d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > School Pololol. > Quiten Of Nooh
12Next
Add Reply New Topic New Poll
Banned
Gold: 0.00
Warn: 60%
Feb 15 2011 05:22pm
heheh naast al de massive lolz weer even een serieus topicc..

de situatie nu

Ik ben van havo naar mbo gegaan en zit nu in het 2e jaar maar mijn mentor is een ongelooofelijke lul en zegt steeds dat ik geen gemotiveerde houding heb en te synisch en sarcastisch ben (wat wil je tussen die RETARD kinderen ouwe, enige wat ze doen is heel de dag lachen om poep en seks)
maarja ik dus proberen steeds om mezelf te verbeteren maarja had dus ook een dag geskipt en paar keer te laat gekomen en daardoor liep ik inneens achter op toetsen want had geen recht om die te maken door teveel afwezigheid dus ik zit nu op de laatste kans, heb nog tot mei om mezelf alweer te verbeteren (hij heeft me ook al 4 keer gevraagd om te vertellen waarom ik deze opleiding wil doen om naar het hbo te gaan is een slechte reden haha en omdat ik al 20 ben en een diploma wil halen is ook slechte reden en omdat ik geen studieschuld wil oplopen is ook slechte reden.. gay mentor.

maarr stiekem naast mbo probeer ik in de vrije tijd die ik heb wat te doen aan havo. moet nog 5 vakken voor een volledig diploma en heb de boeken en vrienden die het me kunnen uitleggen als ik iets niet snap. In mei zijn de examens.
me mentor had er meer werk aan als hij ervoor moest zorgen dat ik van school gekickt werd (hij moest een verslag typen aan afdelinglijder ofzo blabla) dan wanneer ik er vrijwillig vanaf ga, dus ik dacht ik ga nu gewoon niet meer komen opdagen en gewoon vol op me havo zodat ik volgend jaar gelijk door kan naar HBO.

Goed plan? of mezelf alsnog proberen te verbeteren en op safe spelen en hopen dat ik er niet meer vanaf gekickt word en als ik me havo dan niet haal nog naar mbo jaar 3 kunnen?

weet iemand trouwens of de school geld krijgt als ik ingeschreven blijf staan? dan kan ik het misschien nog op een dealtje gooien om me stufie te kunnen houden..
Member
Gold: 100.00
Feb 15 2011 06:17pm
Wat voorn MBO is dat? je bent fucking niet meer leerplichtig. Hij kan je niet zomaar van school af kicken. Volgens mij ben je ook helemaal niet verplicht om op te komen dagen als je maar voldoet aan de eisen wat betreft cijfers.

Ik ben ooit begonnen op VWO ben in de 2e naar havo gegaan en heb daarna nog 3 jaar havo gedaan (2x in 3 havo blijven zitten) voordat ik naar het VMBO ben gegaan. Heb het laatste jaar VMBO gehaald met een afwezigheid van meer dan 50% en een gemiddelt eindcijfer boven de 8.
Heb daarna nog 2 MBO opleidingen gedaan (weer met een gemiddeld eindresultaat van boven de 8, zelfs verschillende 10en, wel afgerond dat dan weer wel) . Heb afgelopen jaar een toelatingstoets voor het HBO gedaan (21+ toets) en volg nu een deeltijd opleiding en je raad het al. M'n gemiddelde cijfer ligt nu boven een 8. Het moraal van het verhaal: ik loop ongeveer 7 jaar achter wat betreft resultaat. Als ik mijn best gedaan had op de middelbare school had ik nu waarschijnlijk een master titel. Het is doodzonde dat ik me pas zo laat gerealiseerd heb hoe belangrijk een opleiding is (en hoe leuk het kan zijn als het je echt intereseerd)

