d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > Iemand Hier Nog Goede Ideeën Voor Een Bijbaan?
1236Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 180.00
Aug 3 2010 06:58am
Ik ga het komende jaar 12 uur per week naar school dus heb ik zal veel vrije tijd hebben, deze tijd wil ik deels opvullen met een bijbaantje.
Momenteel werk ik in een slijterij als vakkenvuller/verkoper maar daar ga ik mee stoppen.
Horeca en werken in winkels zie ik eerlijk gezegd niet echt zitten, maar behalve die twee opties zou ik niks kunnen bedenken

misschien dat iemand hier nog leuke bijbaantjes weet waar ik naar kan zoeken?
Member
Gold: 530.00
Aug 3 2010 08:40am
Ga naar een uitzendbureau.
Zij hebben vaan ideeën die je zelf niet hebt.

Het hangt er natuurlijk ook vanaf hoe oud je bent, wat voor school je hebt afgerond etc.
Member
Gold: 100.00
Aug 3 2010 09:35am
Ik heb niet veel goede ervaringen met Uitzendbureau's (zoals randstad). Er zijn tegenwoordig nog maar weinig baantjes die je zonder vooropleiding kan doen.

Ik weet vip-vervoer bedrijven soms studenten inhuurt. Dan ben je zegmaar een prive chauffeur. Ze eisen wel dat je op z'n minst voor een HBO of Academische studie bezig bent. Je moet namelijk wel netjes en representatief zijn. Als je aangenomen wordt dan krijg je meestal wel de vip-vervoer cursussen. Het is een goede baan want je hebt alle tijd om te studeren (je bent meestal op locatie aan het wachten totdat de vip klaar is met zijn vergadering/werk/bespreking). Als je hem 's avonds rijd zal het gebeuren dat je te eten krijgt in sterren restaurants. etc. etc. Je kan er helaas niet terrecht met een 9-5 mentaliteit.
Member
Gold: 224.00
Aug 3 2010 10:12am
Ik vind mezelf best slim over het algemeen en ik vond alleen maar domme baantjes als ik naar een uitzendbureau ging. Mijn meest succesvolle bijbaan was als administratieloser bij een logistiek bedrijf. Dat had ik via via verkregen. Uiteindelijk gewoon een bedrijf aangeschreven en beetje handig een gesprek geregeld.

Als ik het over zou kunnen doen, zou ik de horeca ingaan. Massive social skills ontwikkel je daar.
Member
Aug 3 2010 12:32pm
Quote (Hellskin @ 3 Aug 2010 16:35)
Ik heb niet veel goede ervaringen met Uitzendbureau's (zoals randstad). Er zijn tegenwoordig nog maar weinig baantjes die je zonder vooropleiding kan doen.

Ik weet vip-vervoer bedrijven soms studenten inhuurt. Dan ben je zegmaar een prive chauffeur. Ze eisen wel dat je op z'n minst voor een HBO of Academische studie bezig bent. Je moet namelijk wel netjes en representatief zijn. Als je aangenomen wordt dan krijg je meestal wel de vip-vervoer cursussen. Het is een goede baan want je hebt alle tijd om te studeren (je bent meestal op locatie aan het wachten totdat de vip klaar is met zijn vergadering/werk/bespreking). Als je hem 's avonds rijd zal het gebeuren dat je te eten krijgt in sterren restaurants. etc. etc. Je kan er helaas niet terrecht met een 9-5 mentaliteit.

zou op zich wel tof zijn maar ik heb nog geen rijbewijs ;) als het goed is na deze maand wel maarja das ook nog maar afwachten hoe gnaaid ik word.
voor zo'n baantje moet je toch meestal wel 3+ jaar rijervaring hebben ofzo?

Quote (Wuben[NM] @ 3 Aug 2010 17:12)
Ik vind mezelf best slim over het algemeen en ik vond alleen maar domme baantjes als ik naar een uitzendbureau ging. Mijn meest succesvolle bijbaan was als administratieloser bij een logistiek bedrijf. Dat had ik via via verkregen. Uiteindelijk gewoon een bedrijf aangeschreven en beetje handig een gesprek geregeld.

