d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > Zijn Er Mensen In Voor...
12Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 0.01
Warn: 100%
Nov 8 2006 09:36am
Een debat over;

- Er moet van elke Nederlander/Belg een DNA-profiel vastgelegd worden?
- Abortus moet verboden/gelegaliseerd worden?
- Kinderen moeten niet langer ingeënt worden?
- Gehandicapten mogen geen kinderen krijgen?

Misschien wat standaard onderwerpen, kon op het moment niets beters verzinnen =(
Heb je een betere suggestie? Laat je horen!

Ik vond dat het wel weer eens tijd werd voor heftige discussies en pagina's gevuld met quotes.
Member
Gold: 5,901.42
Nov 8 2006 10:01am
ik ken eigelijk geen argumenten tegen het inenten van kinderen.
kun je mij er een aantal vertellen?
Member
Nov 8 2006 10:10am
Nu worden alle kinderen standaard ingeent tegen allerlei ziekten, dit maakt zo'n generatie zwak en bevorderd bovendien het muteren van virussen waardoor ze resistent worden.

This post was edited by Incompetence on Nov 8 2006 10:10am
Banned
Gold: 0.00
Warn: 60%
Nov 8 2006 10:50am
Hehe, ik zag laatst op Discovery Channel dat een Afrikaanse stam wormen had. En zodra ze ontwormd (klinkt zo dierlijk ^^) werden, werd hun immuunsysteem ook verzwakt, ze raakten in de diarree en sommigen overleden zelfs... Wat bleek nou, die wormen waren zo aangepast aan hun gastheer, en vice versa ook, dat het geen parasiet meer was, maar daadwerkelijk een "disease-preventing companion of his host". Was wel interessant.

Er bestaan toch ook 3xx soorten griepjes, en als je van één genezen bent, en je lichaam de anti-stoffen ervan aan kan maken, kan je die griep nooit weer krijgen?

En hoe gaat dat precies in het werk met die inentingen? Ik neem aan, dat je lichaam zich er dan niet aan aanpast, en als dat generatie op generatie doorgaat, je lichaam het uiteindelijk nooit meer aan kan maken, en dat je totaal afhankelijk bent van die inentingen?

Zeg het als ik verkeerd zit.
Member
Gold: 0.31
Nov 8 2006 12:09pm
Quote (Incompetence @ Wed, Nov 8 2006, 04:36pm)
- Er moet van elke Nederlander/Belg een DNA-profiel vastgelegd worden?
Waarom? En dat is onmogelijk om te verwezenlijken denk ik, althans met alle inwoners van onze landen.
- Abortus moet verboden/gelegaliseerd worden?
Ik ben pro, anders gaan we toch terug naar honderd jaar geleden waar ze het nog met kleerhangers of hoofdklemmen abortus deden.
- Kinderen moeten niet langer ingeënt worden?
Volledig tegen.
Totaal niet, en hiervoor heb ik wel mijn eigen redenen.

Quote (CursedWater @ Wed, Nov 8 2006, 05:50pm)
En hoe gaat dat precies in het werk met die inentingen? Ik neem aan, dat je lichaam zich er dan niet aan aanpast, en als dat generatie op generatie doorgaat, je lichaam het uiteindelijk nooit meer aan kan maken, en dat je totaal afhankelijk bent van die inentingen?

Zeg het als ik verkeerd zit.

Vaccin = ziektekiemen zelf (zeer kleine dosis dan wel) inspuiten zodat het lichaam anti-lichamen kan maken op die bepaalde ziekte. De volgende keer dat het lichaam dan aangevallen wordt kan het veel rapper die bepaalde anti-lichamen aanmaken omdat ze ze al eens heeft aangemaakt en de ziekte al herkend.
Anders is het gewoon rechtstreeks de anti-lichamen in het lichaam inspuiten om de ziektekiemen de bestrijden.
Member
Nov 8 2006 12:43pm
Alright, welk onderwerp heeft jouw voorkeur? Allemaal tegelijk is wat onhandig ^__^
Member
Gold: 0.31
Nov 8 2006 01:18pm
Quote (Incompetence @ Wed, Nov 8 2006, 07:43pm)
Alright, welk onderwerp heeft jouw voorkeur? Allemaal tegelijk is wat onhandig ^__^
Het feit dat vrouwen stemrecht hebben? tongue.gif
Eens iets globaal zoeken... Wat dacht je van de modernisering van gewoonweg alles: Gsm's/mobieltjes of hoe jullie het ook noemen, bruine cafeetjes die verdwijnen als sneeuw voor de zon allemaal voor nieuwe 'hippere' disco's, het internet zelf (wat leidt tot een nieuwe meute associale kinderen), of het feit dat internet een plaats is waar mensen zich bijna altijd anders gedragen dan ze in het echt leven zijn, het feit dat mensen veel stoerder durven zijn terwijl ze in het echte leven het meest gehate kindje van hun klas zijn...

Ja is dat geen mooi onderwerp? : Het internet, een nieuwe wereld, ongeremd, onecht... De virtuele (be)leefwereld.
Member
Nov 8 2006 01:34pm
Haha, danny de filosoof! Prima om over te praten, maar echt debateren lukt niet denk ik? Boeit ook niet heel erg natuurlijk, ik vind het best ;D
Member
Gold: 46.01
Trader: Trusted
Nov 8 2006 01:53pm
Quote (Incompetence @ Wed, 8 Nov 2006, 16:36)
Een debat over;

Dit vind ik altijd wel een interessante discussie.

Zelf ben ik van mening dat alle mensen recht hebben op vrijheid in keuzes.

Toch vind ik dat geestelijk gehandicapten geen kinderen mogen krijgen. Het klinkt erg cru, maar het is nu eenmaal beter voor de rest van de samenleving. Als je nagaat hoeveel tehuizen er zijn voor dit soort mensen, hoeveel tijd en geld er aan wordt besteed(ik durf niet verspild te zeggen). Je kunt deze mensen moeilijk een spuitje geven en verbranden die hap, ze zijn er nu eenmaal en daar moeten we mee om gaan. We kunnen ze wel beschermen tegen zichzelf en tegen ons, door voortplanting te voorkomen. Zo zijn er ook geen kinderen die een gedwongen gebrekkig leven tegemoet gaan en er blijft meer geld over voor andere aspecten van de zorg, waar nu dus een enorm geldtekort is.

Ik ben benieuwd wat anderen hiervan denken.

Member
Nov 8 2006 01:58pm
Ik ben het met je eens, het is absurd om iemand die niet eens in staat is om voor zichzelf te zorgen een kind te laten krijgen. Daarnaast kan een kind van 2 gehandicapten perfect normaal zijn. Het lijkt me niet zo bevordelijk voor het kind om verstandelijk achtergestelde ouders te hebben.

Oh, trouwens, met gehandicapt bedoel ik uiteraard 'verstandelijk gehandicapt'.
Go Back To Nederlands Topic List
12Next
Add Reply New Topic New Poll