d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > Illuminati > Wie gelooft in deze samenzwering?
123Next
Add Reply New Topic New Poll
Banned
Gold: 0.00
Warn: 60%
Jan 29 2007 02:27pm
Topic, ik post er later over. ^^
Member
Jan 29 2007 02:38pm
Interessant onderwerp, hopelijk wordt het niet verpest!
Ik heb me eerlijk gezegd te weinig verdiept erin dus ik kan geen goede mening vormen op dit moment.
Member
Gold: 100.00
Jan 29 2007 02:48pm
yes I beleve...

ik ben er zelf ook van...
Member
Gold: 10,649.90
Jan 29 2007 03:24pm
Dat weet ik niet, post meer info pls.

edit:

Illuminati
Van Wikipedia
Ga naar: navigatie, zoek
Illuminaten (ook Illuministen of Illuminati) is de aanduiding voor verschillende historische "geheime" genootschappen. De oudst bekende hiervan zijn de Spaanse Alumbrados (letterlijk: de verlichten). Deze groep ketters hielden zich in de 16e en 17e eeuw bezig met het innerlijk leven en de mystiek. Hiernaast bestond er in Frankrijk een groepering die onder invloed stond van Joodse en Arabische mystiek, Desiderius Erasmus, moderne devotie en quiëtisme en anti-hiërachische tendensen aanhingen. Deze groeperingen kwamen vanaf 1527 zwaar onder vuur door de inquisitie. Velen werden onterecht vervolgd gelijkens de tempeliers en de katharen. De bekendste illuminaten worden gevormd door de door Adam Weishaupt in het leven geroepen Orde der Volmaakbaren. Tot deze groepering behoorden onder andere Herder en Goethe.

De oorsprong voor de naam illuminati is onduidelijk. In het Latijn betekent Illuminati letterlijk 'verlichte personen'. Het woord betekent in het Italiaans drager van het licht en wordt "vrij" vertaald naar lantaarn-, of fakkeldrager.

[bewerk] Geschiedenis en ontwikkeling van de Beierse Illuminati
De geschiedenis van de Beierse Illuminati begon op 1 mei 1776, toen mensen uit de vrijmetselarij samen met, de Joodse maar door de jezuïeten opgevoede, Adam Weishaupt in Ingolstadt een orde stichtten onder de naam Gesellschaft der Perfectibilisten. Het hoofddoel was de reformatie van de kerk en de emancipatie van de burgerij. De organisatie van de Illuminati was gebaseerd op de vrijmetselarij, maar behoorde daar niet toe. Karel Theodoor verbood de Illuminati op vele gronden waaronder de inmenging in de buitenlandse politiek. Papieren ditaangaande zouden zich nog in het Rijksarchief te Beieren bevinden. 111 jaar na het verbod werd de orde in 1896 opnieuw opgericht. Sinds een vernieuwing van de orde in 1926 opereerde ze vanuit Berlijn, echter sinds 1929 is ze weer verdwenen uit de boeken van de Kamer van Koophandel.

[bewerk] Illuminati in de hedendaagse cultuur
De illuministen werden gepopulariseerd door de roman The Illuminatus! Trilogy van Robert Anton Wilson & Robert Shea. Dit boek inspireerde een Duitse hacker in de jaren 1980 tot de schuilnaam "Hagbard Celine" (een personage uit het boek). Deze hacker brak in in verscheidene Amerikaanse computersystemen maar vond kort daarna zijn dood op een enigszins mysterieuze manier; volgens de Duitse politie zelfmoord. Clifford Stoll schreef hierover een boek vanuit het Amerikaanse perspectief (het koekoeksei). In Duitsland werd er een "fact-fiction" boek over geschreven dat op zijn beurt verfilmd werd, zie 23 - Nichts ist so wie es scheint. De illuminaten van Beieren komen voorbij in het boek De slinger van Foucault van Umberto Eco. Daarnaast zien we de illuministen in de computerspellen Tomb Raider en Deus Ex en in het boek Het Bernini mysterie van Dan Brown. Er is ook een kaartspel gebaseerd op de complottheorieën. [1]

Bron: Wikipedia

Nee, daar geloof ik niet in , ik zou eerder bij de Tempeliers wezen smile.gif

This post was edited by Mischa on Jan 29 2007 03:26pm
Member
Gold: 1.00
Warn: 100%
Jan 29 2007 03:27pm
Beste Peter, je moet minder naar de bibliotheek gaan ;D

oh, eh, ik weet niets van de illuminati, behalve dat ze in Tomb Raider zaten...
ah, dat weet wikipedia dus ook hehe

This post was edited by Xepo on Jan 29 2007 03:28pm
Member
Gold: 224.00
Jan 29 2007 03:37pm
Iemand heeft Dan Brown gelezen.

En nee, ik geloof er niet in.
Member
Gold: 541.90
Warn: 100%
Jan 29 2007 04:07pm
ik dacht ook al gelijk aan dat soort davinchi code spul XD daar ken ik de templiers van in ieder geval.. nog nooit van de alluminati gehoord maar ik geloof niet zo in die godsdienstige dingesen

This post was edited by edujackass on Jan 29 2007 04:08pm
Member
Gold: 116.00
Jan 29 2007 04:23pm
Dit soort godsdienstige genootschappen hebben wel bestaan en waarschijnlijk bestaan ze nog wel in het geheim. Alleen denk ik wel dat ze minder machtig zijn geworden naarmate de macht van de kerk en het geloof in het algemeen afnam.