als je je havo niet haalt doe je volgend jaar gewoon je 21+ toets om toegelaten te worden tot het HBO. Dan worden er 3 vakken getoetst op Havo exame niveau. (nederlands, engels en een vak die aansluit op je opleiding, bv economie, natuurkunde, scheikunde, whatever)
Banned
Gold: 0.00
Warn: 60%
Feb 16 2011 06:36am
Ja ik realiseer het me dus ook net iets te laat..
Bij mij ging het ongeveer hetzelfde :p
Begon in havo/vwo 1 naar 2 havo- blijven zitten in 3e( ladder reset tijdens me toetsweek jongaa.. ) jaar daarop makkelijk over en in 4e weer blijven zitten puur door luiheid.. Toen kellenbeek gedaan, havo eenjarig. allemaal easy maar ben voor de helft van centrale examens niet gedaan omdat ik moest jenken omdat meisje e me de zondag ervoor had gedumpttt :p kut eerste vriendinnetjes.. Heb wel nederlands, engels, maatschappijleer en het profielwerkstuk afgerond. Daarna dus maar mbo gedaan en vond dit van begin af aan al stuk minder.. De grafische eindproducten van laatste jaars leerlingen vond ik nog het meest lijken op cheap tutorial werk.. Maarja op mijn school kunnen ze je dus weg sturen als je onder de 20% aanwezigheid zit. En het beoordelen van grafisch werk gebeurt niet met cijfers Hehe ze kijken naar hè papierwerk en het proces waarmee je tot een ontwerp bent gekomen. Dus dat is een leraar die zegt of je goed aan je werk hebt gezeten of niet! 2x msn open hebben staan staat als het ware gelijk aan een onvoldoende ongeacht hoe mooi het eindresultaat.

Maar quiten dus en vol op havo en anders volgend jaar die toets?
Ik moet nu eco, m en o, Gs, ak, wisA en heb dus 3 maanden voor 5 vakken.. Is dat haalbaar? Word maar 1x per week uitgaan en minder chillen op de kamer met maten natuurlijk.

This post was edited by shadowstriker89 on Feb 16 2011 06:37am
Member
Gold: 70,686.51
Feb 16 2011 11:53am
haha jij zei poep en sex in een zin :D
Member
Gold: 12,648.00
Feb 16 2011 12:19pm
Quote (187ci @ 16 Feb 2011 18:53)
haha jij zei poep en sex in een zin :D
En dat terwijl hij ze in z'n topics (gelukkig maar) gescheiden houd :P

Mijn 'studietijd':
HAVO = eitje --> geen idee wat te doen
VWO = eitje --> geen idee wat te doen
Uni; Diergeneeskunde = ingeloot, veel te theoretisch voor me, ongemotiveerd --> gestopt na 2,5maand
HBO; Diermanagement = party time!, uitdagend, gehaald, studie kon in 3,5jr en heb er 5jr over gedaan --> diploma!
Werk nu op MBO-niveau = leuk werk, leuke collega's, groeiend bedrijf --> :thumbsup:
Misschien nog een studie doen die beter bij m'n huidige werk aansluit...

Mijn advies: doe wat je gevoel zegt, waar je zelf gemotiveerd voor bent. Beter iets halen met vertraging dan helemaal niks halen.
(might be back later, have to go now)
Member
Gold: 100.00
Feb 17 2011 04:13pm
Quote (shadowstriker89 @ 16 Feb 2011 14:36)
Maar quiten dus en vol op havo en anders volgend jaar die toets?
Ik moet nu eco, m en o, Gs, ak, wisA en heb dus 3 maanden voor 5 vakken.. Is dat haalbaar? Word maar 1x per week uitgaan en minder chillen op de kamer met maten natuurlijk.

Natuurlijk is het haalbaar.

Ik heb 3 vakken in 4 weken gedaan. besloot na mijn zomervakantie (Duiken in Egypte jonge!) dat ik HBO wilde doen schreef me in voor een toelatingstoets die over 4 weken was.
Het heeft nog een week geduurd voordat ik wist wat ik allemaal moest doen voor die toets. Heb meteen de boeken gehaald die als voorbereiding aangeraden werden en ben gaan blokken.
Kheb effectief dus minder dan 3 weken gehad om de vakken te leren.

Het gaat om je inzet. Get your priorities straight. Even niet stappen, of neuken, of hangen met je matties, of een biertje op vrijdag avond. het duurt maar even.

