d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > Moet De Dienstplicht Weer Worden Ingevoerd? > Ja/Nee
1237Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 0.48
Nov 8 2006 04:57pm
Discuss..
Member
Gold: 46.01
Trader: Trusted
Nov 8 2006 05:20pm
Ik zou herinvoering van de dienstplicht wel een goede zaak vinden. Al die jongeren die ervan houden om op straat te gaan hangen, de boel onveilig te maken voor anderen, die zouden er aardig van kunnen profiteren door een beetje discipline bijgebracht te krijgen.

Verder heeft het geen nut lijkt mij, het is niet alsof we dringend manschappen nodig hebben voor een oorlog smile.gif
Member
Gold: 0.00
Nov 8 2006 06:46pm
niet nodig..

This post was edited by Champo on Nov 8 2006 06:48pm
Member
Gold: 224.00
Nov 8 2006 07:53pm
Nee, alhoewel ik het nut van een jaar disciplinair werk wel inzie.

Ben hier bevriend geraakt met iemand uit Zuid-Korea die in dienst is geweest (dienstplicht daar). Hij zei dat het uiteindelijk positief voor hem is geweest. Opmerkelijk verhaal, vooral met de dreiging uit Noord-Korea nu.

Ben tegen. Dat wel.
Member
Gold: 12,649.00
Nov 9 2006 01:50am
Ff beetje informatie copieren uit de Sp!ts wink.gif:
De dienstplicht werd in 1815 ingevoerd. Tot 1998 werden dienstplichtigen geloot, en konden rijken hun dienstplicht afkopen.
Als het al wordt ingevoerd lijkt me/hoop ik niet dat zoiets tegenwoordig nog zal/kan gebeuren.
Officieel is in Nederland de dienstplicht niet afgeschaft, maar slechts de opkomstplicht officieel opgeschort. Zolang Nederland niet in staat van oorlog verkeert, wordt er niemand onder de wapenen georpen.
Dit systeem blijkt op zich wel te werken, maar wat als Nederland nu ineens in oorlog zou geraken? Worden dan alle dienstplichtige opkomstplicht opgeschorte personen opgeroepen? Damn, dan heb je een groot ongeoefend leger...

Lijkt mij een beter systeem als je wanneer 18 jaar geworden bent wel weer 'opkomstplichtig' bent. Sommige mensen willen echter liver eerst hun studei oid afmaken en ik vind dat je bij zoiets (of iets anders) uitstel moet kunnen aanvragen. Let wel: uitstel, geen afstel. Dienstplicht zou dan, vind ik, bijvooorbeeld ipv een volle dienst alleen een half jaar of jaar verplichte militaire opleiding kunnen worden. Ik vind dat aanleren van respect, orde, etc iedereen wel goed doet!

Heb ik dit een beetje goed onder woorden gebracht?
Uiteraard geen megagoed waterdicht systeem zo, maar je snapt m'n bedoeling waarschijnlijk wel!
Member
Gold: 38.35
Warn: 10%
Nov 9 2006 02:28am
Nah, niet invoeren die shit, ben ik weer de dupe die straks met van die mafkezen zit te vechten, laat mij maar lekker vakken vullen! xD
Member
Nov 9 2006 05:29am
Nee. Qua discipline heb je er misschien wel aan, maar als je jongeren echt meer discipline wil aanleren, kan dat ook op andere manieren.
Banned
Warn: 60%
Nov 9 2006 06:17am
Discipline is een ruim begrip. Als je alle leerlingen die uit school gedropt zijn, door problemen of uit eigen doen onder de 21 nou eens naar een militaire school zou sturen?

Member
Gold: 0.26
Nov 9 2006 06:31am
Ik vind ja.
Waarom?
- discipline.
- evenuteel carrière maken.
- mogelijkheid om geschoold en gevormd te worden tot bediende, piloot, arts ect....gratis en ervoor betaald worden.
- deelnemen aan vredes- en humanitaire operaties overal ter wereld.
- hulpverlenen bij rampen en overstromingen en vernietigen gevaarlijke munitie uit beide wereldoorlogen.

en wie weet wat nog...
Member
Nov 9 2006 06:39am
Quote (CursedWater @ Thu, 9 Nov 2006, 14:17)
Discipline is een ruim begrip. Als je alle leerlingen die uit school gedropt zijn, door problemen of uit eigen doen onder de 21 nou eens naar een militaire school zou sturen?

Nee, dit is absurd.

Quote (pvp-mjol @ Thu, 9 Nov 2006, 14:31)
Ik vind ja.
Waarom?
- discipline.
- evenuteel carrière maken.
- mogelijkheid om geschoold en gevormd  te worden tot bediende, piloot, arts ect....gratis en ervoor betaald worden.
- deelnemen aan vredes- en humanitaire operaties overal ter wereld.
- hulpverlenen bij rampen en overstromingen en vernietigen gevaarlijke munitie uit beide wereldoorlogen.

en wie weet wat nog...

Je mening verbaast me niet. Maar helaas houd ik er een andere op na. Iedereen moet namelijk vrij zijn te kiezen of ze al dan niet in dienst gaan.
Go Back To Nederlands Topic List
1237Next
Add Reply New Topic New Poll