Quote (zero_cool89 @ Mon, 4 Dec 2006, 18:01)
Quote (xycho2d @ Mon, 4 Dec 2006, 17:53)
buitelandse jongen van turkse of marokaanse afkomst
sais it all...
Ik heb het ooit geprobeerd om met een turk bevriend te raken. Maar dat gaat nooit lukken, hun "opvoeding" is te anders. Daarom ben ik fel tegen generaal pardon, gewoon mensen weer het land uit zetten graag.
Ik ben geen racist maar ik denk wel dat turken/marokanen een grotere kans lopen in de criminaliteit te belanden omdat ze gewoon een achterstand hebben.
Kijk, ik geef je gelijk dat allochtonen een grotere kans hebben om in de criminalitet te belanden, maar om te zeggen "sais it all" is toch ietwat overdreven vind je niet?

Ik bedoel, elke keer als er een allochtone crimineel ergens in het nieuws komt roept er iemand wel "altijd die marokkanen en turken". Dat is dan ook niet zo vreemd aangezien het meerendeel van de Nederlandse allochtonen van Marokkaanse afkomst zijn. Helaas is het wel zo dat er in absolute zin meer gevangenen zijn van allochtoonse afkomst dan van Nederlandse afkomst (relatief gezien zijn er natuurlijk veel meer autochtonen in Nederland)

Anyway ik ben ook wel eens een foute Marokkaan tegengekomen, gelukkig is het mijn ervaring dat er meer goede Turken/Marokkanen zijn dan slechte

En het generaal pardon.. dat is eigenlijk een hele andere discussie.. maar zodra er allochtone kinderen van 8 jaar oud in Nederland worden opgesloten in een cel, of kinderen van allochtoonse afkomst die mogen blijven in Nederland bij een gastgezin terwijl hun moeder uitgezet gaat worden, stel ik toch vraagtekens bij het uitzettingsbeleid