Quote (MarkIris @ 16 Feb 2011 20:19)
En dat terwijl hij ze in z'n topics (gelukkig maar) gescheiden houd :P

Mijn 'studietijd':
HAVO = eitje --> geen idee wat te doen
VWO = eitje --> geen idee wat te doen
Uni; Diergeneeskunde = ingeloot, veel te theoretisch voor me, ongemotiveerd --> gestopt na 2,5maand
HBO; Diermanagement = party time!, uitdagend, gehaald, studie kon in 3,5jr en heb er 5jr over gedaan --> diploma!
Werk nu op MBO-niveau = leuk werk, leuke collega's, groeiend bedrijf --> :thumbsup:
Misschien nog een studie doen die beter bij m'n huidige werk aansluit...

Mijn advies: doe wat je gevoel zegt, waar je zelf gemotiveerd voor bent. Beter iets halen met vertraging dan helemaal niks halen.
(might be back later, have to go now)

Das een omgekeerde ontwikkeling vergeleken met wat ik nu door maak. Jij ging in het begin heel goed en bent daarna omlaag gegaan (dat mag ik wel zeggen als je aan de uni studeerde en nu MBO werk doet, maar als je het naar je zin hebt is dat natuurlijk geen probleem)

This post was edited by Hellskin on Feb 17 2011 04:15pm
Member
Gold: 179.04
Feb 18 2011 01:58am
Zo zou ik mijn huidige studietijd ook kunnen omschrijven.

Ben begonnen op het VWO: eitje
Ben momenteel bezig met mijn HBO afstudeer opdracht: eitje; ga er dus ook van uit dat ik komende 7 juli mijn diploma in ontvangst mag nemen
Ben van plan daarna alsnog naar de Uni te gaan, heb er achteraf wel een beetje spijt van dat ik dat niet gedaan heb. We zullen zien wat dat brengt, waarschijnlijk een stukje moeilijker.
Member
Gold: 10,649.90
Feb 18 2011 07:32am
Met de komende kabinetsplannen kan je beter geen vertraging oplopen dus is het beter om meteen de goede opleiding te kiezen. Ik zou sowieso voor havo gaan en daarna hbo.

Ik ben zelf begonnen op VWO en ben overgeschakeld naar HAVO in de vierde. Alles gehaald met twee vingers in mijn neus en daarna naar het HBO, propedeuse in 1 jaar gehaald en nu zit ik op de universiteit en studeer ik Engels. Ik heb wederom mijn propedeuse en zit nu in mijn tweede jaar en heb alles gehaald met 7,5 gemiddeld

Je moet er inderdaad veel tijd aan besteden anders kan je er net zo goed niet aan beginnen.

This post was edited by Mischa on Feb 18 2011 07:33am
Member
Gold: 179.04
Feb 18 2011 07:34am
Quote (Mischa @ Feb 18 2011 02:32pm)
Met de komende kabinetsplannen kan je beter geen vertraging oplopen dus is het beter om meteen de goede opleiding te kiezen. Ik zou sowieso voor havo gaan en daarna hbo.

Ik ben zelf begonnen op VWO en ben overgeschakeld naar HAVO in de vierde. Alles gehaald met twee vingers in mijn neus en daarna naar het HBO, propedeuse in 1 jaar gehaald en nu zit ik op de universiteit en studeer ik Engels. Ik heb wederom mijn propedeuse en zit nu in mijn tweede jaar en heb alles gehaald met 7,5 gemiddeld

Je moet er inderdaad veel tijd aan besteden anders kan je er net zo goed niet aan beginnen.

Ok, waarom ben je van VWO naar HAVO gegaan om daarna op het HBO je P te halen en na 1 jaar na de Universiteit te gaan?

Ik heb mn redenen voor de keuze HBO (praktijk gericht, erg jong etc.), maar dit van jou klinkt gewoon als een leipe omweg :/
Member
Gold: 10,649.90
Feb 18 2011 07:37am
Ik vond Duits te vervelend om er nog bij te hebben en toentertijd moest je op het vwo 2 vreemde talen hebben. Tevens waren mijn ouders in dat jaar gescheiden.

Ach, ik heb er uiteindelijk geen vertraging mee opgelopen dus het maakt mij niet uit.

Ik vond HBO ZO KUT dat ik er als de wiedweerga vanaf ben gegaan, met dat k*#*# competentiegericht leren en schoolse instelling
Go Back To Nederlands Topic List
12Next
Add Reply New Topic New Poll