Quote (ReadyAimFire @ 5 Jan 2011 00:52)
Een algemene sorry of wat dan ook klinkt sowieso suf, maar het is nogal moeilijk om te zeggen wat je moet doen om het goed te maken als we niet precies weten wat je fout hebt gedaan. Ik veronderstel dat je het niet zo leuk zal vinden om hier te posten wat je precies uitgevreten hebt, maar ik vrees dat het toch zal moeten als je degelijk advies wil krijgen.
Wat wel positief is, is dat ze al gezegd heeft dat ze wel bij zou draaien, dat opent perspectieven. Een handig trucje: een week of 3-4 nadat ze al bijgedraaid is, begin jij er opnieuw over. Dat lijkt misschien raar want het is uiteraard makkelijker om het achteraf gewoon dood te zwijgen, maar je kan veel goedmaken door iets te zeggen in de aard van "Schat, we moeten eens praten, ik weet dat het nu weer goed gaat tussen ons maar wat er met oudejaar gebeurd is zit me nog altijd niet lekker. Ik denk er nog veel aan terug en die dingen die ik toen gezegd heb had ik nooit mogen zeggen, hoe dronken ik ook was. Ik hoop dat je weet dat ik het echt niet meende en dat ik er nog altijd veel spijt van heb." Basically is dat een gewone standaard-sorry, maar door hem achteraf te uiten als er eigenlijk niets meer aan de hand is scoor je vast goeie punten. Ze kan wel zeggen dat ze er overheen is maar in haar achterhoofd zal het waarschijnlijk nog wel een tijdje langer blijven spoken.
Maar ja, daar ben je momenteel nog niet zo veel mee natuurlijk.
een algemene sorry is suf daar ben ik het met ready eens en met een kado bloemen etc aankomen is ook vrij cheap. Het beste is gewoon bij elkaar komen en er goed over praten. Misschien dat er bij jouw een reden was of dat je boos was dat je die dingen er zo hebt uitgeflapt en die los staan van jouw relatie met jouw vriendin. Dan kun je altijd beginnen van ik was boos omdat ..... of gefrustreerd vanwege ... en heb ik geuit tegen jouw en dat was mijn bedoeling niet en heb daar erg spijt van.
Bij mij zijn die dingen ook gebeurd ( van beide kanten ) en het komt erop neer dat een goed gesprek zijn weg wel volgt. Heb nu 8 jaar met mijn vriendin en hebben afgelopen september een huis gekocht ( verbouwen ). Wij hebben al enkele ups and downs gehad en zijn we door een goed gesprek uitgekomen.
Als het goed is kun je alles tegen je vriendin zeggen. zo ervaar ik het met mijn vriendin. Relatie is een groot deel gebouwd uit vertrouwen en zolang je alles tegen elkaar verteld moet het goed komen anders ben je niet voor elkaar bestemd.
Dat trucje van Ready is inderdaad een goede manier om vertrouwen erbij te spijkeren.
hoop dat je hier iets aan hebt. Sterkte ermee