Ik had vanmiddag het interessante onderwerp 'nuditeit' aangesneden in een msn gesprek met persoon 'X'. Uit respect voor Peter, laat ik achterwege wie persoon 'X' is.
Dus, zijn visie op nuditeit was erg uitgesproken. Zo citeer ik;
Quote (X)
NN NUDITY = FREEDOM!
Of een minder radicale;
Quote (X)
de wind die langs je zak waait. Een goddelijk gevoel van vrijheid
Ik ben van mening dat nuditeit ook wel moet kunnen. Alleen met mate. Dit omdat jongere kinderen nog niet toezijn aan het zien en kunnen bestuderen van organen die op de leeftijd 1-10 nog eigenlijk taboe zijn. Maar toch vind ik dat het wel moet kunnen, want als de natuur de mens als organisme met vacht (/kleding) beschouwde had zij ons wel een vacht gegeven, en geen huid. Kleding is alleen overbodige luxe. Een mens hoort te kunnen overleven in zijn natuurlijke staat (dus zonder kleding). Maar toch, het is de laatste paar duizend jaren zo normaal geworden om in kleren rond te lopen, dat het onbeschaafd zou zijn en/of in sommige gevallen barbaars om naakt rond te lopen. Ik vind dat deze taboe doorbroken moet worden, en dat men terug moet gaan naar zijn oorspronkelijke staat, of tenminste daar de gelegenheid voor moet kunnen hebben, zonder zich daarvoor te moeten schamen en/of nagewezen worden. Back to basics.
Nu komt natuurlijk de vraag
'Wat is jullie visie op nuditeit?'
Dit is geen topic waar je in kunt replyen met dingen als 'bah, goor, iel, heheh, LOL, OMG', geef je mening! Ik zal er persoonlijk op toezien dat er alleen over dit onderwerp gediscussieerd wordt!
edit; typfoutjes -,-
This post was edited by MilkAndCookies on Jan 25 2007 09:49am