d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > Staatsexamen > Iemand Ervaringen Mee?
Add Reply New Topic New Poll
Banned
Gold: 0.00
Warn: 60%
Sep 21 2010 02:46am
Dus heb havo eenjarig niet gehaald op de kellenbeek en ben op advies van de mentor MBO gaan doen. Ben op de kellenbeek met havo eenjarig geslaagd voor 3 vakken (engels maatschappij en nederlands) en ben vanaf daar op advies van mentor mbo gaan doen maar dit valt zwaar tegen. Toch zit ik nu in de tweede en het zou jammer zijn om te stoppen met mbo voor een jaar havo en het dan uiteindelijk misschien niet halen en weer een andere mbo te moeten gaan zoeken. Dusss ik kon geen avond onderwijs meer vinden omdat ik deze beslissing eigenlijk heb genomen nadat het uit ging.. Begin schooljaar dus. Daarom dacht ik dat Staatsexamens misschien een oplossing was. Voor economie en maatschappij zou ik denk denk ik deze vakken moeten hebben: Eco, M&O, Gs, WisA, Du. Voor duits en geschiedenis ken ik mensen die me kunnen helpen, MenO kan ik zelf ook wel redelijk goed, en wisA lukt wel met me vader. Op deze manier kan ik dus een poging wagen op havo, zonder direct mijn mbo kwijt te zijn. Als ik havo haal ben ik natuurlijk gelijk weg hier. Misschien de economische richting ook want grafisch valt me toch best tegen.. maar dat kan ook liggen aan het feit dat we op mbo niveau zitten... Zoals het er nu aan toe gaat ben ik in ieder geval niet tevreden met mijn mbo opleiding.

Iemand suggesties, adviezen of ervaringen wat betreft staatsexamens? Is het haalbaar 5 vakken?
Heeft iemand nog havo boeken? haha.

This post was edited by shadowstriker89 on Sep 21 2010 02:46am
Member
Gold: 12,648.00
Sep 21 2010 04:09am
Zelf geen ervaring mee (heb m'n scholen 'gewoon' afgemaakt, no offense)
Goed dat je alsnog gaat proberen een HAVO diploma te halen!

Enige wat ik je als tip kan geven, mocht dit niet lukken, is eens de opties voor volwassenenonderwijs te bekijken. Een vriendin van mij heeft dat gedaan afgelopen jaar, omdat ze problemen had met de leraren op haar vorige school en wel gewoon haar diploma wou proberen te halen.
Mocht je nu een MBO doen die al wel in je gewenste richting ligt, dan kun je daarmee misschien nog wat vrijstellingen verdienen voor je toekomstige HBO opleiding (en zal ook positief uitpakken voor de toelatingseisen). Als je ondertussen dan de VAVO (Volwassenen hAVO) volgt heb je eind dit jaar alsnog een HAVO-diploma op zak en kun je volgend jaar ook HBO-en. 'Voordeel' van de VAVO is namelijk dat er geen aanwezigheidsplicht is, want je bent volwassen en dus niet studieplichtig, en je het dus in je eigen tijd kunt volgen. Of het te combineren is met een (andere) MBO-opleiding weet ik alleen niet.
Succes!
Member
Gold: 350.00
Sep 21 2010 08:48am
volwassenenonderwijs als je denkt niet genoeg discipline te hebben voor staatsexamens. heb je dat wel, zeker doen! over dat je op de vavo geen aanwezigheidsplicht hebt is waar, maar door weinig aanwezig te zijn verlies je (op veel vavo instellingen) ook rechten als de optie om te herkansen etc. verder heb je al aangegeven dat je niet wilt stoppen met je mbo opleiding dus de vavo is dan eigenlijk geen optie (tenzij je avondschool wilt volgen).
Banned
Gold: 0.00
Warn: 60%
Sep 21 2010 10:18am
kellenbeek, dat havo eenjarig :p is dus eigenlijk vavo.. en dat heb ik eerst niet gehaald. ik wilde dit jaar dus savonds vavo doen maar al de scholen zitten vol. Ik vind me mbo richting niks. misschien was grafisch toch niet helemaal mijn ding. ben niet zo goed in tekenen enzo en photoshoppen doe ik nu alleen nog maar voor school en nooit meer voor hobby.. dusja.. Heb nu misschien wat gevonden om te gaan doen. http://www.nha.nl/index.asp?groep=/VHV/VHV.html wel kanker duur, maarrr niet geslaagd = geld terug en je krijgt 3 dagen vakantie haha.
en dit kan ook makkelijk naast me mbo!
Go Back To Nederlands Topic List
Add Reply New Topic New Poll