d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > Saddam Hussein > Zie er nog geen topic over dus
12311Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 4.33
Nov 7 2006 02:26pm
Quote (vrt nieuws)
zondag 05/11/06 - In Irak heeft het Speciaal Tribunaal gewezen president Saddam Hoessein veroordeeld tot de doodstraf in verband met het boedbad in het sjiitische stadje Dujail. Er volgt automatisch een beroep op het vonnis.

Barzan Ibrahim
(foto Belga)

Ook Saddams halfbroer Barzan Ibrahim (foto) en het hoofd van de vroegere revolutionaire rechtbank kregen de doodstraf door ophanging.

Gewezen vicepresident Ramadan kreeg levenslang.

Een van de verdachten, een lokale functionaris van de Baath-partij, is vrijgesproken bij gebrek aan bewijzen. Drie andere Baath-leiders zijn veroordeeld tot vijftien jaar.

De statuten van de rechtbank bepalen dat er automatisch een beroep volgt in geval van een terdoodveroordeling.

De speciale wetten die de Iraakse regering goedgekeurd heeft, bepalen ook dat een terdoodveroordeling uitgevoerd moet worden, binnen de dertig dagen na het laatste beroep.
Saddam Hoessein
(foto Belga)

De acht beklaagden stonden terecht voor hun aandeel in de dood van 148 sjiitische Irakezen begin jaren 80 in het stadje Dujail nadat daar een mislukte aanslag was gepleegd op het konvooi van Saddam Hoessein.

Het Speciaal Tribunaal is ingesteld door Paul Bremer, de Amerikaanse bestuurder van de voormalige bezettingsautoriteit.

De Vierde Conventie van Genève verbiedt het de bezetter van een land de wetten of rechterlijke instellingen van het bezette land te veranderen, maar die conventie is slechts van toepassing tijdens de duur van de bezetting die is beëindigd in juni 2004.

Saddam Hussein

Barzan Ibrahim <Saddam's Broer>

Ik persoonlijk vind dat hij dit verdient als geen ander,
maar een ophanging lijkt me nogal barbaars,
een pijnloze dood moet wel iedereen gegund worden.

Wat vinden jullie ervan dat hij ter door veroordeeld is?
Zou een gevangenisstraf beter zijn?

This post was edited by Toasts on Nov 7 2006 02:30pm
Member
Gold: 13.37
Warn: 90%
Nov 7 2006 02:35pm
ik had hem eerst 20 jaar laten rotten in de gevangenis, en dan de doodstraf.
vieze vent
Retired Moderator
Gold: 4,083.00
Trader: Trusted
Nov 7 2006 02:57pm
Quote (DutchHooligan @ Tue, Nov 7 2006, 09:35pm)
vieze vent

Ik moet zeggen dat ik het hier wel mee eens ben. Ik vind dat hij zelfs nog een veel pijnlijkere dood verdiend.
Ik denk trouwens dat het best mee valt hoe pijnlijk ophangen, maarja ik heb het nog nooit meegemaakt wink.gif
Member
Nov 7 2006 03:22pm
Quote (feargod @ Tue, 7 Nov 2006, 21:57)
Quote (DutchHooligan @ Tue, Nov 7 2006, 09:35pm)
vieze vent

Ik moet zeggen dat ik het hier wel mee eens ben. Ik vind dat hij zelfs nog een veel pijnlijkere dood verdiend.
Ik denk trouwens dat het best mee valt hoe pijnlijk ophangen, maarja ik heb het nog nooit meegemaakt wink.gif

hahaha, met marteling ! tongue.gif
Member
Gold: 0.00
Nov 7 2006 03:25pm
Bah. Niets kan de slachtoffers terug brengen, maar hij moet hoe dan ook gestraft worden. Vanuit emotioneel standpunt denk ik dat iedereen met wat gezond verstand hem graag zou zien lijden. Maaaaaar rationeel gezien sluit ik me aan bij de mensenrechtenorganisaties en ben ik dus tegen de doodstraf. Sluit hem maar op, en liefst in een gevangenis veiliger dan de gemiddelde Belgische.
Member
Gold: 541.90
Warn: 100%
Nov 7 2006 03:43pm
ik vind dat ze hem 10 meter boven een put met crocodillen moeten hangen aan een paal met zijn armen achter zijn rug met de polsen aan een touw geknoopt en zo moetie dan 20 jaar blijven hangen zonder eten

edit/ haha ze moeten hem een spuitje met het tering en het tyfus virus geven en hem dan in een cel stoppen XD

This post was edited by edujackass on Nov 7 2006 03:45pm
Member
Gold: 0.00
Nov 7 2006 04:22pm
Quote (edujackass @ Tue, 7 Nov 2006, 23:43)
ik vind dat ze hem 10 meter boven een put met crocodillen moeten hangen aan een paal met zijn armen achter zijn rug met de polsen aan een touw geknoopt en zo moetie dan 20 jaar blijven hangen zonder eten

edit/ haha ze moeten hem een spuitje met het tering en het tyfus virus geven en hem dan in een cel stoppen XD

Gezien deze commentaar schatte ik je veertien. Blijkt dat je al zestien bent, schaam je.
Member
Gold: 46.01
Trader: Trusted
Nov 7 2006 04:55pm
Natuurlijk schandalig dat hij de doodstraf krijgt. Het geeft maar weer aan dat Irak er eigenlijk geen steek op vooruit is gegaan sinds recente Amerikaanse bemoeienissen.

Een levenslange opsluiting lijkt mij stukken beter. Samen met George Bush Sr. & Jr. in één cel.
Member
Gold: 100.00
Nov 8 2006 01:34am
Quote (¢?NNI @ Tue, Nov 7 2006, 09:25pm)
Bah. Niets kan de slachtoffers terug brengen, maar hij moet hoe dan ook gestraft worden. Vanuit emotioneel standpunt denk ik dat iedereen met wat gezond verstand hem graag zou zien lijden. Maaaaaar rationeel gezien sluit ik me aan bij de mensenrechtenorganisaties en ben ik dus tegen de doodstraf. Sluit hem maar op, en liefst in een gevangenis veiliger dan de gemiddelde Belgische.

stel: Je vader moeder worden geslacht door een moordenaar, ook je vriendin (misschien moeilijk voor te stellen voor je maar probeer het wink.gif) je kinderen, je hond en alles waar je om geeft wordt door die zelfde persoon uitgemoord..

ben je dan nogsteeds tegen de doodstraf? gun je em dan ook een veilige gevangenis?
Member
Nov 8 2006 03:56am
Quote (Hellskin @ Wed, 8 Nov 2006, 08:34)
Quote (¢?NNI @ Tue, Nov 7 2006, 09:25pm)

stel: Je vader moeder worden geslacht door een moordenaar, ook je vriendin (misschien moeilijk voor te stellen voor je maar probeer het wink.gif) je kinderen, je hond en alles waar je om geeft wordt door die zelfde persoon uitgemoord..

ben je dan nogsteeds tegen de doodstraf? gun je em dan ook een veilige gevangenis?

ja natuurlijk een gevangenis, want als hij dood is heeft hij eigenlijk geen strafgehad.
Go Back To Nederlands Topic List
12311Next
Add Reply New Topic New Poll