d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > Draadloos Netwerk Problemen > wie kan helpen?
12Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 1,724.80
Oct 19 2006 12:23pm
hey allemaal,

ik heb een computer (echt waar) met ingebouwd draadloos netwerk, en ik heb een probleempje. het is namelijk zo dat ik tijdelijk bij een bevriende familie woon omdat ik het huis uitgeschopt ben, en ik heb mijn pc daar heen verhuist. die mensen hebben een draadloos netwerk met internet, maar omdat mijn pc net te ver weg van de zender staat, heb ik soms wel en soms niet verbinding. wie kan mij helpen een oplossing te verzinnen? ik mag geen kabel trekken, want dat willen die mensen niet, en ik kan de pc en de ontvanger niet dichter bij elkaar zetten. is er mischien een mogelijkheid om de sterkte van het signaal van de zender te versterken ofzo?

bij voorbaat dank,

ik (duh)
Member
Gold: 39.00
Oct 19 2006 12:25pm
Je hebt wel van die nep versterkers die toch nooit werken (van dat spul met karton en folie enzo...)
Maar volgens mij is het wel mogelijk een accespoint te plaatsen die dan voor het doorverbinden zorgt?
Member
Gold: Locked
Oct 19 2006 12:26pm
Draadloze netwerkproblemen tsjaah.. ik ken t verhaal smile.gif of niet Wolfboy tongue.gif

Er zijn geloof ik een soort van versterkers te koop en die kan je ergens in het huis ophangen en zou het beter moeten worden, daar kan je misschien ergens over informeren smile.gif
Member
Gold: 38.35
Warn: 10%
Oct 19 2006 12:34pm
Quote (PYF_Secret @ Thu, 19 Oct 2006, 19:23)
hey allemaal,

ik heb een computer (echt waar) met ingebouwd draadloos netwerk, en ik heb een probleempje. het is namelijk zo dat ik tijdelijk bij een bevriende familie woon omdat ik het huis uitgeschopt ben, en ik heb mijn pc daar heen verhuist. die mensen hebben een draadloos netwerk met internet, maar omdat mijn pc net te ver weg van de zender staat, heb ik soms wel en soms niet verbinding. wie kan mij helpen een oplossing te verzinnen? ik mag geen kabel trekken, want dat willen die mensen niet, en ik kan de pc en de ontvanger niet dichter bij elkaar zetten. is er mischien een mogelijkheid om de sterkte van het signaal van de zender te versterken ofzo?

bij voorbaat dank,

ik (duh)

Lol, uit huis geschopt!^^
Wat heb je gedaan? ;D

Quote (NL-JOERI @ Thu, 19 Oct 2006, 19:26)
Draadloze netwerkproblemen tsjaah.. ik ken t verhaal smile.gif of niet Wolfboy tongue.gif

Er zijn geloof ik een soort van versterkers te koop en die kan je ergens in het huis ophangen en zou het beter moeten worden, daar kan je misschien ergens over informeren smile.gif

Jup, ik weet er alles van bij jou, Joeri! wink.gif
Member
Oct 19 2006 12:43pm
Quote (computer_nerdo @ Thu, 19 Oct 2006, 20:25)
Je hebt wel van die nep versterkers die toch nooit werken (van dat spul met karton en folie enzo...)
Maar volgens mij is het wel mogelijk een accespoint te plaatsen die dan voor het doorverbinden zorgt?

wat bedoel je met accespoint? een pc die het singnaal doorstuurd ofzo?
Member
Oct 19 2006 12:48pm
Quote (PYF_Secret @ Thu, 19 Oct 2006, 19:43)
Quote (computer_nerdo @ Thu, 19 Oct 2006, 20:25)

wat bedoel je met accespoint? een pc die het singnaal doorstuurd ofzo?

Nee, gewoon een apparaatje dat ergens halverwege, het signaal van de router opvangt en het doorstuurt, zodat het signaal niet verzwakt (ofzoiets.)..
Member
Oct 19 2006 12:49pm
aha, en die koop ik gewoon bij de mediamarkt oid?
Member
Oct 19 2006 12:54pm
Quote (PYF_Secret @ Thu, 19 Oct 2006, 19:49)
aha, en die koop ik gewoon bij de mediamarkt oid?

Ik zou het bijgod niet weten, denk wel dat dat mogelijk is ja!
Member
Gold: 0.26
Oct 19 2006 02:56pm
Dit kan je helpen:

http://www.pagershop.nl/images/pdf/single_powerline_bridge._l5.pdf

Indien je graag aan zelfbouw doet:
http://wireless.gumph.org/content/4/3/011-mini-wireless-antenna.html

Ik denk bij mediasystems kost bovenstaande ongeveer 50 euro.
Member
Gold: Locked
Trader: Scammer
Oct 19 2006 06:17pm
koop een router of mss heb je die al en een Access point (Dlink &Linksys zijn goede systemen). Hang je router achter je modem, en verbind deze dan met je AP. De kabels zitten bij de AP, zodus daar hoef je al niet voor te zorgen. Verder krijg je een cdtje bij je AP om je netwerk te beveiligen, kan je best doen als je niet wil dat je buren er op zitten. Moest het je niet lukken geef je ma een seintje ik help je wel wink.gif.
Heb je alles geinstalleerd en beveiligd, trek je modem voor 15 seconden uit het stopcontact om deze te resetten, steek deze terug in, en normaal ontvang je het draadloos netwerk nadat je verbinding hebt gemaakt.

Bij deze wink.gif

edit: let wel op met elektrische aparaten, plaats je AP niet bij een zekeringskast, TV, Microgolf of aluminium ramen. Allemaal stoorzenders op jou frequentie voor draadloos.
Hebben ze een infrarood alarmsysteem jaja je weet maar nooit wink.gif dan kan je nagenoeg geen draadloos ontvangen

This post was edited by jOOdje on Oct 19 2006 06:19pm
Go Back To Nederlands Topic List
12Next
Add Reply New Topic New Poll