteen bellen en een afspraak met mijn advocaat maken om de zaak voor te leggen. Als hij er een zaak in ziet dan zou ik het voor laten komen voor de rechter.
Je zat niet alleen in de wagen? Dan heb je getuigen en misschien waren er wellicht ook nog andere getuigen die een verklaring of getuigenis hebben afgegeven aan de politie.

Wat betreft de schade aan de auto:
1) als ze all-risk verzekerd is, betaald die alle schade.
2) als ze niet all-risk verzekerd is dan zou het netjes van je zijn als jij het betaald (maar je MOET niet).
- als je niet kan betalen dan kun je aanspraak doen op je eigen WA (wettelijke aansprakelijkheids) verzekering.

Wat kun je uit een rechtzaak halen als je wint?

1) De fietser wordt verantwoordelijk gehouden voor de trap tegen de spiegel en moet dit bekostigen (helaas niet de schade van de aanrijding zelf).
2) Eventuele aantekening op je (punten) rijbewijs wordt gewist.

Succes.
Member
Apr 11 2012 10:16am
Quote (myrich @ Apr 11 2012 02:21pm)
Ik zou mijn rechtsbijstand NU meteen bellen en een afspraak met mijn advocaat maken om de zaak voor te leggen. Als hij er een zaak in ziet dan zou ik het voor laten komen voor de rechter.
Je zat niet alleen in de wagen? Dan heb je getuigen en misschien waren er wellicht ook nog andere getuigen die een verklaring of getuigenis hebben afgegeven aan de politie.

Wat betreft de schade aan de auto:
1) als ze all-risk verzekerd is, betaald die alle schade.
2) als ze niet all-risk verzekerd is dan zou het netjes van je zijn als jij het betaald (maar je MOET niet).
- als je niet kan betalen dan kun je aanspraak doen op je eigen WA (wettelijke aansprakelijkheids) verzekering.

Wat kun je uit een rechtzaak halen als je wint?

1) De fietser wordt verantwoordelijk gehouden voor de trap tegen de spiegel en moet dit bekostigen (helaas niet de schade van de aanrijding zelf).
2) Eventuele aantekening op je (punten) rijbewijs wordt gewist.

Succes.

Dat allemaal al gedaan.
Kosten wagen neem ik op my.
Ze was verzekerd.
En de bonus maulus neem ik op my want door mu gaat hare omhoog.
De zaak zal nog wel tidje duren voor deze komt i suppose
Go Back To Nederlands Topic List
Add Reply New Topic New Poll