Als ik het over zou kunnen doen, zou ik de horeca ingaan. Massive social skills ontwikkel je daar.

Het zou inderdaad fijn zijn als ik een baantje kan vinden wat op wat voor niveau dan ook uitdagend is. Ik vind mezelf ook best slim dus moet niet al te simpel zijn

Quote (eC_Daisy @ 3 Aug 2010 15:40)
Ga naar een uitzendbureau.
Zij hebben vaan ideeën die je zelf niet hebt.

Het hangt er natuurlijk ook vanaf hoe oud je bent, wat voor school je hebt afgerond etc.

Ik ben 19 en heb nog niets afgerond van school behalve basisschool.... maar is inderdaad denk ik best een goed idee om daar is te kijken

This post was edited by ufGlenn on Aug 3 2010 12:34pm
Member
Gold: 0.00
Aug 3 2010 01:47pm
Ik zit ook een beetje rond te kijken. Ik kom - zoals hier al bevestigd wordt - vaak op sites terecht zoals studentjob.nl, maar deze hebben alleen maar domme baantjes. Er was 1 vacature als manager assistent, maar hier was al volop gesolliciteerd.

Werk al 3 jaar in een supermarkt. Ben al wel hoger op geklommen, maar de uitdaging is al lang bij mij weg. Er valt ook niets meer te leren. Het is niet meer mogelijk om verder op te klimmen, aangezien ik een hulpkracht ben.
Een (bij)baan zoals Dennis zei, lijkt mij geweldig.

Ik zal dit topic met een schuin oog gaan volgen, als je het niet erg vindt.

edit: Een verschil tussen jou en mij is; dat ik in bezit ben van een rijbewijs, propedeuse en een HAVO - diploma.

This post was edited by JWT on Aug 3 2010 01:48pm
Member
Aug 3 2010 01:50pm
Quote (JWT @ 3 Aug 2010 20:47)
Ik zit ook een beetje rond te kijken. Ik kom - zoals hier al bevestigd wordt - vaak op sites terecht zoals studentjob.nl, maar deze hebben alleen maar domme baantjes. Er was 1 vacature als manager assistent, maar hier was al volop gesolliciteerd.

Werk al 3 jaar in een supermarkt. Ben al wel  hoger op geklommen, maar de uitdaging is al lang bij mij weg. Er valt ook niets meer te leren. Het is niet meer mogelijk om verder op te klimmen, aangezien ik een hulpkracht ben.
Een (bij)baan zoals Dennis zei, lijkt mij geweldig.

Ik zal dit topic met een schuin oog gaan volgen, als je het niet erg vindt.

edit: Een verschil tussen jou en mij is; dat ik in bezit ben van een rijbewijs, propedeuse en een HAVO - diploma.

ik ben online niet verder gekomen als krantenwijken en vakkenvullen....

ik werk deze zomer 3 jaar in een slijterij en dat begint langzamerhand wel saai te worden ;p

en als ik dan eindelijk iets interessants vind dan is het in een andere provincie ofzo dus dat schiet ook niet echt op

This post was edited by ufGlenn on Aug 3 2010 01:51pm
Member
Gold: 0.31
Aug 3 2010 02:19pm
Beste kans voor ietswat uitdagende jobs vind je meestal via via, dus eens rondvragen aan familie/vrienden.
Als dat niet lukt zul je snel uitgekeken zijn op welke job je ook gaat doen vrees ik.

Zoek dan liever een gezellig jobje of niet te zwaar als het toch maar tijdelijk is, suck it up en ga door met de gedachte dat je die job niet voor eeuwig moet doen.

This post was edited by Ov2rkill on Aug 3 2010 02:21pm
Member
Gold: 70,686.51
Aug 3 2010 05:07pm
ik vind mijzelf ook best slim
Member
Gold: 641.00
Aug 3 2010 05:32pm
Ik heb sinds vandaag iets in een visrokerij echt chill. via een vriend
Go Back To Nederlands Topic List
1236Next
Add Reply New Topic New Poll