d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > Literatuur... > Wie leest?
1236Next
Add Reply New Topic New Poll
Banned
Gold: 0.00
Warn: 60%
Dec 15 2006 03:30pm
Na de Dikke Trom die ik van mijn opa kreeg op mijn 10de verjaardag (ik kon al een aardig woordje lezen), was het behoorlijk stil. Totdat ik mijn fiets verruilde en dagelijks met de bus naar werk vertoefde en de illegaal verkregen muziek op mijn Ipod ook zijn beste tijd heeft gehad. Ik begon te lezen, kocht een ~700 pagina dik boek voor amper 4 CTRL + ALT +E en verknoeide de chronoligische volgorde van deze zin.

Tot dusver heb ik gelezen:

Campbell Armstrong,

Jig
Jigsaw
Hitte
Het Vagevuur

Lynn Sholes & Joe Moore,

Het Graal Complot

Robin de Ruiter,

De 13 Satanistische bloedlijnen, Wegbereiders van de antichrist
George W. Bush en de mythe van Al-Qaeda. De verborgen macht achter de terroristische aanslagen van 11 september 2001

Ian Caldwell & Dustin Thomason,

Een Venetiaans geheim (The Rule of Four) <- Mijn favoriet

David Hewson,

De Vaticaanse moorden

John Connolly,

De Zwarte Engel <- Nu mee bezig, nog pakweg 100 bladzijden

Tot dusver heb ik alleen maar Nederlandse boeken gelezen, die vertaald waren van Engelse boeken. Op zich niks mis mee, maar de volgende exemplaren hoop ik in het Engels te kunnen lezen.

Mijn genre is wel beperkt. Occultisme, samenzweringen en detictives / thrillers zijn mijn favorieten. Iemand nog een aanrader? =P
Member
Gold: 541.90
Warn: 100%
Dec 15 2006 03:43pm
hehe bij mij blijft het tog bij de harry potter reeks en dan nog een paar boekjes die ik ooit voor leesverslagen gelezen heb.. kheb danzij school beetje hekel aan lezen gekregen sad.gif
Banned
Dec 15 2006 03:51pm
Quote (edujackass @ Fri, Dec 15 2006, 09:43pm)
hehe bij mij blijft het tog bij de harry potter reeks en dan nog een paar boekjes die ik ooit voor leesverslagen gelezen heb.. kheb danzij school beetje hekel aan lezen gekregen sad.gif

Daar ben ik nog nooit aan begonnen. Ik heb het gevoel dat het het niet meer waard is omdat de films op den duur toch uitkomen... Lord of the Rings zou ik bijvoorbeeld niet meer willen lezen.

Zo'n beetje hetzelfde als sex hebben voor de voorlichting...
Member
Gold: 46.01
Trader: Trusted
Dec 15 2006 03:54pm
Ik heb al een hele tijd niet meer gelezen, maar ik kan je wel de engelstalige versie van het boek "Fight Club" aanraden van Chuck Palahniuk (waar de film op gebasseerd is)
Member
Gold: 100.00
Dec 15 2006 05:24pm
ik heb nooit begrepen waarom mensen voor hun lol boeken lezen,...

kan misschien komen doordat ik dislecties ben en door mijn leestrauma's op de lagere en middelbare school gewoon geen behoefte heb gehad aan een boek wink.gif

Banned
Dec 15 2006 05:28pm
Quote (Hellskin @ Fri, Dec 15 2006, 11:24pm)
ik heb nooit begrepen waarom mensen voor hun lol boeken lezen,...

kan misschien komen doordat ik dislecties ben en door mijn leestrauma's op de lagere en middelbare school gewoon geen behoefte heb gehad aan een boek wink.gif

Soms licht het mensen niet. Ik bedreig je ook niet, Dennis ^^

Geeft niks, met zelfspot ben je degene die je willen beledigen altijd een stapje voor, niet?

Quote (Love that is Restrained)
Ik heb al een hele tijd niet meer gelezen, maar ik kan je wel de engelstalige versie van het boek "Fight Club" aanraden van Chuck Palahniuk (waar de film op gebasseerd is)

Fight Club heb ik al gezien, zal het boek mij een nieuwe ervaring opleveren, denk je?
Member
Gold: 100.00
Dec 15 2006 05:39pm
zelfspot komt voort uit zelfkennis.

en kennis is macht... dus zelfspot machtsvertoon? tongue.gif
Member
Gold: 0.01
Warn: 100%
Dec 15 2006 06:06pm
Ik kom ook niet verder dan Harry Potter... welke ik overigens geweldig vind om te lezen.
Member
Gold: 5,901.42
Dec 15 2006 06:08pm
ik lees tegenwoordig maar heel weinig, maar toen ik nog in groep van 8 van basisschool zat, las ik heeeel veel. Ik had geen hol te doen op school en dus las ik 2 boeken per week van 300+blz. Mijn favo genre is fantasie. Tegenwoordig lees ik niet meer, omdat ik er overdag geen zin in het en 's avonds mijn bed te zacht is tongue.gif
En ik zie wel het plezier van lezen in, het is echt spannend,z odat je door wilt blijven lezen, zie Harry Potter en Da vinci Code. Ook is het heel leerzaam en vergroot het je woordenschat.
Member
Gold: 224.00
Dec 16 2006 12:52am
Ja, je had het misschien al verwacht, maar ik lees graag. Nederlandse literatuur is geweldig.

Drie van mijn favorieten die me nu te binnen schieten: (er zijn er nog zoveel meer, maar ik kom net terug van het café)
- Ontdekking van de hemel - Harry Mulisch
- Een schitterend gebrek - Arthur Japin
- De droomkoningin - Maarten 't Hart

Heb ik stuk voor stuk van genoten. Op heel andere manieren.
Go Back To Nederlands Topic List
1236Next
Add Reply New Topic New Poll