d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > Embryonale Stamcellen.
1235Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 0.01
Warn: 100%
Nov 5 2006 11:08am
Juistem. Embryonale stamcellen, in het kort;

Deze cellen bevinden zich in een mensenlijk embryo van ongeveer een maand oud. Deze cellen kunnen zich, onder de juiste/kenmerkende omstandigheden ontwikkelen tot elk denkbaar celtype. Mogelijk zouden we met behulp van deze cellen compleet nieuwe organen kunnen 'kweken'.

De potentieel belangrijkste toepassingen van deze techniek zijn;
- Onderzoek
- Genezen van zenuwstoornissen. (zoals jullie misschien weten; zenuwen herstellen zich normaliter niet.)
- Vervangen van organen.

De resterdende medische mumbojumbo zal ik jullie besparen. Het onderzoek naar deze stamcellen is nog in een pril stadium, de vooruitzichten zijn echter vrij rooskleurig en we zullen ongetwijfeld nog maar enkele jaren verwijderd zijn van een grote, belangrijke doorbraak. ALS men ermee doorgaat, voor het onderzoek naar deze cellen zijn namelijk tal van ethische bezwaren.

Wat vinden jullie? Goed? Slecht?

PS; als je meer informatie nodig hebt, dan zeg je het maar.
Member
Gold: 5,901.42
Nov 5 2006 11:10am
Ik heb deze discussie al eens meegemaakt.
Ik vond dat er meer voordelen dan nadelen waren.
Member
Gold: 14,931.00
Nov 5 2006 11:40am
slecht, met stamcelmanipulatie is het mogelijk de mens te vormen naar de wil van zijn 'schepper'
Member
Gold: 541.90
Nov 5 2006 12:09pm
in zekere zin zijn we een soort van cheaters.. als we ze gaan gebruiken, ik vind dit ook niet egt smakelijk dat je met je vrouw gaat neuken en dan je 1 maand oude kind kan verkopen voor geld zodat mensen er spul uitzuigen en het in een kasje zette zodat er nieren uit komen volges mij gaan de mensen in ontwikkelingslanden dit veel doen lol ^^ komen ze met 1 maand oude embryios in zon handtasje bij het ziekenhuis... ook veel kans op aids enzo volges mij als je die dingen gaat gebruiken naja je kan er mensen hun levens mee redden (of dit wel zo goed is met de snellheid waarmee we nu voortplanten) meschien is het wel goed dat er een paar mensen doodgaan..
ben tog voor omdat er zoals tha_axid al zei meer voordelen dan nadelen zijn

This post was edited by edujackass on Nov 5 2006 12:09pm
Member
Gold: 0.01
Nov 5 2006 12:53pm
Quote (JurK. @ Sun, Nov 5 2006, 05:40pm)
slecht, met stamcelmanipulatie is het mogelijk de mens te vormen naar de wil van zijn 'schepper'
Hoewel dit niet helemaal waar is vraag ik me toch af wat er mis mee is?. Mogen we van jou wel stamcellen kweken om vervolgens die multiple-sclerose van je dochter mee te genezen?

Quote (edujackass @ Sun, Nov 5 2006, 06:09pm)
blaat.
Ok, dit sloeg op zo veel vlakken helemaal nergens op dat ik niet eens de moeite ga nemen om het te adresseren.
Member
Gold: 6,237.00
Nov 5 2006 01:01pm
Er bestaat geen schepper, de natuur vormt de mens, we evolueren constant. Maar dat duurt lang. En omdat wij als maatschappij toelaten dat mensen met een genetische handycap kinderen krijgen. Verzwakt langzaam de mensheid.

Dit kan voorkomen worden met Het onderzoek naar Stamcellen.

Omdat het natuurlijk niet mogelijk is mensen te verbieden kinderen te krijgen. (Dat zou wel het beste zijn maar ja dat kan jammergenoeg niet)
Member
Gold: 6.00
Nov 5 2006 01:26pm
Ik zal wel weer de enige zijn die de South Park aflevering hierover kent?

Zijn er 2 btw ^^

This post was edited by Scary_Nightmare on Nov 5 2006 01:27pm
Member
Gold: 2,812.00
Nov 5 2006 01:32pm
slecht plan, m8 k weet niet wat ze willen maar als je oorganen blijft verwisselen en iedereen word fuckin oud dat is toch niet goed joh .. wij mensen denken alleen aan ons zelf , we bezitten al 90 % van de wereld met huizen industrie etc, als je iedereen langer wil laten leven betekend dat er meer en meer mensen komen, schraal plan? kan beter gwn sterven wanneer de dood naar je geworpen word in plaatts van dat je leven 30x gered moet worden en je in een weetikut wat voor rolstoel met blijvend letsel komt te zitten en dat je weet ik ut hoeveel geld + aandacht kost....

als je t mij vraagt zou ik zeggen dat als je 70 word dat je dan je beste tijd heb gehad en dan mag je van mij een spuit, je ben dan helemaal niks meer voor de wereld en loop je met een rolator, niemand heb meer wat aan je maar je neemt wel alle ruimte in beslag, als we dat zouden doen zou dat een hoop moeite kracht en zorg schelen, t klinkt miscchien bot maar t is wel zo!
Banned
Gold: 0.00
Warn: 60%
Nov 5 2006 01:36pm
Ik vind het wel een goed idee... Als je hiermee dodelijke ziektes/genetische aandoeningen mee kan genezen, dan ben ik ervoor.

Hehe, Scary_Nightmare

Nice quote!
Member
Gold: 2,812.00
Nov 5 2006 01:38pm
Quote (CursedWater @ Sun, Nov 5 2006, 07:36pm)
Ik vind het wel een goed idee... Als je hiermee dodelijke ziektes/genetische aandoeningen mee kan genezen, dan ben ik ervoor.

Hehe, Scary_Nightmare

Nice quote!

man jullie houden echt van overbevolking he ... k sta nou al fuckin lang te w8en bij de supermarkt om bier te halen op die ouwe mensen die 100 dingen hebben en er 5 min per ding over doen bij wijze van spreke
Go Back To Nederlands Topic List
1235Next
Add Reply New Topic New Poll