In tomb raider waren ze cool.
Member
Gold: 100.00
Jan 29 2007 04:36pm
was het niet zo dat het ook zelfs teruggelinkt werd tot aan de tijd van de farao's enzo?

of zit ik nou met het verkeerde verhaal in m'n hoofd...
Banned
Warn: 60%
Jan 30 2007 09:26am
Hehe, Criminal Minds kwam er gisteravond op, en dat MOET ik altijd zien. (Dwangneurose...)

Uhm, ja. In de naam van kennis ga ik dit onderwerp onder de loep nemen, verscheidene boeken over dit onderwerp hebben mij al wat nachtelijke uurtjes afgenomen.

@ Dennis, volgens sommigen bestaat de Illuminatie uit een eeuwenoude gemeenschap dat al actief was voor de geboorte van Jezus... De zogenaamde herschrijving van de bijbel, de griekse mythologie en geschiedenis kan allemaal indirect gelinkt worden aan de Illuminati. Herschrijving van de wereldgeschiedenis is één van de dingen waar ze actief mee bezig blijken te zijn.

@ Mischa, hoe groot en volledig Wikipedia ook is, het is niets meer dan een aansprekende welbekende bron. Het gaat veel dieper dan dat lapje tekst dat geschreven is over de zogenaamde herkomst en geschiedenis van de Illuminati.

@ Laurens aka Piraat aka sK_KAbouter, het word vaak veronderstelt dat geheime genootschappen als de vrijmetselaars, de jehova getuigen en de Illuminati in de naam van God opereren. Niets is minder waar. De Illuminati heeft al heel wat op zijn vork genomen, en zou achter heel wat verschillende grootschalige sinistere politieke praktijken zitten. Het doet de ronde dat de illuminati de media in de macht heeft, bijvoorbeeld. Welk mens kijk geen televisie, luistert naar de radio of surft op het internet? Holbewoners of mensen in extreme armoede. Dit is ook het grootste indoctrinatie-middel dat aan hun kant staat.

Daarnaast, met de wetenschap van tegenwoordig geloven steeds minder Westerse mensen in God. Geloofsovertuiging is geen deel meer van onze cultuur.

De illuminati houdt zich bezig met satanisme. Niet het standaard gothic-shirtje, \m/, hail-satan roepende kluitje. Denk eerder aan orgiën met kinderen, snijden en sodomiseren van kinderen, cannabalisme, en uiteindelijk vaak een opoffering. In Amerika schijnen zogenaamde babyfarms te zijn, boerderijen waar vrouwen als taak hebben zoveel mogelijk kinderen te produceren die speciaal voor deze doeleinden gebruikt kunnen worden. Daarnaast zouden de Illuminati ons voorbereiden op de komst van de Anti-Christ. Velen waren potentieel, maar bleken de profetie niet waar te kunnen maken. Keizer Nero, Napoleon, Hitler, Bush. Allemaal zouden ze de belichaming van de anti-christ kunnen zijn.

Een interessant stukje uit de bijbel over de eindtijd:

Daniël 11, 40
Maar in de eindtijd zal met hem de koning van het Zuiden in botsing komen, en de koning van het Noorden zal op deze aanstormen met wagens en ruiters en vele schepen; en hij zal de landen binnenvallen, en als een overstroming steeds verder om zich heen grijpen.

Heel cryptisch uiteraard, er word gelinkt naar de invasie in het Midden-Oosten. De volgende tekst gaat over de "End of Days", de eindtijd waar we op dit moment in zouden leven.

2 Timoteüs 3, 1-
Weet wel, dat er in de laatste dagen zware tijden zullen komen: want de mensen zullen zelfzuchtig zijn, geldgierig, pochers, vermetel, kwaadsprekeers, aan hun ouders ongehoorzaam, ondankbaar, onheilig, liefdeloos, trouweloos, lasteraars, onmatig, onhandelbaar, afkerig van het goede, verraderlijk, roekeloos, opgeblazen, met meer liefde voor genot dan voor God...

Vaak word gewaarschuwd over de eindtijd, en apocalyptische boodschappen verspreid over internetsites, meestal gepost door mensen vol van waanzin, niet mogelijk om de waarheid in de ogen te zien. Bijbels gezien, en dan vooral het tweede stukje, leven we nu in de eindtijd. De illuminati past alle stukjes van de puzzel in mekaar, en zal proberen ons te indoctrineren.

De New World Order, de nieuwe wereldorde zou zijn intrede maken hier.

Een nieuw betalingssysteem, afkomstig uit Amerika, met de implantatie van de chip in de pols, of in het voorhoofd (, waar het door lichamelijke verhitting zonder vervanging een levenstijd kan doorbrengen) kan de gehele wereldbevolking in kaart worden gebracht. Munten, briefjes, acceptgiro's... Het zal allemaal niet meer bestaan, met de vervanging van dit "praktische" middel van betaling. Door terroristische aanslagen is al veel privacy, in ruil voor de waarbord van vrijheid, ingeleverd aan de overheid. Met deze methode zal privacy niet meer kunnen bestaan.

Daarnaast zou ook een internationale voedselbank opgericht worden, maar hier ben ik nog over aan het lezen.

Lees, vraag en bekritiseer de tekst. Ik zou je graag willen helpen met ondersteunende links.
Go Back To Nederlands Topic List
123Next
Add Reply New Topic New Poll